بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید شد:

استراحتی قبل از فتح قله های بالاتر

استراحتی قبل از فتح قله های بالاتر
مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام گفت: اگرچه عواملی مثل بازگشایی‌های روز یکشنبه، موجب نارضایتی بعضی فعالان بازار سرمایه شده و به این منفی شدن‌ها کمک کرده؛ اما در مجموع معتقدم منفی‌های بازار، کوتاه‌مدت خواهد بود و بازار سرمایه هفته آینده روند مثبت دیگری را آغاز خواهد کرد.
کد خبر : ۲۴۶۵۱۱

استراحتی قبل از فتح قله های بالاتر

به گزارش بورس نیوز، شاخص کل بورس امروز هم بیش از ۳۳ هزار پله سقوط کرد و کانال ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی از دست رفت! اما بازار امروز نسبت به دیروز، فشار فروش کمتری تجربه می‌کند و فقط ۵۸ نماد قفل در صف فروش است. در مقابل ۳۶۲ نماد سرخ بازار، ۲۷۱ نماد هم مثبت معامله می‌شوند.

سیروان امینی مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: به نظر می‌رسد منفی‌های این ۳ روز، بیشتر استراحت بوده و شروعی برای یک ریزش سنگین نیست. به‌هرحال در ماه‌های اخیر برخی سهم‌های بازار رشد تندی داشته و بازار به حدی رشد کرده بود که نیاز به یک استراحت باشد.

وی ادامه داد: اگرچه عواملی مثل بازگشایی‌های روز یکشنبه، موجب نارضایتی بعضی فعالان بازار سرمایه شده و به این منفی شدن‌ها کمک کرده؛ اما در مجموع معتقدم منفی‌های بازار، کوتاه‌مدت خواهد بود و بازار سرمایه هفته آینده روند مثبت دیگری را آغاز خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری گفت: اکثر سهم‌های شاخص ساز، در یک سال گذشته، اصلاح عمیق‌تری داشته و اتفاقاً ریزش شاخص کل بورس(نسبت به سقف ۲میلیون واحدی) هم بیشتر به‌واسطه افت قیمت این گروه از سهم‌ها اتفاق افتاده بود.

امینی افزود: این در حالی است که بعضی سهم‌های کوچک‌تر در صف فروش قفل‌شده و اصلاح چندانی نداشته‌اند، مگر سهم‌هایی که بدون دامنه نوسان بازگشایی‌شده و افت سنگین ناگهانی داشته‌اند.

مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام در پایان خاطرنشان کرد: ازاین‌رو، معتقدم درروند مثبت بعدی بازار سرمایه هم کماکان سهم‌های بزرگ و شاخص ساز گروه فلزی و معدنی و پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی، پیشتاز رشد بازار خواهند بود. ضمن اینکه اگر بارقه‌هایی از امید در حوزه سیاسی مشاهده شود، در گروه بانکی هم تحرکاتی شاهد خواهیم بود.


  • بیشتر بخوانید: 

زیر تابلوی بورس کمی هوای تازه آمد

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مثبت های امروز را در واچ لیست قرار دهید
عضو هیات مدیره کارگزاری اردیبهشت ایرانیان در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

مثبت های امروز را در واچ لیست قرار دهید

بورس بعد از رئیس جدید بانک مرکزی
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تشریح کرد:

بورس بعد از رئیس جدید بانک مرکزی

لابی‌گری برای صندلی مدیریت سازمان بورس، ممنوع!
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

لابی‌گری برای صندلی مدیریت سازمان بورس، ممنوع!

نوبت به کوچکترها رسید!
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

نوبت به کوچکترها رسید!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
اگه بعضی سهمها مثل پتروییها رشدخوبی داشتند چرا فملی وفاسمین وشپنا که هم قیمت اول سال هستند چرا شستا که ۴۰ روزجون کند تا۱۰ درصد رشد کرد چرا تاپیکو و..هم که رشد چندانی نکردند ۱۰ درصدطی سه روزافت کردند به قول معروفی خرابی جای دیگه اتفاق می افتد بویش اینجا میاد بله جالبه کگل بارشد ۸۰ درصدی ازاول سال وازقبیل پارس نوری شفن شاراک زاگرس جم پیلن وفباهنر و...که رشد ۴۰ تا۹۰ درصدی ازاول سال داشتند مقابل ریزش سه روزه بهتر مقاومت کردند وچهارشنبه هم برگشتند راستی بورس نیوز خوبه یک گزارشی راجع به فملی تهیه کنه تواین سهم چه خبره تواین ۵ ماه ونیم شاخص ۲۰ درصدرشد کرده واین سهم هیچ