بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
بهای هر اونس طلا به ۱۸۱۵ دلار رسید
بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۸۱۵ دلار و ۱۶ سنت رسید.
کد خبر : ۲۴۶۵۲۳

قیمت طلا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۸۱۵ دلار و ۱۶ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۸۱۷ دلار و ۴۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۴ درصد کاهش، در ۱۸۱۲ دلار و ۲۰ سنت بسته شده بود.



شاخص دلار به پایین‌ترین رکورد دو هفته اخیر نزول کرد و به روند کاهشی که پس از اظهارات روز جمعه جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در سمپوزیوم جکسون هال پیدا کرده بود، ادامه داد. وی هیچ سیگنالی درباره برنامه بانک مرکزی برای کاهش خرید ماهانه اوراق قرضه نداد و فقط گفت ممکن است چنین اتفاقی امسال آغاز شود و خاطرنشان کرد در تصمیم احتمالی برای افزایش نرخ‌های بهره محتاط خواهد ماند.

طلا پوشش ریسک در برابر تورم و سقوط ارزش پول ناشی از تدابیر محرک مالی بانک‌های مرکزی بزرگ جهان شناخته می‌شود.

هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC در این باره گفت: نیروی صعودی طلا در حال حاضر قوی است. شاید طلا در چند روز آینده صعود کند، اما پس از انتشار گزارش اشتغال ماهانه آمریکا با توجه به مطلوب بودن یا نبودن این آمار ممکن است اوضاع تغییر کند. با این حال به محض آغاز رسمی تعدیل محرک‌های مالی، فشار فروش در بازار طلا شکل خواهد گرفت.

گزارش اشتغال غیرکشاورزی اوت آمریکا روز جمعه منتشر خواهد شد. بازار انتظار دارد اقتصاد آمریکا ماه گذشته ۷۲۸ هزار شغل جدید ایجاد کند و نرخ بیکاری از ۵.۴ درصد به ۵.۲ درصد کاهش پیدا کند و میانگین درآمد ساعتی بر مبنای ماه به ماه ۰.۴ درصد افزایش نشان دهد.

بر اساس گزارش رویترز، پاول در اظهاراتش گفته بود اگر رشد اشتغال ادامه پیدا کند، بانک مرکزی می‌تواند تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه را شروع کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۴ دلار و شش سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۰۰۵ دلار و ۹ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، ۲۴۸۰ دلار و ۴۹ سنت معامله شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر