بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳
موازی‌ها آرام گرفتند، نوبت صعود بورس شد
ابا توجه به نوسانات مداوم سهام و گروه‌ها و چرخش پول در صنایع این انتخاب سهام مناسب با دشواری‌هایی همراه است.
کد خبر : ۲۴۶۱۶۱

موازی‌ها آرام گرفتند، نوبت صعود بورس شد

به گزارش بورس‌نیوز، شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز ۲۷۵۲۴ هزار واحد رشد کرد، و به محدوده یک‌میلیون و ۵۴۳ هزار واحد رسید. روند تغییرات شاخص هم‌وزن نیز صعودی بود و در پایان معاملات رشد ۱۱۰۸۱ هزار واحدی را به ثبت رساند.

در بازار روز گذشته، شاخص‌ها افزایش جدی داشتند، اگرچه همچنان شاخص هم‌وزن بیشتر از شاخص کل مثبت بود اما؛ مدتی است که شاخص هم‌وزن از شاخص کل پیشی گرفته است و درنتیجه این اتفاق می‌توان گفت سهام کوچک‌تر اقبال بیشتری نسبت به سهام بزرگ‌تر و شاخص ساز داشته‌اند.

درهرصورت می‌توان شرایط پر رونق مبادلات را همچنان مشاهده نمود، شرایطی که با افزایش حجم معاملات خرد همراه شده است.

آنچه می‌ماند بهره بردن از این جریان افزایشی و انتخاب سهام سودآور در پرتفوهاست.

البته با توجه به نوسانات مداوم سهام و گروه‌ها و چرخش پول در صنایع این انتخاب سهام مناسب با دشواری‌هایی همراه است.

آیا دلار سقف ۲۸ هزار تومان را می‌شکند

معامله‌گران دلاری در روند معاملاتی که در روز گذشته شاهد بودند، روند نوسانی را به جان خریدند و این نوسانِ البته آن‌قدر‌ها با بالا و پایین همراه نبود، ولی در آخرین قیمتی که دلار در بین اهالی آن بازار دست‌به‌دست شد، نرخ ۲۷ هزار و ۷۵۰ تومان بود.

سکه کمی آرام گرفت

قیمت سکه بهار آزاد این روز‌ها در مسیر آرام شدن التهابات قرارگرفته و این نرخ به ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید و البته سکه امامی نیز روند نزولی را دنبال می‌کند و در مرز ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرارگرفته است.

قیمت هر گرم طلا در تابلوی طلافروشی‌ها ۱ میلیون و ۱۷۴ هزار تومان و هر مثقال نیز ۵ میلیون و ۸۸ هزار تومان نرخ‌گذاری شده است؛  انس جهانی طلا امروز با ۲.۰۹ واحد افزایش به سطح ۱۸۰۷ دلار رسیده است.

سلام دوباره به ۷۰ دلار

قیمت نفت برنت در معاملات روز گذشته خود با ۱.۷۹ واحد افزایش در ۷۰.۰۷ دلار در هر بشکه معامله شد، این در شرایطی است که دلار آمریکا ضعیف‌تر شده و البته خرید‌های زمستانی و احتمال افزایش تقاضا از چین شدت گرفته است.

از شرق تا غرب

شاخص Nikkei در معاملات امروز خود ۲۳۷ واحد و شاخص شانگهای چین نیز برای دومین جلسه متوالی افزایش یافت و به سطح ۳۵۱۴ هزار واحد رسید؛ شاخص‌های سهام آمریکا مخصوصاً داوجونز ۳۲ واحد افزایش یافت و S&P نیز رکورد زد و البته نزدک رشد ۵۶ واحدی را تجربه کرد.

قرمز بازگشت

رمزارز‌هایی که در روز‌های گذشته وقتی حال خوبی داشتند و حتی بیت کوین تا حوالی ۵۰ هزار دلاری نیز پیش رفت، اما در روز گذشته بازار ارز‌های دیجیتال امروز قرمز پوش شد و بیت کوین با ۲.۹۳ درصد کاهش در ۴۸ هزار دلار قرارگرفته است.  

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر