بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۰
قیمت‌گذاری ناموفق سبب ایجاد بحران در صنعت خودروسازی شده و هر دو خودروساز بزرگ را مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت کرده است. با ادامه این شرایط، فروپاشی صنعت خودروسازی کشور محتمل است.
کد خبر : ۲۴۵۹۷۳

قیمت‌گذاری ناموفق سبب ایجاد بحران در صنعت خودروسازی

به گزارش بورس نیوز، حمید کشاورز، مالک شرکت کروز، وضعیت فعلی صنعت خودرو و قطعه‌سازی را نابسامان اعلام و اظهار کرد: متاسفانه طی چند سال گذشته قیمت‌گذاری دستوری مسائل حادی در صنعت خودروسازی ایجاد کرده، به گونه‌ای که هر دو خودروساز بزرگ کشور مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت هستند و مقدار بسیاز زیادی بدهی دارند.



وی افزود: مدیران دو خودروساز بزرگ کشور انگیزه‌ای برای تغییر وضعیت بحرانی این صنعت ندارند و این موضوع فروپاشی صنعت خودرو را در پی خواهد داشت. فروپاشی صنعت خودرو نیز به بازار سرمایه «عدم اعتماد» می‎‌بخشد.

کشاورز نگاه غالب به خودرو را یک نگاه و برداشت اشتباه خواند و ادامه داد: براساس این تصور، خودرو یک کالای اساسی محسوب می‌شود که تغییر در قیمت خودرو، تغییر در نرخ تورم را در پی دارد. درحالی‌که اکنون خودرو یک کالای اساسی به شمار نمی‌آید.

مالک شرکت کروز ادامه داد: خودروسازان اعتقاد جدی دارند در صورت آزادسازی قیمت خودرو، شرکت‌های خودروساز نیز همانند هر بنگاه اقتصادی دیگر، پس از محاسبه قیمت تمام شده، سود عادلانه‌ای را با توجه به نوع هر محصول، درنظر می‌گیرند و قیمت فروش خود را اعلام کنند. معمولا بازار پس از مدتی به گونه‌ای خواهد بود که در صورت نیاز، خودروسازان سود خود را کاهش دهند و از قیمت نهایی خودرو در بازار بکاهند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر