بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

رشد بورس با چاشنی دلار

کارشناس بازار سرمایه گفت: سیگنال‌هایی که از برجام ارسال شد و افزایش نرخ ارز دلیل اصلی رشد بازار است که به انتظارات تورمی دامن زده است.
کد خبر : ۲۴۴۸۹۲

رشد بورس با چاشنی دلار

به گزارش بورس نیوز، با توجه به افزایش عرضه‌ها در روز چهارشنبه و روند ضعیف معاملات، پیش‌بینی می‌شد، امروز بازار روند منفی به خود بگیرد، اما برخلاف پیش‌بینی‌ها، بازار پرقدرت و مثبت آغاز به کارکرد و شاخص کل بیش از ۳۴ هزار واحد رشد کرد، شاخص هم‌وزن نیز با شاخص کل روند رو به رشد به خود گرفت.

احسان خاتونی در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره شروع پرقدرت امروز بازار اظهار کرد: با توجه به معاملات ضعیف هفته گذشته انتظار می‌رفت امروز بازار ضعیف باشد، اما برخلاف تصورات بازار شروع پرقدرتی داشت.

کارشناس بازار سرمایه افزود: به نظر می‌رسد سیگنال‌هایی که از برجام ارسال شد و افزایش نرخ ارز می‌تواند دلیل اصلی رشد بازار باشد که به انتظارات تورمی دامن زده است.

وی گفت: انتظارات تورمی، تقاضا‌های بالقوه‌ای که وجود داشت و به‌آرامی در حال ورود به بازار بودند را تبدیل به بالفعل کرد و موجب شد موجی از تقاضا وارد بازار شود.

خاتونی بیان کرد: البته هنوز نمی‌توان درباره این رشد نظر قاطع داد و اینکه ادامه‌دار خواهد بود یا متوقف خواهد شد.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: اگر خبر شکست قطعی مذاکرات مخابره شود و خط مقاومت دلار شکسته شود ممکن است رشد شاخص ادامه‌دار شود.

خاتونی تصریح کرد: البته گزارش مجامع و فصلی منتشرشده توسط شرکت‌ها بیشتر از انتظار بازار بود و موجب شد قیمت‌های سهام را برای رشد توجیه کند.

وی تصریح کرد: خط روند نزولی بسیاری از سهام شکسته شده و شاخص نیز مقاومت یک‌میلیون و ۳۴۰ هزار واحد را شکسته و باید منتظر افزایش حجم معاملات بود تا به رشد معاملات امیدوار شد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
جذاب های کوچک بازار
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید شد:

جذاب های کوچک بازار

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

تغییر استراتژی و دید کوتامدت به بورس

ریسک نکنید! بنیادی ها همچنان مناسب ترند
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید شد؛

ریسک نکنید! بنیادی ها همچنان مناسب ترند

ارسال نظر