بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
سهامداران آژیر هیجان را خاموش کنند
سهامداران عزیز باید توجه داشته باشید که آژیر هیجان در زیر تابلوی بورس تهران به صدا درآمده و افت هیجانی و جانکاه حدود ۵۰ هزار واحدی طی یک روز کاری همه را شوکه کرد، زیرا انتظار می‌رفت چنین ریزشی در حالت عادی در طی چند روز رخ دهد اما؛ سهامداران نباید وارد بازی فروش‌ها شوند.
کد خبر : ۲۴۶۴۸۸

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس‌نیوز، معاملات روز گذشته بازار سرمایه شاهد ریزش واقعی در حد "سونامی" بود؛ باوجود تزریق " شبندر" به تابلوی معاملات پس از ۳ ماه و بازگشایی این نماد، حتی اندکی از درد بازار را کم نکرد و بعد از عرضه قابل‌توجه دیروز به نظر می‌رسد مبادلات آماده یک اصلاح شده‌اند.

البته تصور بازار بر آن است که این اصلاح احتمالاً کوتاه‌مدت بوده و در حدود یک‌میلیون و پانصد هزار واحدی شاخص کل، بازگشت صورت بگیرد؛ علاوه بر افول بورس، بازار ارز نیز با نزول همراه شد و بنابراین برخی این دو را باهم مرتبط می‌دانند و در روز جاری بسیاری از سهام دچار صف فروش شدند، شرایطی که حداقل از بعد پایان انتخابات ریاست جمهوری اخیر تاکنون سابقه نداشته است.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز با افت بیش از ۴۹ هزار واحدی مواجه شد تا این شاخص به یک‌میلیون و ۵۲۳ هزار واحد برسد. شاخص هم‌وزن نیز افت ۱۳۱۵۱ هزار واحدی را به ثبت رساند.

واقعاً دلار ۲۵هزارتومانی معامله شد

دلار در ادامه دنده‌عقب در اتوبان موازی‌ها، یک سورپرایز ۱۰۰۰ تومانی داشت و تقریباً زمانی که رئیس‌جمهور قبل سخن از کاهش‌ها می‌داد و اما؛ دلار گران می‌شد، اما این بار در مقابل رئیس سابق دستگاه قضا، دلار سر خم کرد و نهایتاً این ارز با نرخ ۲۷ هزار و ۱۷۰ تومان در بین معامله گران نیز دست‌به‌دست شد و البته شایعاتی به قیمت دلار معامله با نرخ دلار ۲۵ هزار تومان نیز در کوچه و پس‌کوچه‌های فردوسی نیز به گوش می‌رسید.

سکه امامی بار دیگر در کانال ۱۱ میلیونی

در ادامه روند کاهشی که سکه‌ها تجربه کردند، سکه بهار آزادی بار دیگر پله ۲۰۰ هزارتومانی را پایین آمد تا با نرخ ۱۱ میلیون و۴۵۰ هزار تومان دادوستد شود و سکه طرح امام نیز با ۳۰۰ هزار تومان کاهش، به محدوده ۱۱ میلیونی وارد شد تا این سکه نیز در صورت معامله، با نرخ ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دست‌به‌دست شود.

نگاهی به نرخ طلافروشی‌ها نیز خبر از کاهش ۲۶ هزارتومانی هر گرم طلا را می‌دهد تا نرخ طلا به محدوده یک میلیون و ۱۵۵ هزار تومان واردشده باشد و هر مثقال نیز در مرز ۵ میلیون تومان ایستاد؛ اونس جهانی طلا در معاملات امروز، ۶.۵۱ واحد کاهش یافت و به سطح ۱۸۱۰ دلار رسید.

آیدا سوار بر بشکه‌های نفت

درحالی‌که طوفان آیدا باعث تعطیلی و تلاطم بازار‌ها و کوچ مردم آمریکا شده اما؛ معامله گران و فروشندگان نفتی آن‌چنان هم ناراضی نیستند چراکه نفت برنت به مرز ۷۲ دلار نزدیک شد.

از شرق تا غرب

شاخص Nikkei ژاپن در معاملات روز گذشته خود حدود ۱۴۸واحد افزایش؛ شاخص شانگ‌های چین با ۵.۹۹ واحد افزایش؛ داوجونز ۴۲ واحد؛ S&P و Nasdaq نیز بیش از ۰.۶۰ درصد رشد را تجربه کردند.

بازار امروز نوبت کیست

سهامداران عزیز باید توجه داشته باشید که آژیر هیجان در زیر تابلوی بورس تهران به صدا درآمده و افت هیجانی و جانکاه حدود ۵۰ هزار واحدی طی یک روز کاری همه را شوکه کرد، زیرا انتظار می‌رفت چنین ریزشی در حالت عادی در طی چند روز رخ دهد!

با توجه به شرایطی که شاخص کل و البته شاخص هم‌وزن طی معاملات روز گذشته رقم زدند، انتظار می‌رود که نیمه دوم بازار امروز و حتی بازار فردا برای سهامداران و معامله‌گران بازار سرمایه کاملاً حیاتی باشد، بنابراین نباید بی‌مورد در صف‌های فروش قرار بگیریم؛ طبق انتظار تحلیل‌گران از نیمه دوم بازار امروز از حجم عرضه‌ها و منفی‌ها کاسته خواهد شد و بازار به شرایط عادی بازخواهد گشت به‌ویژه آنکه بسیاری از نماد‌های بنیادین و شاخص ساز با افت حدود ۱۵ الی ۲۰ درصدی به نقطه جذابی در فردا و مخصوصاً چهارشنبه می‌رسند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۷
چرا هر وقت ریزش پیش میاید سرمایه گذاران باید درهیجان قرار نگیرند وقتی مدیران سازمان خود با هیجان سخن میگویند هنوز ثبات بر بازار حاکم نشده باز هم تصمیمات شبانه برای منافع عدهای گرفته میشود چرا باید سرمایه گذار هیجان زده نشود آیا قبول دارید فساد درسازمان بورس حاکم است