بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

سیگنالی با فرمان پیش به سوی صعود

کارشناس بازار سرمایه گفت: از نظر بنیادی تحول بزرگی در بازار اتفاق نیفتاده، اما سیگنالی که بازار از تشدید انتظارات تورمی گرفته آن را تحت تاثیر قرار داده است.
کد خبر : ۲۴۴۹۳۶

سیگنالی برای صعود شاخص بورس

نوید قدوسی در گفت‌وگو با بورس نیوز بابیان اینکه رشد شاخص در روز گذشته دو دلیل عمده داشته است، اظهار کرد:  رشد دلار و رشد قیمت‌های جهانی موجب رشد شاخص شده است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: اصلاح قیمتی که طی ماه‌های اخیر در بازار اتفاق افتاد به همراه گزارش‌های منتشرشده مثبت سه‌ماهه و تیرماه شرکت‌ها، بازار را آماده رشد کرده بود که با توجه به سیگنالی که از دلار دریافت شد این رشد رقم خورد.

وی گفت: هفته گذشته پس از تعطیلی ۶ روزه یک فشار فروش بیش‌ازحد انتظار در بازار به علت متوقف شدن نقدینگی در بازار وجود داشت و همین موضوع در برخی نماد‌ها یک اُفت قیمت قابل‌توجهی را در زمان بازگشایی به وجود آورد، این مورد نیز یکی دیگر از عوامل رشد بازار بود.

قدوسی بیان کرد: قطعاً بازار سیگنال‌های اقتصادی را به‌دقت رصد خواهد کرد و اگر رشد دلار تداوم داشته باشد و قیمت بالای ۲۵ یا ۲۶ هزار تومان حفظ شود به نظر می‌رسد رشد بازار ادامه‌دار خواهد بود.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: اتفاق عجیبی در بازار نیفتاده پتانسیل رشد در بازار وجود داشته، اما روحیه بازار به‌گونه‌ای نبود که صف خرید سنگین بزند یا اگر صف خرید شد عرضه نشود، اما روز گذشته بازار با توجه به رشد دلار، در موضع خریدار قوی‌تر عمل کرده است.

وی تصریح کرد: ازنظر بنیادی تحول بزرگی در بازار اتفاق نیفتاده حتی از دلار ۲۵ هزار تومان تا ۲۶ هزار تومان، ۴ درصد افزایش است و  این درصد به میزان زیادی نمی‌تواند محرک باشد، اما سیگنالی که بازار از تشدید انتظارات تورمی گرفته آن را تحت تأثیر قرار داده است.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

رشد بورس با چاشنی دلار

جذاب های کوچک بازار
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید شد:

جذاب های کوچک بازار

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

تغییر استراتژی و دید کوتامدت به بورس

ریسک نکنید! بنیادی ها همچنان مناسب ترند
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید شد؛

ریسک نکنید! بنیادی ها همچنان مناسب ترند

ارسال نظر
نظرات بینندگان
احمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹
با نهایت احترام خیلی در اشتباه هستید
سهام ها افت 80 درصدی کردند
متال یک نمونه غاذر از 5000 تومان به 2600 تومان در مدت 10 روز
چند تا از این سهام ها می خواهید مثال بزنم
این بازار جیزی جز کلاهبرداری نیست