بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
لوح استادی برای سیگنال فروشان
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به وعده هایی که طبق روال همیشگی، روی یخ نوشته بودند و آب شد و نورچشمی بدحساب و...
کد خبر : ۲۴۶۴۰۳

اقتصادی


طبق شنیده های بورس نیوز، گویا برخی دوستان که تا دیروز سیگنال فروشی می کردند و همیشه به خاطر این نوع فعالیت شان مورد غضب اهالی ملاصدرا بودند، به زودی لوح استادی دریافت می کنند و هم رده اولیا می شوند!

 

وعده دیگری روی یخ

اهالی سمیه همیشه عادت دارند برای جلب نظر مخاطبین، وعده افزایش تولید در جاده مخصوص را بدهند. برای امسال هم وعده داده بودند که تولیدات امسال ۲۵ درصد بالاتر از پارسال خواهد بود. اما انگار طبق روال همیشگی باید وعده ها را روی یخ نوشت؛ چون کماکان ۱۴ درصد از هدفگذاری عقب هستند!

 

بلایی بزرگتر از قیمت گذاری دستوری 

سال هاست که لبنیات در سفره خیلی از خانوارها کمرنگ شده؛ حالا با افزایش قیمت های اخیر، برخی محصولات لبنی آنقدر گران شده که قطعا خیلی از سفره ها، دیگر رنگ شان را نخواهد دید. نکته اینجاست که اهالی پاستور حاضر بودند یارانه لبنیات را در قالب ارز دولتی به دامداران بدهند و رانت تپلی نصیب دلالان واردات خوراک دام کنند؛ اما راضی نیستند چندرغازی یارانه به شیر کودکان مناطق محروم تخصیص دهند. قیمت گذاری دستوری، بلای جای صنایع بود و آزادسازی قیمت ها بدون توزیع عادلانه درآمدها، بلایی بزرگتر برای مردم...

 

نورچشمی بدحساب

در یکی از شرکت های بازار، اتفاقات عجیب و غریبی رخ می دهد که انگار کسی هم نمیخواهد دلیل ضد و نقیض ها را بپرسد. این شرکت مجوز چند طرح توسعه خوب از هلدینگ بالاسری گرفته؛ اما علاقه ای به اجرای آنها ندارد! از سوی دیگر، محصولاتی را که مشتریان صادراتی روی هوا می برند، به هرکسی نمی‌فروشد و فقط یک مشتری خاص دارد که محصول شان را به آن می فروشند. اما جالب توجه اینجاست که خریدار نورچشمی، ۳ میلیون دلار چک به این شرکت داده که ۳ سال است پاس نشده! حالا خودتان کلاه تان را قاضی کنید، شاید متوجه شدید چرا باید با چنین مشتری بد حسابی، باز هم کار کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر