بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
پرورش اندام‌ کاران بورس در حوالی تابلو
بانگاهی به آخرین روز معاملات بازارسرمایه نشانگر آن بود که اغلب شاخص‌ساز‌ها و اهالی پرورش‌اندام بازار رشد را تجربه کردند تا نشان‌دهند از دوره حجم بیرون آمده و می‌خواهند در مسیر سبز صعود گام بردارند.
کد خبر : ۲۴۵۲۰۷

پرورش‌اندام‌ کارهای بورس در حوالی تابلو

به گزارش بورس‌نیوز، بورس تهران در آخرین روز معاملات خود، نشان از آن روز‌های اوج داشت و رکوردی را زد که طی ماه‌های اخیر چنین توقعی اصلاً از بازار وجود نداشت و شاخص کل با این حرکت توانست بیش از ۳۰ هزار واحد رشد را به خود ببیند تا به محدوده مقاومتی جدیدی وارد شود.

از سوی دیگر تابلو اغلب شاخص سازها و اهالی پرورش‌اندام بازار رشد را تجربه کردند تا نشان دهند از دوره حجم بیرون آمده و می‌خواهند در مسیر سبز صعود گام بردارند.

تحلیف و تنفیذ به کام خریداران دلار

دلار در بازار معامله‌گران میدان فردوسی با افت قند خون معامله گران خود روبه‌رو شد تا نرخ ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومانی مجدداً ترک برداشته و با شکست این نرخ، دلار بار دیگر در محدوده ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومانی در بین اهالی این بازار دست‌به‌دست شود.

مراسم‌هایی مانند تنفیذ و تحلیف فعلاً باعث تلخ‌کامی اهالی بازار دلاریون شده و آرزوی مردم کف‌خیابان، برگزاری روزانه این مراسم‌هاست تا قدرت ریال، بیش از این آب نشود.

طلا و زردی زرد

در تابلوی طلافروشی‌ها هر گرم طلا در مرز یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و هر مثقال با نرخ ۴ میلیون ۷۶۰ هزارتویمان برای خریداران این بازار قیمت‌گذاری می‌شود و نرخ سکه بهار آزادی با رشدی تلخ به ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزارتومان و البته سکه امامی به ۱۱ میلیون و ۳۵۰ میلیون تومان رسید تا آخرین روز‌های منتهی به محرم و افت فصلی این بازار را با قدرت بیشتری، اقدام به سودگیری از خریداران کنند.

اما؛ شاید برای معامله‌گران این افزایش نرخ‌ها در بازار داخلی واقعا جالب و بدون بهانه باشد، زیرا انس جهانی طلا در حدود ۳.۸ واحد کاهشی بود و نرخ دلار داخلی نیز با ۲۳۰ تومان نزول همراه بود و شاید تنها دلیل اهالی بازار زرد، رشد ۰.۲۰ درصد دلار باشد؛ بالاخره برخی فعالان بازار از آب، کره می‌گیرند.

دنده معکوس نفت

نفت برنت این روزها معکوس حرکت می‌کند، زیرا درحالی‌که بسیاری از کارشناسان به‌واسطه کویید کاهش تقاضا در بازار نفت را محتمل دانسته‌اند و این سیگنال باعث ریزش نفت برنت در سومین روز متوالی شد، ولی نباید فراموش کرد که فصل انبارسازی فصل پاییز و زمستان و سردی این ایام سال در چین، اروپا و آمریکا را نباید دست‌کم گرفت و شاخصی مانند میانگین ذخایر نفت آمریکا برای شاخص و پیشرو بودن اهالی اوپک، در حد افت شان و کلاس است.

از شرق تا غرب

شاخص Nikkei بار دیگر ادامه روند منفی این هفته خود را تکرار کرد و ۵۷واحد کاهش را تجربه کرد و شاخص شانگهای چین نیز این بار عکس روال معمول گام برداشت و بیش از ۲۹ واحد رشد را به خود دید؛ داوجونز ۳۱۲ واحد کاهش یافت.

الاکلنگ رمزارز‌ها در ایستگاه سبز

بازار ارز‌های دیجیتال پس از روند متوالی که از خود برجای گذاشته دیروز معامله‌گران طبق عادت انتظار بازار سبز را می‌کشیدند و قیمت بیت کوین با ۲.۸۳ درصد افزایش در ۳۹ هزار دلار قرار گرفت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
شما دامنه نوسان را حذف کنید انگار همه کار کردین ولی هزار و یک کار کنید دامنه نوسان رو حذف نکنید انگار هیچ کاری نکردین خودتون و خودمون و گول نزنیم الکی خط و نقاشی نکشید