بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

۴ صنعتی جذاب تا پایان سال

۴ صنعتی جذاب تا پایان سال
انتظار می رود در دوران پساکرونا هم حجم تقاضای مصرفی کامودیتی ها در بازارهای جهانی رشد کند و هم قیمت ها، در همین محدوده با یک نوسان معمولی، تثبیت شود.
کد خبر : ۲۴۴۴۲۷

۴ صنعتی جذاب تا پایان سال

به گزارش بورس‌نیوز، تهران و البرز ۶ روزی تعطیل شد. اما گویا بورس تهران تعطیلی نخواهد داشت.

بهمن فلاح کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص تأثیر تعطیلات ۶ روزه بر بازار سرمایه بیان کرد: به نظر می‌رسد تعطیلات چندروزه تهران و البرز تأثیر خاصی بر روند بازار سرمایه نخواهد داشت. شاید برخی سهامداران رفتارهای هیجانی داشته باشند؛ اما بسیاری از فعالان بازار هم این روزها رفتار عقلایی دارند و اگر در سهم‌های ارزنده بازار فشار فروشی ایجاد شود، ورود خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: از منظر تحلیلی بازار سرمایه ما هنوز جای رشد دارد. با توجه به رشد مقداری و ریالی فروش شرکت‌ها در ۳ ماه اول امسال، گزارش‌های ۳ ماهه خیلی از شرکت‌ها، گزارش‌های جذابی خواهد بود. ضمن اینکه نرخ ارز تقریباً در محدوده ۲۴ هزار تومان تثبیت‌شده و قیمت جهانی کامودیتی‌ها هم رشد چشمگیری داشته است. بنابراین انتظار می‌رود در دوران پساکرونا هم حجم تقاضای مصرفی کامودیتی ها در بازارهای جهانی رشد کند و هم قیمت‌ها، در همین محدوده با یک نوسان معمولی، تثبیت شود. با این تفاسیر می‌توان رشد خوبی برای بازار سرمایه متصور شد. ضمن اینکه بسیاری از شرکت‌های کامودیتی محور کشور ما که در بازار سرمایه فعال هستند، هم موجودی انبار خوبی دارند و هم در فضای پسابرجام، امکان فروش با کاهش یا حذف تخفیفات به مشتریان صادراتی را خواهند داشت. ازاین‌رو، چشم‌انداز آتی بازار سرمایه روشن است.

این کارشناس بازار سرمایه در معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری اظهار کرد: شرکت‌های تولیدکننده کامودیتی ها و شرکت‌های صادرات محور پتانسیل بیشتری برای رشد خواهند داشت. سهم‌های گروه پتروشیمی و معدنی احتمالا تا پایان سال بیشترین رشد را خواهند داشت. بعدازاین دو گروه، صنعت تایر و صنعت سیمان (به سبب ورود به بورس کالا و حذف واسطه‌ها و رانت قیمت‌گذاری دستوری و نیز افزایش تقاضای سیمان در بازار داخل) جذاب است.


  • بیشتر بخوانید:

شناسایی سود عامل ریزش شاخص

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

شناسایی سود عامل ریزش شاخص

چرا بازار ریزشی شد
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

چرا بازار ریزشی شد

پیشنهادی برای کاهش زیان سهامداران
مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

پیشنهادی برای کاهش زیان سهامداران

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

"بورس" نیازمند پول پرقدرت

ارسال نظر