بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس:

ابلاغ دستورالعمل صندوق املاک و مستغلات در هفته های آتی

ابلاغ دستورالعمل صندوق املاک و مستغلات در هفته های آتی
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس گفت: این صندوق قدرت نقدشوندگی بالایی دارد بطوریکه هر واحد در قالب صندوق‌های قابل معامله (ETF) برنامه ریزی شده و مردم به راحتی می‌توانند واحد‌ها را خرید و فروش کنند.
کد خبر : ۲۴۶۸۹۴

صندوق املاک و مستغلات+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، میثم فدایی، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس درباره صندوق‌های املاک و مستغلات اظهار کرد: در بخش مسکن دو صندوق، زمین و ساختمان و املاک و مستغلات تعریف شده که صندوق زمین و ساختمان سمت عرضه مسکن را تقویت می‌کند و سرمایه‌ها از سرمایه گذار جمع آوری و برای ساخت مسکن استفاده می‌شود، اما در صندوق املاک و مستغلات بیشتر سمت تقاضای مسکن تقویت می‌شود بطوریکه با جمع آوری سرمایه مردم، صندوق اقدام به خرید و بهره برداری از املاک مسکونی و تجاری می‌کند.



وی افزود: در صندوق املاک و مستغلات، املاک خریداری و اجاره داده می‌شود و سود آن در قالب واحد‌های سرمایه گذاری، نصیب سهامداران می‌شود.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس ادامه داد: در کشورما، ملک به عنوان دارایی محسوب می‌شود و با توجه به افزایش قیمت مسکن در سال‌های اخیر، قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است. با خرید هر واحد از این صندوق، مردم می‌توانند در ملک سرمایه گذاری کنند و با افزایش قیمت مسکن، قیمت واحد‌های صندوق نیز افزایش می‌یابد.

فدایی خاطرنشان کرد: این صندوق قدرت نقدشوندگی بالایی دارد بطوریکه هر واحد در قالب صندوق‌های قابل معامله (ETF) برنامه ریزی شده و مردم به راحتی می‌توانند واحد‌ها را خرید و فروش کنند.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس گفت: در طی هفته‌های آتی دستورالعمل این صندوق ابلاغ می‌شود و بورس کالا یا بورس املاک و مستغلات پذیرای این صندوق خواهد بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
امکان مجوز ابطال و صدور صندوق‌ها با اپلیکیشن ها
مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:

امکان مجوز ابطال و صدور صندوق‌ها با اپلیکیشن ها

نشست
گروه پیشگامان دنیای مالی برگزار می کند؛

نشست "ظرفیت ابزارهای مشتقه در مدیریت ریسک بازار ایران"

مراحل اعطای مجوزها در بازار سرمایه آسان می شود
مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار:

مراحل اعطای مجوزها در بازار سرمایه آسان می شود

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس خبر داد:

افزایش بازدهی صندوق‌های با درآمد و دسترسی آنلاین از یک ماه آینده

ارسال نظر