بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید شد:

جذاب های کوچک بازار

جذاب های کوچک بازار
مدیر ریسک و تحلیل سبدگردان داریوش گفت: در چند هفته گذشته، شاهد افزایش نرخ فروش در صنایع مختلف بودیم و این افزایش نرخ‌ها، قطعاً وضعیت فروش شرکت‌ها را بهبود بخشیده و منجر به افزایش درآمدشان خواهد شد و با این تفاسیر، شرکت‌هایی که تولید و فروش داخلی دارند، خصوصاً شرکت‌های کوچک‌تر، برای سرمایه‌گذاری جذاب خواهند بود.
کد خبر : ۲۴۴۸۸۳

جذاب های کوچک بازار

به گزارش بورس نیوز، بورس تهران آغازی سبز داشت و در کمتر از یک ساعت از معاملات نخستین روز هفته، بیش از ۱۹ هزار واحد رشد کرد تا قله ۱ میلیون و ۳۳۶ هزار واحدی را فتح کند. گزارش‌های منتشرشده بعضی صنایع، جذاب بوده و باید دید آیا می‌توان سودآوری ۳ ماهه اول سال را به‌کل سال تعمیم داد یا نه.

رسول جاویدی مدیر ریسک و تحلیل شرکت سبد گردان داریوش در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: به نظر می‌رسد سودهای ۳ ماهه اول سال را می‌توان به ۳ ماهه دوم هم تعمیم داد. ولی این نکته را هم باید در تحلیل‌ها مدنظر قرار داد که فروش شرکت‌ها، از موجودی قبلی بوده یا حاصل تولید امسال شرکت‌ها بوده است.

وی ادامه داد: معتقدم در بعضی شرکت‌ها، بخشی از فروش از محل تولیدات سال قبل آن‌ها بوده و در ۳ ماهه سوم، از لحاظ مقداری، فروش شرکت‌ها کمتر خواهد بود. البته با توجه به نوسانات نرخ ارز، اگر افت مقداری فروش شرکت‌ها محسوس نباشد، می‌توان انتظار افزایش درآمد فروش شرکت‌ها را داشت.



رشد نرخ‌ها را در سودسازی شرکت‌ها لحاظ کنید

جاویدی تاکید کرد: در چند هفته گذشته، شاهد افزایش نرخ فروش در صنایع مختلف بودیم و این افزایش نرخ‌ها، قطعاً وضعیت فروش شرکت‌ها را بهبود بخشیده و منجر به افزایش درآمدشان خواهد شد. با این تفاسیر، شرکت‌هایی که تولید و فروش داخلی دارند، خصوصاً شرکت‌های کوچک‌تر، برای سرمایه‌گذاری جذاب خواهند بود.

این فعال بازارسرمایه افزود: در نظر داشته باشید که این پیش‌بینی‌ها با فرض تثبیت شرایط است و هر اتفاق حائز اهمیتی در عرضه سیاسی و روابط بین‌المللی کشور می‌تواند پیش‌بینی‌ها را تغییر دهد. در صورت ثبات شرایط سیاسی و عدم توافق و احیای برجام، گروه قطعات خودرو ازجمله گروه‌هایی است که پتانسیل رشد خواهد داشت.

جاویدی در پایان خاطرنشان کرد: صنعت خودروسازی ما نیازمند قطعات خودرو است و قطعه سازان اخیراً شرایط بهتری داشته‌اند و در روزهای اخیر هم برخی نمادهای گروه قطعه‌سازی، با فشار تقاضا و صف خرید مواجه‌اند. علاوه بر این، هر رئیس‌جمهور جدیدی بعد از روی کار آمدن، تمرکز ویژه‌ای روی معیشت مردم و تأمین مسکن آن‌ها دارد و با این وضعیت، به نظر می‌رسد سهم‌های گروه ساختمانی هم در ماه‌های آینده با اظهارنظرهای رئیس‌جمهور، تحرکات مثبتی داشته باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ریسک نکنید! بنیادی ها همچنان مناسب ترند
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید شد؛

ریسک نکنید! بنیادی ها همچنان مناسب ترند

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

"بورس" و استراتژی تحلیل و صبر

عرضه اولیه ها؛ به بهانه سهامدار خرد به کام رانت داران سرخطی
چرا مجوزی برای عرضه‌های بدون دامنه نوسان صادر نمی‌شود؛

عرضه اولیه ها؛ به بهانه سهامدار خرد به کام رانت داران سرخطی

ارسال نظر