بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
جنگ
بر اساس تحریم‌های دلاری، بسیاری از کارشناسان در این نظر متفق‌القول بودند که احتمالاً منابع ارزی یعنی "دلار" به‌شدت کاهشی شده و حتی احتمال آنکه ایران پای میز مذاکره بیاید را تقویت می‌کند و همین عامل باعث عقب‌نشینی ایران از مواضع خود می‌گردد اما؛ دلار در همان سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ الی ۶۰۰ تومان باقی ماند تا ثابت کند که ادامه روند مذاکرات با تحریم دلاری دیگر جوابگوی اهرم فشار نیست.
کد خبر : ۲۴۴۴۸۷

جنگ

به گزارش بورس‌نیوز، گفته‌ای گران‌بها وجود دارد که از "هر دستی بدهی، از آن دست می‌گیری" و این کاملاً برای کشوری که تحریم را به‌جای تعامل می‌داند کاملاً صدق می‌کند؛ موضوع آنجاست که ذخیره‌های نفتی آمریکا کاملاً رو به افول بوده و نمی‌تواند مانند دهه‌های گذشته سطح تولید برای آنکه قیمت نفت را تنظیم کند، دست‌کاری کند؛ حال شنیده‌شده که آمریکایی تحت قرارداد‌های نفتی ایران و چین، خواهان تحریم فروش نفت ایران هستند که طبیعتاً چینی‌ها اعتنایی به آمریکا ندارند چراکه اصلاً معامله‌های این دو کشور تحت دلار نیست.

بر اساس این تحریم‌ها، بسیاری از کارشناسان در این نظر بودند که احتمالاً منابع ارزی یعنی "دلار" به‌شدت کاهشی شده و حتی احتمال آنکه ایران پای میز مذاکره بیاید را تقویت می‌کند و همین عامل باعث عقب‌نشینی ایران از مواضع خود می‌گردد اما؛ دلار در همان سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ الی ۶۰۰ تومان باقی ماند تا ثابت کند که ادامه روند مذاکرات با تحریم دلاری دیگر جوابگوی اهرم فشار نیست و اتفاقاً تحریم دلاری آمریکا باعث جایگزینی ارز‌های دیگر مانند یوآن، روبل، ین و ... به‌جای دلار خواهد شد.

نگاهی به بازار‌های جهانی و روند حرکت دلار نیز نشان‌دهنده آن بوده که دلار با افزایش شاخص همراه بوده، زیرا در بخش اخبار فارکس، معامله‌گران برای حفظ دارایی‌های خود به دنبال سرمایه‌گذاری‌های امن می‌گردد.

حنایی که مقابل زردی طلا رنگ ندارد

شاخص روند انس جهانی نیز از این جریان حکایت می‌کند که تقویت دلار، باعث ریزش انس جهانی طلا شده و نزدیک به  ۰/۲۵ درصد این شاخص، رنگ طلایی خود را از دست داد و در سطح ۱۸۱۰ هزار دلاری قرارگرفته است؛ معامله گران طلا که سرمایه‌گذاری در این بخش را بسیار ایمن می‌دانستند این روز‌ها تحت تأثیر بازی بانک مرکزی، یعنی بازدهی کم اوراق خزانه‌داری قرارگرفته‌اند، زیرا این اوراق یکی از محرک‌های قوی طلا به شمار می‌آید اما؛ حنای بانک مرکزی چندان رنگی مقابل زردی طلا ندارد.

نوسان در بین معامله گران سکه در بازار ایران نیز قبل از تعطیلات دولتی و البته مناسبتی کمی افزایشی بوده، زیرا قیمت‌ها به سطح ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده و معامله گران در این پله اقدام به دست‌به‌دست کردن سکه می‌کنند.

بازهم عربی‌ها به نفع غربی‌ها

خودزنی در جمع شیخ‌نشین‌های عربی حاشیه خلیج‌فارس به نفع غربی‌ها ادامه دارد و ارادت آن‌ها هرروز بیشتر می‌شود، اوپک پلاس نهایتاً تولید نفت خام را ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه افزایش داده ضمن آنکه گویا بسیاری از کشور‌ها به‌غیراز ایران، برای افزایش تولید نفت به توافق رسیده‌اند؛ همین موضوع قیمت نفت برنت را صعودی کرد و حدود ۰/۴۰ درصدی صعودی شد؛ شاید لازم به ذکر باشد که شاخص طلای سیاه به‌واسطه همین تصمیمات نوسان منفی تا مرز ۷۰ دلار نیز تجربه کرد.

از شرق تا غرب

بازدهی ماه ژوئن بورس ژاپن نشانگر اوضاع خوبی نبود؛ شاخص Nikkei نشان داد که شاخص این بازار ۲۷۳۸۸ درصد شد چراکه در بخش اخبار می‌توان به افزایش ۰.۲ درصدی سوخت تنها اشاره داشت! شاخص شانگ‌های نیز بر اساس داده‌های مالیاتی به‌واسطه کرونا ویروس که نزولی شده و حیات اقتصادی را به خطر انداخته نزولی شد و حدود ۲.۴ درصد کاهش را تجربه کند.

سراشیبی رمز ارز‌ها تمامی ندارد

نگاهی به بازار رمز ارز‌ها نیز گویای آن بوده که نرخ اغلب ارز‌های دیجیتال همچنان در سراشیبی نزولی قرار دارند و فعلاً قصد توقف و حتی فرصت استراحت از این نزول را به خود نمی‌دهند. بسیاری از معامله گران رمز ارز حتی در مخیله خود نیز سقوط به سطح ۲۹ هزار دلاری را هم نمی‌دادند و دیگر ارز‌های دیجیتالی نیز تحت فرمان حاکم بزرگ، در مسیر بیت کوین گام برمی‌دارند و هرروز پرچم این بازار به پایین‌ترین سطح خود سقوط می‌کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر