بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

تغییر استراتژی و دید کوتامدت به بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: در شرایط فعلی سرمایه گذاران ترجیح می‌دهند یا صبر کنند یا به دیدکوتاه مدت و نوسان‌گیری در بازار عمل کنند بنابراین فعلا انگیزه برای سرمایه گذاری همه جانبه وجود ندارد.
کد خبر : ۲۴۴۸۸۰

تغییر استراتژی و دید کوتامدت به بورس

حسین نصیری در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره نوسانات بورس اظهار کرد: کشمکش‌های سیاسی روی بورس اثرگذار است، طی چند روز آینده شاهد تغییر دولت خواهیم بود و این موضوعات می‌تواند کمی نوسان در بازار به وجود بیاورد.

کارشناس بازار سرمایه افزود: عوامل خارجی مانند قدرت گیری طالبان در افغانستان، یا کشیدن دیوار مرزی توسط ترکیه ازنظر روانی و انتظاری روی نوسانات بازار اثر گذاشته است.

نصیری بیان کرد: امیدواریم دولت جدید تصمیمات واقعی خود درباره اقتصاد، برجام، ارتباطات بین‌المللی و شرکای اقتصادی کشور را زودتر به‌وضوح اعلام کند.

وی خاطرنشان کرد: تمام عوامل ذکرشده روی بورس تأثیرگذار است بنابراین در شرایط فعلی سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند یا صبر کنند یا به دید کوتاه‌مدت و نوسان گیری در بازار عمل کنند بنابراین فعلاً انگیزه برای سرمایه‌گذاری همه‌جانبه وجود ندارد.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در وضعیت فعلی دولت و ساختار اقتصادی کشور انقباضی عمل می‌کند تا جلوی تورم بیشتر را بگیرد همه این عوامل در کنار هم موجب شده بورس طی هفته‌های اخیر دچار نوسان شود.

نصیری گفت: نوسان‌های که طی هفته‌های اخیر در بورس وجود دارد نشان‌دهنده عدم تصمیم‌گیری واقعی نسبت به سرمایه‌گذاری در سهام، حتی شرکت‌های آینده دار است.

وی افزود: احساس می‌شود سهم سیاسی و ریسک سیاسی بر ریسک اقتصادی مقدم شده و اولویت اصلی برای سرمایه‌گذاری قرارگرفته است.

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: شاخص در حدود یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار واحد در نوسان است نه به میزانی پول به بازار تزریق می‌شود که رشد کند و نه تنش سیاسی و اقتصادی به حدی است که بخواهد اُفت بیشتری داشته باشد بنابراین باید صبر کرد تا دولت جدید مستقر و برنامه‌های اقتصادی خود را اعلام کند.

نصیری بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی تا دولت آینده مستقر نشود و وزرای اقتصادی و سیاست‌های پولی کشور مشخص نشود نباید انتظار جهش یا رشد قابل‌ملاحظه در بورس را داشته باشیم


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ریسک نکنید! بنیادی ها همچنان مناسب ترند
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید شد؛

ریسک نکنید! بنیادی ها همچنان مناسب ترند

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

"بورس" و استراتژی تحلیل و صبر

بورس در انتظار شکل گیری روند
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بورس در انتظار شکل گیری روند

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
حرف تو دهن سهام داران نگذارید این شما کارگزاران هستین برای کار مزد خرید و فوش و درجا زدن بازار نوسان شایعه و تبلیغ می کنید ادرس غلط مدهید