بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
توسعه بازار قرارداد‌های آتی با معرفی دارایی‌های پایه جدید
مدیرعامل شرکت بورس کالا با اشاره به برنامه‌های بورس کالا برای توسعه بیشتر بازار آتی گفت: یکی از برنامه‌های جاری بورس کالا توسعه بازار قرارداد‌های آتی با معرفی دارایی‌های پایه جدید است.
کد خبر : ۲۴۵۸۲۲

بورس کالا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، حامد سلطانی نژاد، مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران درخصوص آخرین وضعیت پذیرش خودرو در بورس کالا اظهار کرد: موضوع نحوه قیمت‌گذاری و عرضه خودرو در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی و به طور خاص جزئیات طرح تحول بازار و صنعت خودرو سبک در کمیسیون صنایع و معادن مجلس در دست بررسی بوده که یکی از محور‌های آن عرضه خودرو در بورس کالا است.

بیشتر بخوانید: ارزش معاملات بورس کالا به ٣٥٠ همت رسید/ بورس‌کالا رنگ طلا گرفت

وی در خصوص برنامه راه اندازی معاملات آتی طلای آب شده در بستر قانونی افزود: بورس کالا در حال حاضر راه اندازی معاملات گواهی سپرده شمش طلا را در دستور کار داشته و در این راستا در حال مذاکره با شرکت بزرگ تولیدکننده شمش طلا و همچنین بانک‌ها به منظور سچرده نمودن شمش طلا است.

مدیرعامل بورس کالا ادامه داد: پس از اجرای موفقیت آمیز راه اندازی معاملات گواهی سپرده شمش طلا، راه‌اندازی معاملات قرارداد‌های آتی شمش طلا نیز در دستور کار قرار می‌گیرد. با توجه به معافیت معاملات طلا از مالیات بر ارزش افزوده معرفی اوراق بهادار و ابزار مالی بر پایه دارایی طلا، با سهولت بیشتری انجام می‌گیرد.

سلطانی نژاد درباره احتمال بازگشت آتی سکه به بازار آتی بورس کالا بیان کرد: بورس کالا همواره پیگیری‌های مجدانه‌ای در خصوص وجود دارایی پایه مرتبط با طلا در میان قرارداد‌های آتی بورس کالا را داشته و راه اندازی قرارداد‌های آتی واحد‌های سرمایه گذاری صندوق طلا نیز در همین راستا صورت پذیرفته است. در هر صورت پیگیری‌های لازم برای راه اندازی قرارداد‌های آتی سکه طلا در حال انجام است.

وی با اشاره به برنامه‌های بورس کالا برای توسعه بیشتر بازار آتی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های جاری بورس کالا توسعه بازار قرارداد‌های آتی با معرفی دارایی‌های پایه جدید است. با این حال استراتژی بورس کالا در مرحله اول راه اندازی موفقیت آمیز معاملات گواهی سپرده کالایی به عنوان ابزار کشف قیمت نقد مستمر برای کالا‌های جدید بوده و پس از آن می‌توان راه اندازی بازار قرارداد‌های آتی برای کالا‌های جدید را در دستور کار قرار داد.

مدیرعامل بورس کالا در خصوص قیمت پایه عرضه سیمان برخی از کارخانه‌ها بیش از نرخ انجمن ادامه داد: کارخانجات سیمان با عرضه محصول در بورس از قیمت گذاری تحت نظارت سازمان حمایت خارج شده اند، قیمت‌های پیشنهادی از سوی کارخانجات اعلام می‌شود و توسط بورس بررسی خواهد شد.

وی افزود: در تعیین و تایید قیمت‌های پایه تلاش شده است قیمت‌ها به گونه‌ای تعیین شود که از یک سو شاهد رقابت غیرمتعارف در بورس نباشیم و از سوی دیگر نیز حجم مناسبی از محصولات معامله شود و به عبارت دیگر بازار محصول به سمت تعادل حرکت کند.

سلطانی نژاد گفت: در دو هفته اخیر با توجه به مذاکرت صورت گرفته با شرکت‌های سیمانی و وزارت صمت و به منظور همراهی با بازار مقرر شد قیمت‌های پایه بر همان قیمت‌های مصوب تعیین شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
آتی بیت کوین راه اندازی نمیشه؟؟