بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری گروه توسعه اقتصادی تدبیر، این گروه گروه تدبیر برنامه دارد عرضه اولیه شرکت سرمایه گذاری تدبیر را بزودی در بازار سرمایه انجام دهد.
کد خبر : ۲۴۶۳۱۸

نشست خبری+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» به منظور پذیره‌نویسی اوراق اجاره گروه توسعه اقتصادی تدبیر با حضور مدیران این شرکت هم اکنون در فرابورس ایران آغاز شد.



در ابتدای این نشست، حسین طلاکش، معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری گروه توسعه اقتصادی تدبیر با اشاره به اینکه «تدبیر» بازوی اجرایی بخش اقتصادی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است، اظهار کرد: گروه تدبیر در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نفت و گاز، دارویی، ساختمان، آی‌سی‌تی و کشاورزی و ... فعال است.

در این سرمایه‌گذاری‌ها فقط به دنبال فعالیت اقتصادی نیستیم و به دنبال فقرزدایی و محرمیت‌زدایی نیز هستیم و عمده سرمایه‌گذاری‌ها در مناطق محروم صورت گرفته است.

 شرکت پالایش پارسیان سپهر در منطقه محروم لامرد با سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد دلاری به بهره برداری رسیده است.

در حوزه دارویی نیز از ابتدای شروع کرونا، گروه برکت به سمت مبارزه با ویروس کرونا و تولید واکسن حرکت کرد.

وی در بخش دیگری بیان کرد: در بخش کشاورزی، شعار ما امنیت غذایی بوده و وارد پروژه‌هایی شده‌ایم که مشکلات غذایی کاهش یابد و در عین حال تلاش شده بازدهی مطلوب اقتصادی نیز طرح‌های بخش کشاورزی به همراه داشته باشد.

بخش دیگری از فعالیت‌های ما در بخش توسعه ساختمان و در حوزه تولید مسکن ارزان‌قیمت است.

شرکت گروه سرمایه‌گذاری تدبیر با سرمایه‌گذاری مناسب در بازار سرمایه توانسته سود خوبی کسب کند و در حال حاضر در آستانه عرضه اولیه است.

در ادامه این نشست خبری، تقی‌پور مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان با اشاره به اینکه اوراق اجاره یک روش تامین مالی اسلامی است، گفت: تفاوت اوراق اجاره سهام با سایر صکوک، این است که در این اوراق، سهام مبنای انتشار اوراق قرار می‌گیرد. این اوراق به پشتوانه توثیق سهام منتشر و همه کار‌های انتشار آن در داخل بازار سرمایه انجام می‌شود.

تقی‌پور در خصوص مشخصات اوراق اجاره تدبیر۰۴ گفت: تامین سرمایه لوتوس پارسیان متعهد پذیره‌نویسی و بازارگردان اوراق اجاره شرکت گروه توسعه اقتصادی تدبیر است.

ارزش این اوراق هزار میلیارد تومان بوده و با نرخ اسمی ۱۸ درصد و پرداخت سود هر سه ماه یکبار منتشر شده است.

از امروز تا دوشنبه هشتم شهوریورماه دوره پذیره‌نویسی این اوراق است و اگر سرمایه‌گذاران اوراق را تا پایان دوره ۴ ساله نگه دارند، نرخ سود ۱۸ درصد در زمان سررسید برای آن‌ها به ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر