بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد:

دلیل مهم برای خوش‌بینی به رشد بورس

دلیل مهم برای خوش‌بینی به رشد بورس
مدیرعامل کارگزاری راهبرد سرمایه گذاری ایران سهام گفت: به لحاظ تکنیکالی، محدوده ۱ میلیون و ۶۲۰ هزار واحدی، محدوده مقاومتی بسیار مهمی برای بازار سرمایه ما خواهد بود و قطعاً تا پایان سال از این مقاومت عبور خواهیم کرد و سقف‌های بالاتری لمس خواهد شد
کد خبر : ۲۴۶۹۱۱

یک دلیل مهم برای خوش بینی به رشد بازار

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه این روزها در کانال ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی درجا می‌زند و به نظر می‌رسد برای حرکت رو به بالا و شکست مقاومت ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی، هنوز قدرت کافی ندارد. اگرچه امروز شاخص کل با افت ۱۵ هزار واحدی به کار خود پایان داد؛ اما شاخص قدرت خریداران حقیقی بازار مثبت است و این سنگینی کفه خرید حقیقی‌ها، نشانه مثبتی است.

حمید علیخانی مدیرعامل کارگزاری راهبرد سرمایه‌گذاری ایران سهام در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: به نظر می‌رسد موضوع مذاکرات برای بازار سرمایه ما اهمیت خود را ازدست‌داده و بازار سرمایه به اتفاقات اقتصادی داخلی ازجمله نوسان نرخ ارز یا اظهارنظرهای اقتصادی دولتمردان و... بیش از مذاکرات واکنش نشان می‌دهد.

وی افزود: فراموش نکنید بازار سرمایه ما یک دوره تقریباً یک‌ساله تلخ و طاقت‌فرسا را پشت سر گذاشته و سقوطی را تجربه کرده که بدبین‌ترین تحلیلگران هم پیش‌بینی آن را نمی‌کردند. اما درنتیجه این سقوط، بازار سرمایه از بازارهای رقیب جا ماند و حالا، بازار سرمایه در حال جبران این عقب‌ماندگی است و رشد ماه‌های اخیر اصلاً عجیب نیست.

علیخانی خاطرنشان کرد: به لحاظ تکنیکالی، محدوده ۱ میلیون و ۶۲۰ هزار واحدی، محدوده مقاومتی بسیار مهمی برای بازار سرمایه ما خواهد بود. قطعاً تا پایان سال از این مقاومت عبور خواهیم کرد و سقف‌های بالاتری لمس خواهد شد؛ اما شکست این مقاومت نیازمند اصلاح زمانی یا قیمتی است و نباید نوسان این روزهای بازار برای سرمایه‌گذاران نگرانی ایجاد کند. نکته حائز اهمیت این است که با شکست این محدوده مقاومتی، احتمالاً شاهد ورود نقدینگی جدید به این بازار خواهیم بود و روند بهتری شکل می‌گیرد.


  • بیشتر بخوانید: 

کسی سراغ یتیم اراکی را نگرفت/ هپکو و ۴۰درصد منفی


این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به کسری بودجه دولت، اظهار کرد: دولت جدید تازه فعالیت خود را آغاز کرده و حرکت دولت برای جبران کسری بودجه چندان مشخص نیست؛ اما مسلماً اقداماتی مثل افزایش نرخ بهره مالکانه و افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، اثر پررنگی بر جبران کسری بودجه دولت نخواهد داشت و حتماً دولت برای تأمین منابع مالی، به بازار سرمایه نیاز خواهد داشت. نیاز دولت به بازار سرمایه برای تأمین منابع، دلیلی برای خوش‌بینی به رشد بازار سرمایه است. اما به‌هرحال تأمین مالی دولت قبل از بازار سرمایه، با روش نامناسبی انجام شد که به این بازار آسیب زد و بعید است که دولت جدید برای تأمین مالی مجدد از این بازار، اشتباهات دولت قبل را تکرار کند. با این نگاه، حداقل تا اواخر سال جاری، نگران رشد بازار سرمایه نیستم و احتمالاً این بار برداشت دولت از بازار سرمایه، تدریجی و حساب‌شده خواهد بود و تا قبل از آن، اعتمادسازی در بازار سرمایه، موردتوجه دولت قرار خواهد گرفت. رشد ملایم بازار سرمایه و شکست مقاومت ۱ میلیون و ۶۲۰ هزار واحدی، تا حدی به بازگشت اعتماد به بازار سرمایه کمک خواهد کرد.

علیخانی در معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری میان‌مدت (با نگاه تقریباً ۶ ماهه) گفت: با فرض خوش‌بینی به مذاکرات در چند ماه آینده، سهم‌های بانکی و خودرویی پتانسیل رشد در میان‌مدت را خواهند داشت. اما درمجموع، میانگین P بر E بازار سرمایه نسبت به مرداد ۹۹، کاهش چشمگیری داشته و در این محدوده، کلیت بازار هنوز جای رشد دارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
بهانه ای برای جهش ارز
یک اقتصاددان در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بهانه ای برای جهش ارز

افشای املاک به نفع شرکت‌های ماده ۱۴۱
کارشناس بازارسرمایه اظهارکرد:

افشای املاک به نفع شرکت‌های ماده ۱۴۱

درز اطلاعات سبدگردان‌ها در کارگزاری‌ها!
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید شد:

درز اطلاعات سبدگردان‌ها در کارگزاری‌ها!

حیات بورس زیر پوست سهم‌های کوچک
کارشناس بازارسرمایه اظهارکرد:

حیات بورس زیر پوست سهم‌های کوچک

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
از کس زنت میره بالا کو کجا رفته بالا دیوس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۴
سلام انکار مردم وبازار سرمایه اثر کارهای طیب نیای ملعون ومتهم جنایتکار اقتصادی یادشان رفت که بازنگنه شالوده این بذبختیهارا جکونه روسز مردم خراب کردند ودوباره این دولت میخواهد همانراراه طیبنیای ملون جنایتکاررا بهروذ با بهره مالکانه وافزایش سوخت پتروشیمیها مکر انموقع سرمایه دربورس میماند مطمئنا مردم به سمت املاک نمیروند ودلار وسکه میخرند وخصولتیهاهم مغز خر خوردهاند واکر سرمایهبردند املاک قبر خودشان کندهاند نتیجه بحران در هزار جهارصد یک میرسد به انفجار انفجاریکه ماسورهان در نودونه اشیخ حسن روشنکرد تابه جاشنی ومادهاصلی بهرسد به عقلانیت ایندولت هست باوجود محسنرضائی جام زهر ساز ووزیر نبرده بهداشت ونوذی موسادعینالله باقر زاده وان رستم خالیبند دیکه معلوم هست جه اوضاعی داریم