بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
افزایش ۱۵ درصدی شاخص کل در پایان معاملات مردادماه
در پایان معاملات مردادماه ۱۴۰۰ شاخص کل نسبت به تیر ماه، ۵۸ / ۱۵ درصد مثبت را نشان می‌دهد.
کد خبر : ۲۴۶۰۳۶

بازار سرمایه+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در پایان معاملات مردادماه ۱۴۰۰، شاخص کل با ۲۰۴۲۴۳ واحد افزایش نسبت به تیرماه ۱۴۰۰، به رقم ۱۵۱۵۵۴۹ واحد رسید که ۵۸ / ۱۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.



شاخص بازار اول با ۱۶۶۷۲۳ واحد افزایش به رقم ۱۱۴۴۶۶۰ واحد بالغ شد و شاخص بازار دوم با ۳۵۷۶۴۰ واحد افزایش عدد ۱۱۴۴۶۶۰ واحد را تجربه کرد و به ترتیب با ۰۵ / ۱۷ درصد و ۸۲ / ۱۳ درصد افزایش نسبت به ماه قبل مواجه شدند.

همچنین شاخص کل هم وزن با ۳۲۹۵۶ واحد افزایش روبرو شد و به رقم ۴۳۶۰۳۰ واحد رسید و با ۱۸ / ۸ درصد افزایش نسبت به ماه قبل همراه شد.

در دومین ماه از تابستان ۱۴۰۰، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۱۰۸۶۹۸۱ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به تیرماه ۱۴۰۰، ۷۱ / ۸ درصد کاهش یافته است.

در ضمن تعداد ۱۳۶۹۴۳ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از ۱۳ میلیون و ۶۲۳ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۱۴ / ۱۰ درصد کاهش و ۲۲ / ۳۰ درصد کاهش را نسبت به ماه گذشته تجربه کرد.

این درحالی است که تعداد ۱۲۶۳۸ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل ۱۹۶۲۱۸ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت به ترتیب با ۲۶ / ۶ درصد و ۱۸ / ۲ درصد کاهش نسبت به ماه گذشته همراه شد.

در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می‌شود، تعداد ۲۲ میلیون برگه اوراق مشارکت به ارزش کل ۲۱۷۶۱ میلیارد ریال معامله شد و به ترتیب ۰۸ / ۱۵ درصد و ۳۲ / ۱۴ درصد کاهش نسبت به تیر ماه داشته است.

همچنین در بازار مشتقه، تعداد بیش از ۴۷ میلیون قرارداد به ارزش ۶۴۳ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب با ۳۷ / ۳۹ درصد و ۴۴ / ۹۳ درصد کاهش نسبت به ماه گذشته همراه شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر