بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۵
مچ دولت در برجام باز شد
سهامداران عزیز باید توجه داشته باشید که بازار جبهه احتیاط به خود گرفته و بعضا صدای تعدیل منفی به زیر گوش تابلوی بورس رسیده اما؛ این سهامداران هستند که نباید درگیر تله‌های هیجانی شوند و پول پارک شده در بیرون از بورس را باید شرطی کرده تا این نقدینگی به زیر تابلو بیاید.
کد خبر : ۲۴۴۸۵۳

مچ دولت در برجام باز شد

به گزارش بورس نیوز، سخنگوی پاستور علیرغم آنکه همیشه از هموار شدن مسیر برجام سخن می‌گفت و این راه را مانند جاده چالوس زیبا ترسیم می‌کرد اما؛ در آخرین جلسه هیات دولت با مقام معظم رهبری، پرده از س ابر‌ها کنار رفت و نمایان شد که برجام در عوارضی نخست گیرکرده و تصویر رسیدن به دریا، آدرسی اشتباه برای خریدن زمان است.
قبلاً نیز نوشته‌ایم که احیای برجام به‌سادگی میسر نخواهد بود و اثرات این موضوع را ضرب‌آهنگ رشد قیمت دلار می‌بینیم، اگرچه رشد قیمت ارز ریشه در جنبه پولی و تورمی ریال نیز دارد.

مشت خالی دولت دلار را صعودی کرد

دلار به‌واسطه سیاست‌های یک بام و دو هوای دولت پس از آنکه طی روز‌های گذشته در کانال ۲۴هزارتومان انرژی جمع می‌کرد، پس از رو شدن دست دولت در برجام و البته بعضاً کم‌کاری بانک مرکزی، این روز‌ها در کانال ۲۶هزارتومان برای اهالی دولت دست تکان می‌دهد و به وعده دلار ۵ هزارتومانی و مردم، می‌خندد.

شاخص دلار در معاملات امروز خود ۰.۲۴ درصد افزایش یافت و در سطح ۹۲.۱۳ واحدی قرار گرفت.

نرخ جهانی ایران یا نرخ جهانی دنیا

سکه بهار آزادی این روز‌ها در بین معامله گران با نرخ ۱۰میلیون و ۷۵۰ هزار تومان دست‌به‌دست می‌شود و این در حالی است که سکه امامی با نرخ ۱۱ میلیون و ۱۵۰ هزارتومان برای خود آینده‌ای نامعلوم را پیش‌گرفته است.

هر گرم طلا نیز با نرخ یک‌میلیون و ۱۱۲ هزارتومان در بازار رقم‌زده شده و طلافروشان بدون نگاه به بازار‌های جهانی، برای نرخ‌های خود ساز کوک می‌کنند.

بااین‌حال اگر سری به معاملات جهانی طلا نیز بی اندازیم می‌توان دریافت که این بازار برخلاف بازار خوداتکا ایران، شیب نزولی را در پیش‌گرفته و بیش از ۷درصد نوسان منفی را تجربه کرده است.

نفت مقابل یک نوسان

نرخ طلای سیاه در بازار‌های جهانی نیز بعضاً با نوسان مثبت همراه شد و نفت برنت بیش از.۰۵۵درصد رشد را به خود دید، اما تحلیلگران معتقدند که مصرف نفت طی روز‌های آینده از حد میانگین خود در ماه می، کاهش خواهد یافت و معامله‌گران نفتی آماده هر نوع نوسانی باشند.

از شرق تا غرب

شاخص شانگ‌های با کاهش بیش از ۱۴درصدی را به خود دید که ناشی از اقدامات اصلاحی و نظارتی دولت جین بود، زیرا در آخرین معامله چینی‌ها، این شاخص بیش از ۱.۵ واحد رشد را تجربه کرده بود.

ژاپنی‌ها که این روز‌ها حسابی سرگرم المپیک شده‌اند بازار سهام به نوسان گره‌خورده است و در آخرین معامله بازار، شاخص Nikkie نزدیک به ۵۰۰ واحد نزول را تجربه کرد.

تابلو‌های خیابان وال‌استریت نیز گویای آن است که داوجونز ۱۴۰ واحد، S&P و Nasdag بیش از ۰.۴۰ درصد کاهش‌یافته‌اند.

رمزارز‌ها بار دیگر در نوسان منفی فرورفتند و قرمز پوش به معاملات خود ادامه دادند تا بیت‌کوین در مرز ۳۸هزاردلاری قرار بگیرد تا این نوسان منفی ۲.۲واحدی حسابی تمرکز معامله‌گران را برهم زند.

بازار فردا نوبت کیست

بورس تهران در هفته گذشته شاهد روند نوسانی از عرش تا فرش بود زیرا هر مقدار که سهامداران بازار را به عرش می‌رسانند، مسئولان تخصصی که حکم وزیر را نیز به انها الصاق شده، بازار را به زیر فرش نزدیک می‌کند.

سهامداران عزیز باید توجه داشته باشید که بازار جبهه احتیاط به خود گرفته و بعضا صدای تعدیل منفی به زیر گوش تابلوی بورس رسیده اما؛ خطر گیرافتادن نقدینگی و پول‌های پارک شده در تله تورم را نباید فراموش کنید و بهترین مسیر ورود پول به بازار برای جلوگیری از درجا زدن بورس، رشد تورم، مقابله با کاهش ریال و ... است.

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
این مردم هر چی میکشن از دست همین بی .ها و ..های که اسم خودشون رو گذاشتن کارشناس و اقتصاد دان . الان 40 درصد رفته روی قیمت نون 40 درصد هم توی پالایش یکم جیب مردم رو زدن . بعد همین کارشناسان بی ...میگن بورس باعث تورمه تف تو ذات ...های بی .
ناشناس
Germany
شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
این مردم هر چی میکشن از دست همین بی .ها و ..های که اسم خودشون رو گذاشتن کارشناس و اقتصاد دان . الان 40 درصد رفته روی قیمت نون 40 درصد هم توی پالایش یکم جیب مردم رو زدن . یعنی 80 درصد قدرت خرید اب رفت و سوخت بعد همین کارشناسان بی ...میگن بورس باعث تورمه تف تو ذات ...های بی .
ناشناس
Germany
شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
این مردم هر چی میکشن از دست همین بی .ها و ...های که اسم خودشون رو گذاشتن کارشناس و اقتصاد دان . الان 40 درصد رفته روی قیمت نون 40 درصد هم توی پالایش یکم جیب مردم رو زدن . یعنی 80 درصد قدرت خرید اب رفت و سوخت بعد همین کارشناسان ....میگن بورس باعث تورمه .تو .....بی..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۵
....................