بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
عضو انجمن فولاد با انتقاد از تصمیمات خلق الساعه به بورس‌نیوز گفت؛

خسارت های وزارت صمت به صنعت فولاد

خسارت های وزارت صمت به صنعت فولاد
عضو انجمن فولاد با بیان اینکه تصمیمات خلق الساعه وزارت صمت به صنعت فولاد خسارت وارد کرده است، گفت: برآورد‌ها حاکی است بخشنامه وزارت صمت در سال گذشته یک هزار میلیارد تومان به صنعت فولاد خسارت زد.
کد خبر : ۲۴۴۹۸۱

خسارت تصمیمات خلق الساعه وزارت صمت به صنعت فولاد

به گزارش بورس نیوز، وزارت صمت که به عنوان متولی تولید از آن یاد می شود اما متولیان آن با شدت هر چه تمام تر به گرفتن تصمیمات و صدور بخشنامه های خلق الساعه در حال ضربه زدن به تولید کشور هستند، از بخشنامه ای که سال گذشته موجب زیاد فولادسازان شد تا دخالت در صنعت سیمان و مواد معدنی که موجب اعتراض فعالان اقتصادی شده است.

در این باره بهادر احرامیان در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: بزرگترین ضرر که تصمیمات خلق الساعه وزارت صمت درباره صنایع گرفته، گره زدن تنظیم بازار داخل به صادرات است که شرکت‌ها را ملزم به برخی موارد داخلی در برابر صدور مجوز برای صادرات است.

عضو انجمن فولاد افزود: این بزرگترین سیاست گذاری اشتباه دست اندرکاران بود که رقم خورد و در مقابل نه تنها قیمت‌ها کنترل نشد بلکه موجب صدمه به صادرات بخش فولاد کشور شد و اعتبار شرکت‌های ایرانی در عرصه بین المللی کاهش یافت.

وی با اشاره به بخشنامه سال گذشته درباره صادرات فولاد توسط وزارت صمت گفت: این بخشنامه خسارت زیادی به شرکت‌های فولادی وارد کرد و برآورد‌ها حاکی است هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم که به صنعت فولاد وارد شد حدود یک هزار میلیارد تومان بوده است.

احرامیان بیان کرد: علاوه بر این این بخشنامه‌ها بر روی مشتریان طرف معامله نیز اثرگذار بوده و شرکت‌های ایرانی را در زمره شرکت‌هایی که با قوانین کم ثبات قرار می‌دهند و به همین دلیل در معامله خواستار تخفیف می‌شوند.


بیشتر بخوانید:

ما را هم مَحرم بدانید!

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فرصتی طلایی برای فولادی ها
یک کارشناس صنعت فولاد در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

فرصتی طلایی برای فولادی ها

۳ مزیت دوقلوهای سنگ‌آهنی در بورس‌کالا
دبیر انجمن سنگ آهن ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

۳ مزیت دوقلوهای سنگ‌آهنی در بورس‌کالا

ما را هم مَحرم بدانید!
عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

ما را هم مَحرم بدانید!

ارسال نظر