بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
قیمت طلا در مرز بالای ۱۸۰۰ دلار ایستاد
هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۸۰۱ دلار و ۶۵ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته حدود ۱.۴ درصد صعود کرده بود.
کد خبر : ۲۴۶۱۲۶

قیمت طلا+بورس نیوز

هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۸۰۱ دلار و ۶۵ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته حدود ۱.۴ درصد صعود کرده بود.


بیشتر بخوانید: تقاضای کافی برای خرید طلا وجود ندارد


در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۰۴ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۲۲ دلار و ۳۰ سنت معادل ۱.۳ درصد افزایش، در ۱۸۰۶ دلار و۳۰ سنت بسته شده بود.

شاخص دلار آمریکا پس از این که روز دوشنبه حدود ۰.۶ درصد نزول کرد، در معاملات روز جاری ثابت بود.

هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC گفت: این حقیقت که طلا سطح ۱۸۰۰ دلار را شکسته است نشان می‌دهد که بازار همچنان نسبت به کرونای دلتا نگران است.

آمار شرکت تحقیقاتی آی اچ اس مارکیت نشان داد رشد فعالیت تجاری آمریکا در اوت برای سومین ماه متوالی آهسته شد و شیوع کرونای دلتا روند بهبودی آن را آهسته کرد. سرمایه گذاران اکنون منتظر شنیدن اظهارات جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در سمپوزیوم جکسون هال و راهنمایی درباره برنامه‌های تعدیل محرک مالی بانک مرکزی هستند.

لی پیش بینی کرد در جکسون هال حرف تازه‌ای زده نمی‌شود و اگر غیر از این باشد و لحن پاول موافق ادامه سیاست‌های فعلی باشد، در این صورت طلا به سطح ۱۸۵۰ دلار صعود خواهد کرد.

کاهش نگرانی‌ها نسبت به تسهیل تدابیر محرک مالی بانک مرکزی آمریکا، باعث رونق بازار‌های سهام آسیا در معاملات سه شنبه شد.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA در یادداشتی نوشت: سطح ۱۸۵۰ دلار برای طلا همه چیز است و اگر پس از سمپوزیوم جکسون هال قیمت‌ها نتوانند رکورد بالای جدیدی در اوت داشته باشند، سرمایه گذاران طلا به سرعت به حاشیه بازار خواهند رفت.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای صندوق "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF طلا با پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۰۰۶.۶۶ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۵۶ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۱۰۱۱ دلار و ۶۶ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۲۴۰۳ دلار و ۷۶ سنت رسید. بهای معاملات پالادیم روز گذشته ۵.۵ درصد صعود کرده بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر