بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

پیشنهادی برای کاهش زیان سهامداران

پیشنهادی برای کاهش زیان سهامداران
سهم هایی که افت زیادی کرده و ریسک ریزش قیمت کمتری دارد و ضمنا حجم معاملات در آنها سنگین تر است، می توانند گزینه های مناسبی برای نوسان گیری کوتاه مدت باشند. برخی سهم های گروه خودرویی، سیمانی، فولادی و معدنی گردش معاملات خوبی دارند و سرمایه گذاران می توانند با خرید در منفی های این گروه ها، نوسان بگیرند.
کد خبر : ۲۴۴۳۴۳

بورس

به گزارش بورس نیوز، بورس تهران که هفته جدید را با سبز آغاز کرده بود، امروز کمی منفی شده و این منفی‌ها خصوصاً در برخی نمادهای بزرگ و شاخص ساز این سؤال را برای بعضی سهامداران ایجاد کرده که آیا رشد بنیادی‌های بازار به پایان رسیده است؟

بااین‌حال گزارش‌های مثبت عملکرد شرکت‌ها و همچنین افزایش ارزش معاملات خرد بازار نویدبخش روزهای بهتری در بازار سرمایه است. برآیند ورود و خروج نقدینگی حقیقی‌ها به بازار همچنان مثبت بوده و دیروز هم ۱۳۵ میلیارد تومان پول جدید وارد بازار شد‌.

نادر جزایری مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: سهم‌های بزرگ و شاخص ساز بازار در چند هفته اخیر رشد محدودی داشته اما؛ نباید انتظار داشت که سهم‌ها بی‌وقفه رشد کنند.

وی اضافه کرد: بازار سرمایه، بازار نوسان‌های مکرر است و معتقدم افت‌وخیز سهم‌ها در این مدت، منطقی بوده و به‌هرحال بازار سرمایه این روزها اوضاع مناسبی داشته و گزارش‌های منتشرشده هم نشان از عملکرد مطلوب شرکت‌ها دارد و به نظر می‌رسد اعتماد ازدست‌رفته تا حدودی به بازار سرمایه بازگشته است.

جزایری ادامه داد: ولی طبیعی است که هر جا سهامداران احساس نگرانی نسبت به رشد بازار داشته‌ باشد، عرضه‌ها شدت می‌گیرد و باید کمی صبر کنیم تا باقیمانده ترس سرمایه‌گذاران هم برطرف شد؛ کاهش چشمگیر صف‌های فروش در بازار، خود نشان می‌دهد شاخص‌سازها در بازگرداندن اعتماد به بازارسرمایه موفق عمل کرده‌اند و افت مقطعی بازار، دوامی نخواهد داشت. بازار سرمایه محکوم‌به حرکت است و با شروع فعالیت دولت جدید، بازار سرمایه هم راه خود را خواهد یافت.

این کارشناس بازار سرمایه در توصیه به سهامدارانی که در پیک قیمت‌ها خرید کرده بودند و فعلاً از زیان خارج نشده‌اند؛ گفت: بعضی سهم‌های کوچک بازار، رشد غیرمنطقی داشته و به‌اندازه کافی اصلاح نداشته و هنوز هم برای سرمایه‌گذاری ارزنده نیستند. سهامداران می‌توانند با فروش بخشی از سهام خود، به نوسان گیری در سایر گروه‌های بازار بپردازند تا زیانشان کاهش یابد. به‌هرحال باید از فرصت‌هایی که برای کاهش زیان در بازار سرمایه ایجاد می‌شود، بهره برد. سهم‌هایی که افت زیادی کرده و ریسک ریزش قیمت کمتری دارد و ضمناً حجم معاملات در آن‌ها سنگین‌تر است، می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای نوسان گیری کوتاه‌مدت باشند. برخی سهم‌های گروه خودرویی، سیمانی، فولادی و معدنی گردش معاملات خوبی دارند و سرمایه‌گذاران می‌توانند با خرید در منفی‌های این گروه‌ها، نوسان بگیرند.


  • بیشتر بخوانید:

نقطه مثبت برای مقاومت‌شکنی بورسی‌ها

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
زمانی برای گردش پول در ۳ صنعت جذاب بازار
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

زمانی برای گردش پول در ۳ صنعت جذاب بازار

پتانسیل رشد ۲۰ درصدی بورس تا پایان تابستان
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

پتانسیل رشد ۲۰ درصدی بورس تا پایان تابستان

ارسال نظر
نظرات بینندگان
دکتر حقیقی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
اخه این چه پیشنهادی هست که به افراد,عادی می شود؟! نوسان گیری مهارتی می خواهد که مردم,عادی ندارند و با این کار تتمه ثروت خود را هم از,دست می دهند
ناشناس
سه‌شنبه ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹
یک چیزی می پرونند همه به این حرفها خط بطلان می کشند که مزخرف می فرمایند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
اکثر معاملات در بازار سرمایه به صورت آنلاین است .
بنابراین تعطیلات 6 روزه نباید شامل بورس میشد.
اکثر معاملات در بازار سرمایه به صورت آنلاین است .
بنابراین تعطیلات 6 روزه نباید شامل بورس میشد.
اکثر معاملات در بازار سرمایه به صورت آنلاین است .
بنابراین تعطیلات 6 روزه نباید شامل بورس میشد.