بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
پیش‌فروش خودرو، علی‌برکت‌الله
ساعت پنج‌ونیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به عدم سیگنال‌دهی از برج جدید بورسی‌ها تا خودروسازانی که تنها زیان‌انباشته را با پیش‌فروش خودرو، برای خود پیش‌خرید می‌کنند.
کد خبر : ۲۴۴۶۷۹

۵.۵

به گزارش بورس‌نیوز، سخنگوی راه‌پله‌ها خبر آورده که پس از ۶ روز امروز نوبرانه بورس بود اما؛ چرا آن‌همه نماد غایب!

ماشین پول بااینکه ۲۵۰ میلیارد تومانی نقدینگی آورد و بار دیگر عطر بهارنارنج زیر دماغ سفته‌بازان کانال‌دار رفته و حجم نقدینگی ورودی تا پایان سال و صف‌های فروش را به‌گونه‌ای بزک می‌کنند که گویا کلاغ را جای طوطی‌آفریقایی در ناصرخسرو می‌خواهند آب کنند!

سخنگوی راه‌پله‌ها پیشنهادی را برای آقای رئیس نیز برده با این مضمون که‌ای برادر، نقدینگی بیش از ۴.۶ همت سرگردان در این اقتصاد رها و ول است و شما غیر از سجام، آدرس راه ورودی به بورس را هم نمی‌دهی که سیگنال سازمان از ساختمان جدید برای اولین بار مخابره شود.

والا شما سیگنال مخابره کنی شرف دارد به ...

خودرو پیش‌فروش می‌کنیم، علی‌برکت‌الله

اهالی خودروساز سوار بر ارابه این روز‌ها تا خرخره فقط گران می‌کنند و می‌تازند و پشت خودرو‌های خود هم قوطی آویزان کردند که صدای آن عالم را بگیرد که دیر بجنبید، خودرو تمام است! گرانی خودرو تنها رسوب زیان انباشته را انباشته‌تر کرده و برای مثال، خودروساز نارنجی‌پوش که ۲۲ همت ماشین پیش‌فروش کرده علی‌برکت‌الله! چه زمانی می‌خواهد ماشین‌ها را تحویل مشتریان دهد! البته آمار تولید این خودروساز که از خط تولید لاک‌پشت هم کندتر پیش می‌رود باید حدود ۳۲۵ هزار خودرو را به مشتریان تحویل دهد، حالا کی؟! بماند ...

شما حساب کنید زیان انباشته خودرو‌ها برای روز موعد مقرر تحویل را!

فتیر دلالی از آتی سکه تا سیمان بورس‌کالا

در سال‌های نه‌چندان دور، سکه جزو جذاب‌های بازار آتی بود و هر وقت گران می‌شد دلالان بازار سکه، بازار آتی را به رگبار می‌بستند که شما مسبب گرانی هستید! تا آخر این بازار را بستند و بعد از بسته شدن آتی سکه، دیدیم نه‌فقط ارزان نشد که سکه از کانال ۵ میلیون تومان تا کانال ۱۶ میلیون هم رفت و آب از آب تکان نخورد!

فقط قیمت‌گذاری سکه به‌جای تابلوی شفاف بورس، از زیر پله‌های سبزه‌میدان سر درآورد و نفهمیدیم چه کسی خرید و چه کسی فروخت!

نان دلالی هم که هر چه نداشته باشد، برکت دارد و خبری از مالیات نیست. این بار نوبت سیمان رسیده. دلالان غیور تا دیدند سیمان وارد رینگ شیشه‌ای شد، طوری فتیله را بالا کشیدند که ته گرفت و بوی سوختگی سازندگان همه را جا را برداشت؛ بعد گفتند دیدید بورس کالا باعث گرانی شد؟! حالا می‌خواهند موقتاً تعطیلش کنند تاکسی نفهمد سود فروش سیمان به جیبشان می‌رود و... امان از شفافیت که مذاق خیلی‌ها را تلخ می‌کند.

مخصوصاً آن ۱۵ نفر.

مال پدری در مجامع!

فصل مجامع خیلی از شرکت‌ها سعی کردند سود خوبی تقسیم کنند و از تلخی زیان چند ماه گذشته بکاهند! بعضی شرکت‌ها، اما طوری در تقسیم سود خساست کردند که انگار قرار است مال پدرانشان را بین سهامداران تقسیم کنند. بعضی‌ها هم یک سور به اسکروج زدند و با پول شرکت سهم خریدند و با شایعه اخبار مجمع، سهم را بالا بردند و قبل مجمع فروختند و در نهایت، در مجمع چندرغازی تقسیم کردند و میلیاردی به جیب زدند!

تعطیلی سازمان حمایت بهتر نیست

و طنز پایانی هم دهن‌کجی لبنی‌ها بود به سازمان حمایت! آن‌قدر افزایش قیمت لبنیات را تائید و تکذیب کردند که آخرش انجمن لبنی اعلام کرد بیش از این تحمل نمی‌کنیم و بی‌خیال سازمان حمایت!

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر