بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
ضرر ۲۳ میلیون دلاری تسلا از سرمایه گذاری در بیت کوین
آخرین گزارش درآمد تسلا (Tesla) نشان می‌دهد که این شرکت هیچ‌گونه خرید و فروش دارایی دیجیتال در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ میلادی انجام نداده، اما سرمایه‌گذاری آن در بیت کوین (BTC) با یک ضرر ۲۳ میلیون دلاری همراه بوده است.
کد خبر : ۲۴۴۸۲۲

سرمایه گذاری در بیت کوین+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، آخرین گزارش درآمد تسلا (Tesla) نشان می‌دهد که این شرکت هیچ‌گونه خرید و فروش دارایی دیجیتال در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ میلادی انجام نداده، اما سرمایه‌گذاری آن در بیت کوین (BTC) با یک ضرر ۲۳ میلیون دلاری همراه بوده است.

شرکت سازنده خودرو‌های برقی و انرژی پاک تسلا درآمد خالص خود در سه ماهه دوم سال جاری را ۱٫۱۴ میلیارد دلار گزارش کرد.



گزارش درآمد تسلا که روز دوشنبه ۲۶ ژوئیه منتشر شد، نشان می‌دهد درآمد این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته، ۹۸ درصد افزایش یافته و از ۶ میلیارد دلار به ۱۱٫۹ میلیارد دلار رسیده است.
تسلا دلیل اصلی رشد درآمد خود را ناشی از افزایش تقاضا برای خودرو‌های برقی خود خود دانست و اظهار داشت:

در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱، ما رکورد‌های جدید و قابل‌توجهی را ثبت کردیم. ما بیش از ۲۰۰ هزار خودرو تولید کرده و تحویل دادیم، به حاشیه سود عملیاتی ۱۱٫۰ درصد دست یافتیم و برای اولین بار در تاریخ خود، درآمد خالص GAAP ما از یک میلیارد دلار فراتر رفت.

این شرکت همچنین سود فصلی ۱٫۰۲ دلار را برای هر سهم خود به دست آورد. تسلا اظهار داشت که بخشی از مجموع درآمد این شرکت با رشد هزینه‌های عملیاتی و ضرر ۲۳ میلیون دلاری مربوط به سرمایه‌گذاری در بیت کوین، کاهش یافته است.

از آن‌جایی که تسلا بیت کوین‌های خود را به عنوان دارایی نامشهود (intangible asset) نگه می‌دارد، قوانین حسابداری حکم می‌کند که با کاهش قیمت این دارایی به زیر قیمت خرید، شرکت باید میزان ضرر خود را گزارش دهد. با این حال، تا زمانی که تسلا کوین‌های خود را نفروخته باشد، ملزم به گزارش افزایش قیمت دارایی‌های خود نیست.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که تسلا در سه ماهه دوم سال جاری هیچ دارایی دیجیتالی خرید و فروش نکرده است. به این ترتیب، تنها خرید ارز دیجیتال توسط تسلا به سرمایه‌گذاری ۱٫۵ میلیارد دلاری آن در بیت کوین در سه ماهه اول سال باز می‌گردد. البته لازم به ذکر است که این شرکت در همان بازه زمانی، ۲۷۲ میلیون دلار از بیت کوین‌های خود را برای اثبات نقدشوندگی آن، به فروش رسانده است.

ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیر عامل تسلا، در تاریخ ۲۲ ژوئیه در کنفرانس مجازی The ₿ Word شایعات پیرامون فروش بیت کوین توسط این شرکت در آینده نزدیک را رد کرد و همچنین اظهار داشت که ممکن است پذیرش پرداخت‌ها در قالب BTC برای خودرو‌های برقی خود را از سر بگیرد.

علاوه بر این، ماسک برای اولین بار اعلام کرد که شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) نیز بیت کوین خریداری کرده و تأکید کرد که وی و شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس قصد فروش کوین‌های خود را ندارند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر