بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خبر داد:

بهره‌برداری از طرح ملی انتقال نفت گوره - جاسک

بهره‌برداری از طرح ملی انتقال نفت گوره - جاسک
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: هم‌اکنون حدود دو ماه است که تلمبه‌خانه شماره ۲ و دیگر بخش‌های عملیاتی در وضعی پایدار برای انتقال نفت به پایانه جاسک قرار دارند و تزریق و انتقال نفت به خط در وضعی پایدار انجام می‌شود.
کد خبر : ۲۴۴۳۶۳

بهره‌برداری از طرح ملی انتقال نفت گوره - جاسک

به گزارش بورس نیوز، مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه مراحل راه‌اندازی و بهره‌برداری از طرح ملی گوره - جاسک به‌نحو مطلوب در شرف انجام است، اظهار کرد: هم‌اکنون حدود دو ماه است که تلمبه‌خانه شماره ۲ و دیگر بخش‌های عملیاتی در وضعی پایدار برای انتقال نفت به پایانه جاسک قرار دارند و تزریق و انتقال نفت به خط در وضعی پایدار انجام می‌شود.

وی افزود: نفت به‌زودی به پایانه انتهایی این طرح می‌رسد و در پایانه جاسک نیز با اقدام‌های انجام‌شده، آمادگی برای دریافت و سپس بارگیری نخستین محموله و صادرات نفت وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از همه ارکان شرکت ملی نفت ایران، شرکت مهندسی و توسعه نفت و شرکت نفت و گاز پارس که هر دو بخش خشکی و دریایی این طرح را در کمترین زمان ممکن و در شرایط سخت تحریم و به‌ویژه شیوع ویروس کرونا به ثمر رساندند و به بهترین نحو آماده کردند و شرکت‌های ایرانی مشارکت‌کننده طرح که بیش از ۲۵۰ شرکت توانمند داخلی را شامل می‌شود، قدردانی کرد.

معاون وزیر نفت تأکید کرد: تجهیزات مورد نیاز این طرح با استفاده از توان ایرانی ساخته شده و بیش از ۹۱ درصد از آن‌ها کاملاً ساخت ایران هستند؛ از جمله پمپ‌های استفاده‌شده در این طرح به‌کل ایرانی بوده و این پمپ‌ها اکنون عملیاتی هستند و پس از چند مرحله آزمون در این مرحله وضع پایداری دارند؛ تختال و ورق ترش، خطوط لوله انتقال نفت، شیر‌های ۴۲ اینچ، خطوط و تأسیسات مورد نیاز برق و پوشش خاص لوله‌ها در برابر خوردگی نیز از دیگر موارد هستند.


  • بیشتر بخوانید:

افزایش تقاضای جهانی نفت در سال آینده

اشتراک گذاری :
ارسال نظر