بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
اصرار ما عرضه کلیه محصولات سیمانی در بورس کالاست
قائم مقام وزیر صمت گفت: شرط و اصرار ما عرضه کلیه محصولات سیمانی در بورس کالا است و در صورتی که کارخانه‌ای محصول یا همه محصول خود را وارد بورس کالا نکند به طور حتم با آن برخورد کرده و به دستگاه‌های نظارتی معرفی می‌شود.
کد خبر : ۲۴۶۰۳۹

بورس کالا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، محمدصادق مفتح، قائم مقام وزیر صمت بر لزوم عرضه کل محصولات تولیدی در بورس کالای ایران اشاره و اظهار کرد: عرضه محصولات در بورس کالا به عنوان شفاف‌ترین و سالم‌ترین روش عرضه کالا به بازار تلقی می‌شود که این موضوع بر کسی پوشیده نیست.



وی افزود: باید به سمت عرضه کلیه کالا‌ها در بورس کالا پیش رویم و تصمیم جدی وزارت صمت این است تا سیمان به صورت کامل در بورس کالا عرضه شود؛ شرط اصلی تحقق اهدافمان در این زمینه، این است که همه عرضه کنندگان کالا‌های خود را در بورس عرضه کنند و نیز خریدان کالا‌های خود را از طریق بورس تهیه کنند.

به گفته قائم مقام وزیر صمت، اگر عرضه کنندگان به دنبال فروش محصولات خود هستند، حتما باید مکانیزم آن تحت نظر و شفاف باشد که فروش محصول تولیدکنندگان از طریق بورس کالا، کار را بسیار راحت‌تر و معاملات را شفاف‌تر می‌کند.

مفتح ادامه داد: با عرضه محصولات در بورس کالا، بخش توزیع سازماندهی بهتری را به خود می‌گیرد، به همین دلیل تصمیم وزارت صمت این است تا هر چه سریعتر کل کارخانجات سیمان وارد بورس شود و محصولات خود را در این بورس کنند.

قائم مقام وزیر صمت تاکید کرد که شرط و اصرار ما عرضه کلیه محصولات سیمانی در بورس کالا است و در صورتی که کارخانه‌ای محصول یا همه محصول خود را وارد بورس کالا نکند به طور حتم با آن برخورد کرده و به دستگاه‌های نظارتی معرفی می‌شود.

وی بیان کرد: کارایی حداکثری بورس کالا زمانی است که کلیه عرضه کنندگان و خریداران باهم معاملات خود را در این بستر انجام دهند تا همه اطلاعات شفاف و روشن و روند قیمت‌ها مشخص شود. در این میان اگر قرار باشد بخشی از کالا وارد بورس کالا شود و بخش دیگر به شیوه سنتی در بازار مبادله شود از اهدافمان دور خواهیم ماند.

قائم مقام وزیر صمت گفت: با عرضه محصولات در بورس کالا، معاملات به صورت رقابتی‌تر صورت می‌گیرد و همه چیز شفاف می‌شود؛ در این حوزه یکی از مسایل قابل اهمیت شفافیت عرضه و موضوع کیفیت است که با توجه به روشن بودن کیفیت محصول عرضه شده بر تابلوی بورس، این امر در میان مدت حتی به توسعه رقابت‌پذیری تولید و رشد کیفیت منجر خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عرضه ۱۸ هزار تن سیمان سفید در بورس کالا
در تالار محصولات صنعتی و معدنی معامله می شود؛

عرضه ۱۸ هزار تن سیمان سفید در بورس کالا

در هفته گذشته تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا؛

بیش از یک میلیون تن انواع کالا معامله شد

سیمانی ها و بازار شفافی بنام
مدیرعامل "سدشت" در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

سیمانی ها و بازار شفافی بنام "بورس کالا"

پذیرش کلینکر دو شرکت سیمانی در بورس کالا
مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالا اطلاعیه داد:

پذیرش کلینکر دو شرکت سیمانی در بورس کالا

ارسال نظر