بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
شاخص کل بورس، جان به امان برد
سهامداران گرامی دقت کردید که بازار از حیث ترس از ریزش تا محدوده یک میلیون و ۴۲۰ هزار واحدی جان به امان برد و نکته مهم، نترسیدن سهامداران و معامله گران از سیگنال عساتیدی بود که مرداد سال گذشته را زیر گوش اعضای کانال خود، زمزمه می‌کردند.
کد خبر : ۲۴۶۶۷۳

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در آخرین روز معاملاتی بازار سرمایه «چهارشنبه» شاخص‌ها پس از چند روز رکود، بار دیگر رشد را به خود دیدند تا شرایط معاملاتی بازار پس از دو روز قرمزی کمی بهبود پیدا کند؛ اگر تمام هفته را زیر ذره‌بین قرار دهیم شاخص کل را باید منفی و کاهش گزارش کنیم و این کاهش هفتگی شاخص کل، پس از انتخابات ریاست جمهوری و تعیین رئیس‌جمهور جدید، برای نخستین بار رقم خورد و البته تصور میشود روند شاخص برای هفته جاری نیز میتواند حساستر پیگیری شود.

برای امروز باید نشست و تابلوی بازار را نگاه کرد که آیا دادوستد‌ها معامله گران بورسی روند مثبتی را در پیش خواهد گرفت یا شوک منفی شدن بر جان سهامداران می‌نشیند اما؛ در آخرین روز معاملات نگرانی سرمایه‌گذاران تا حدود فراوانی کاهش یافت و نتیجه آن نیز عدم تشدید ریزش‌ها و ورود شاخص‌ها به محدوده بحرانی شد.

دلار و فروشندگانی در قامت خریدار!

دلار در بازار آزاد کماکان در کانال ۲۷ هزار تومان قرار دارد و معامله گران در نرخ ۲۷ هزار و ۳۳۰ تومان در حال دست‌به‌دست کردن دلار هستند اما؛ شرایط نوسانی بازار کاملاً گویای آن بوده که دلار یک پله عقبنشینی خواهد کرد و اگر مقاومتی که فروشندگان دلار در قامت خریدار تاکنون نشان نداده بودند شاید امروز سخن از دلار ۲۶ هزارتومانی در میان بود ولی، تصور میشود که روند نزولی دلار با شیب ملایم ادامه داشته باشد.

سکه یک سوراخ کمربند سفت شد!

با نگاهی به بازار سکه و طلا نیز میتوان دریافت که سکه طرح بهار آزادی در روز‌های آخر هفته با افزایش ۱۰۰ هزارتومانی به نرخ ۱۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید و همین افزایش نرخ برای سکه طرح امام نیز صدق می‌کند و این سکه با نرخ ۱۱ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان بار دیگر در آستانه ورود به ۱۲ میلیون تومان قرار گرفت.

در تابلوی طلافروشی‌ها نرخ هر گرم طلا روند افزایشی داشت و با یک‌میلیون و ۱۶۳ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز در سطح ۵ میلیون و ۴۰ هزار تومان دست‌به‌دست شد.

لازم به ذکر است، انس جهانی طلا در معاملات امروز ۲۲ واحد افزایش یافت و بار دیگر به بالاتر از ۱۸۳۰ دلار رسید.

نفت به کام بشکه داران

قیمت نفت برنت زیر سایه توافق اوپک پلاس و پایبندی اعضا به آن، همچنان راه صعود را پیش‌گرفته و در آخرین روند معاملاتی خود بیش از ۰.۹۰ درصد رشد را دید تا نفت در آستانه ۷۴ دلار قرار بگیرد.

از شرق تا غرب

شاخص Nikkei در آخرین معامله خود معاملات امروز با ۵۸۴.۶۰ واحد رشد به استقبال آخر هفته رفت اما؛ شاخص شانگ‌های با ۱۵.۳۱ واحد کاهش معاملهگران خود را قرمز پوش به تعطیلات فرستاد.

شاخص Dow و S&P در آخرین معامله خود به ترتیب با ۷۴.۷۳ واحد منفی و ۱.۵۲ واحد منفی به کار خود پایان دادند و این اپل بود که با ۰.۵۶ واحد مثبت حداقل امید‌ها را زنده نگه داشت.

سلام به بیت کوین ۵۰ هزارتایی

بازار رمز ارز‌ها داغ شده است؛ رمز ارز‌ها در معاملات خود رشد را به نیش کشیدهاند و معامله گران آن‌ها به‌خصوص بیتکوینی‌ها کاملاً خوشنود و سرمست از معامله قرار دارند، زیرا بیت کوین بار دیگر با افزایش ۱.۵۴ درصدی به ۵۰ هزار دلار رسید.

بازار امروز نوبت کیست

سهامداران گرامی دقت کردید که بازار از حیث ترس از ریزش تا محدوده یک میلیون و ۴۲۰ هزار واحدی جان به امان برد و نکته مهم، نترسیدن سهامداران و معامله گران از سیگنال عساتیدی بود که مرداد سال گذشته را زیر گوش اعضای کانال خود، زمزمه می‌کردند.

فعالان بازارسرمایه در این چند برهه شاهد بودهاند که هرگاه مقاومتی از سوی شاخص کل شکسته می شد بازار به استراحت تن میداد و پولبک را مشاهده می کردیم که این بار نیز چنین اتفاقی روی داد و شاخص کل زمانی که به محدوده یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی را تاچ کرد به‌سوی روند اصلاحی پیش رفت بنابراین تستی که بازارسرمایه پس از هر بار شکستن مقاومت میگیرد را فراموش نکنید.

از سوی دیگر اگر خط روند‌ها را بهدرستی ترسیم کرده باشیم، یک تفاوت را شاهد هستیم و این بار الگوی کنجی را خواهیم دید که بازه میان‌مدت خود یعنی همان شاخص یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی زده‌شده و حالا باید برای بازگشت و فتح دوباره آن، کمی صبوری هم به خرج دهیم چراکه فاکتور‌هایی مانند تورم، نرخ ارز، عدم تثبیت نرخ‌های جهانی به‌خصوص کامودیتی‌ها و حتی گزارش‌های ماهانه شرکت‌ها حکایت از رشد بازار و حتی شکاندن قله مردادماه را در نیمه دوم سال دارد.

سهامداران عزیز، گیجی و گنگی در نیمه نخست معاملات امروز بازارسرمایه کاملاً طبیعی بوده و این زمان است که می‌توان مشکل گشای بازار باشد تا تثبیت روند صعود مجدد به کام بازار بنشیند بااین‌وجود بهتر است که فعلاً بازار هیجانی رشد نکند و شاهد دست‌به‌دست شدن بیشتری از سهام موردتوجه بازار باشیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر