بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
مسئول حقوقی امور سهام شرکت فولاد ارمغان جم در گفت‌وگو با بورس نیوز:

اقدام غیرقانونی هیئت مدیره "فزرین"

اقدام غیرقانونی هیئت مدیره
مسئول حقوقی امور سهام شرکت فولاد ارمغان جم گفت: نامه‌ای از شرکت معدن زرین آسیا به یکی از سهامدارحقیقی ارسال شده که به مثابه دفاعیه از دارنده دیگر سهم است.
کد خبر : ۲۴۵۹۰۸

اقدام غیرقانونی هیئت مدیره

مرتضی دستوری در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره حاشیه‌های مجمع قبلی "فزرین" اظهار کرد: به موجب قانون تجارت هیچ فردی حق ممانعت از حضور سهامداران در مجامع را ندارد این عمل مصداق بارز ممانعت از حق به حساب می‌آید و پیگرد قانونی دارد.

وی افزود: پس از ممانعت از حضور برخی از سهامداران در مجمع "فزرین" با حضور نیروی انتظامی صورتجلسه‌ای تنظیم و این موضوع گزارش شد و علاوه بر آن صورتجلسه‌ای مابین سهامداران و حاضرین به امضا رسید این نخستین مجمعی بود که بدون اینکه به حد نصاب برسد برگزار شد.

مسئول حقوقی امور سهام شرکت فولاد ارمغان جم درباره شائبه‌هایی که درباره اهلیت خریدار سهام بوجود آمده است، گفت: سهمی که در حال واگذاری است بلوکی نیست بلکه مدیریتی است، در سهام بلوکی اهلیت بررسی می‌شود، در سهام مدیریتی، احراز اهلیت وجود خارجی ندارد و همه اشخاصی که صاحب سهم هستند می‌توانند به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی در مزایده به صورت عموم شرکت کنند و فقط در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است که اهلیت بواسطه سازمان خصوصی سازی تایید می‌شود و آن هم تنها در سهام‌های بلوکی صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: شرکت فولاد ارمغان جم بواسطه توضیحات شفاهی مبنی بر اینکه صاحبان سهم مدیریتی حاضر به فروش سهام هستند به منظور شفاف سازی اقدام به بازدید از شرکت معدن "زرین آسیا" کرد برخی از افراد که اظهارنظر می‌کنند شرکت فولاد ارمغان جم اطلاعاتی در این باره ندارد باید به عقبه خود نگاه کنند که آیا به عنوان سهامدار مدیریتی آیا ضوابط و مقررات بازار سرمایه را رعایت کردند و به عنوان فردی که خود را عالم جریانات بورسی می‌دانند آیا تشریفات قانونی را انجام دادند.

مسئول حقوقی امور سهام شرکت فولاد ارمغان جم خاطرنشان کرد: بر اساس قانون اوراق و بهادار مصوب سال ۸۴ اگر بخواهید سهمی را به صورت بلوکی در بورس یا فرابورس واگذار کنید باید با کارگزار فروشنده مکاتبات انجام و اسناد و مدارک تحویل شود تا بتواند مجوز‌ها را دریافت کند و به دنبال آن خریدار نیز به موجب آگهی منتشر شده باید به کارگزاری خریدار مراجعه و اسناد و مدارک را تحویل دهد تا کارگزار خریدار با کارگزار فروشنده همفکری کرده و کار را پیش ببرد تا در روز مزایده، بالاترین قیمت برنده مزایده شود.

وی تصریح کرد: در بازدید از شرکت "فزرین" با چند نفر از کارشناسان زبده این صنعت به مجموعه شرکت در زنجان مراجعه و با مدیرعامل جلسه برگزار شد و از کارخانه بازدید به عمل آمد و بازدید از معدن به یک روز دیگر موکول شد نکته مهم این است که بازدید از معدن یک کار حرفه‌ای است و باید توسط کارشناسان دادگستری صورت بگیرد و از عهده سرمایه گذاران خارج بود بنابراین بازدید از معدن به روز دیگر موکول شد.

مسئول حقوقی امور سهام شرکت فولاد ارمغان جم گفت: نامه‌ای از شرکت معدن زرین آسیا به یکی از اشخاص حقیقی مجموعه ارمغان جم ارسال شد که مخاطب نامه شخص سهامدارحقیقی است، مواردی که در نامه نوشته شده و ایراد گرفته می‌شود و عدم اطلاع آن را به سهامدار می‌رساند به مثابه دفاعیه از دارنده دیگر سهم است این در حالی است که شرکت از اجتماع صاحبان سهم ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: شرکت شخصیت حقوقی مستقل دارد مگر امکان دارد اعضای هیات مدیره به سهامدار دیگر نامه ارسال و اعلام کنند شما اشتباه کردید این در صورتی است که این افراد نماینده صاحبان سهم هستند و باید حق و حقوق صاحبان سهام را به صورت مساوی و مجزا حفظ و رعایت کنند.


بیشتر بخوانید:

مقاومت در تغییر هیات مدیره "فزرین" / سازمان بورس نظارت ویژه‌ روی مجامع داشته باشد

اشتراک گذاری :
ارسال نظر