بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
دیر سیستم تسویه و پرداخت سپرده‌گذاری مرکزی:

امکان انتقال سهام عدالت فوت‌شدگان به صورت دستی وجود ندارد

امکان انتقال سهام عدالت فوت‌شدگان به صورت دستی وجود ندارد
مدیر سیستم تسویه و پرداخت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: با برگزاری جلسات متعدد همکاران واحد حقوقی قوه قضائیه و واحد فناوری اطلاعات شرکت، سامانه‌ای به‌منظور انتقال سهام افراد فوت شده به وارثان آنان ایجاد خواهد شد.
کد خبر : ۲۴۴۳۷۷

سهام عدالت+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، حسین قشمی، مدیر سیستم تسویه و پرداخت سپرده‌گذاری مرکزی در خصوص وضعیت سهام عدالت فوت‎‌شدگان اظهار کرد: با توجه به تعداد سه میلیون نفری از فوت‌شدگان سهام عدالت، امکان اینکه عملیات قهری آنان به صورت دستی انجام و سهام را به وارثان انتقال داد، وجود ندارد.

وی بر ایجاد سامانه‌ای به منظور انجام عملیات فوق اشاره کرد و گفت: برای ایجاد این سامانه، جلسات متعددی با همکاران واحد حقوقی قوه قضائیه و همکاران واحد فناوری اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی برگزار شد تا اطلاعات موجود متوفیان از نظر میزان سهام عدالت و تعداد وراث در این سامانه ثبت و ضبط شود تا درصدی که وارثان از سهام ارث می‌برند مشخص شود که امیدوارم این موضوع در سال جاری عملیاتی شود.

قشمی با اشاره به ادعای برخی افراد مبنی بر اینکه در سامانه سجام ثبت نام کرده، اما موفق به دریافت سود سهام عدالت نشده‌اند، تصریح‌کرد: با توجه به درج شماره شبا در سامانه سجام، سامانه فوق شماره شبا را راستی آزمایی کرده و استعلام‌های معتبری از بانک مرکزی دریافت می‌کند.

مدیر سیستم تسویه و پرداخت سپرده‌گذاری مرکزی افزود: با توجه به اینکه تعدادی از سهامداران در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده بودند، مقرر شد تا ابتدا از طریق سامانه، شماره شبا آنان را استخراج کنیم و چنان‌چه شماره شبا در آن موجود نباشد از طریق سایت سهام عدالت و شماره شبا‌هایی که از طریق سازمان خصوصی‌سازی در اختیار ما قرار داده شده، بتوانیم سود را به حساب این افراد واریز کنیم.

قشمی با اشاره به اینکه برای تعدادی از حساب‌ها سود واریز شده و به دلایل مختلف برگشت خورده، ادامه داد: علت اصلی این امر، داشتن حساب بلندمدت یا حساب مسدود، راکد، انفرادی یا حساب مشترک بوده که در این صورت امکان واریز سود وجود نخواهد داشت.


  • بیشتر بخوانید:

نفس‌گیری "نقدینگی" قبل از صعود به قله جدید

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر