بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
جذابیت در نیمه دوم بازار امروز
در پیش بینی بازار امروز می توان گفت با این قیمت نرخ ارز و قیمت‌های جهانی و صد البته برگشت خوبی که چهارشنبه از محدوده تقریبی ۱/۵۲۰ میلیون واحد داشتیم، بازار امروز دست‌کم در نیمه دوم معاملات جذاب خواهد شد.
کد خبر : ۲۴۷۰۳۳

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در معاملات آخرین روز بازارسرمایه شاخص‌ها قدری مثبت شدند تا در مجموع شاخص کل کمی با سبزی به استقبال هفته آینده بروند و شاید روند نوسان منفی که بازار مشاهده کرد، به اتمام برسد.

در ابتدای زمان مبادلات آخرین روز بازارسرمایه حجم معاملات مقدار ضعیف به نظر می‌رسید اما؛ به تدریج با افزایش معاملات و سپری شدن زمان، زهر عرضه‌ها گرفته شد و بسیاری از سهم‌ها حرکت خود را آغاز کردند و البته این ساختمانی‌ها بودند با توجه به وعده دولت،  این روزها می‌خواهند خود را به عنوان لیدر مطرح کنند.

دلار در مرز ۲۸ هزارتومانی کنگر نخورد 

باید توجه داشت که دلار در روز گذشته کمی کاهش نرخ را به‌خود دید تا مرز ۲۸ هزار تومان کماکان برای دلار تبدیل به آرزو باشد زیرا نشستن و کنگر خوردن دلار در این محدوده، کاملا خطرناک است.

معامله گران این بازار در آخرین معامله ها به نرخ ۲۷ هزار و ۸۸۰ تومان رسیدند و بیشتر این ارز در این نرخ دست به دست شد.

خریداران طلا دست‌دو با نرخ هر گرم ۱.۱۷۸ میلیون تومان

قیمت سکه نیز در بازار با نرخ ۱۱ میلیون و ۶۵۰ هزارتومان دست به دست شد و البته سکه امامی همچنان روند دست نیافتنی داشته و در محدوده ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قرار دارد.

در تابلوی طلافروشی ها نیز هر گرم طلا با ۱ میلیون و ۱۷۸ هزارتومان قیمت گذاری شده و این در حالی است که مردم برای خرید از طلای نو با اجرت خرید اقدام نمیکنند و بلکه اگر تن به طلا خریدن دهند، این فلز گران‌بها را به‌صورت دست‌دو خریدار می‌کنند.

سنگین شدن بشکه‌های نفت 

نفت برنت در معاملات روز گذشته ۱.۳۶ واحد افزایش یافت تا باردیگر بشکه‌های نفت را در مرز ۷۳ دلار مشاهده کنیم ؛ هم ‌اکنون با این افزایش نرخی که تجربه شد، قیمت بشکه نفت برنت به ۷۲.۷۱ دلار رسید.

از شرق تا غرب

شاخص Nikkei ۲۲۵ با جهش ۳۷۳ واحدی به بالاترین حد خود در ۶ ماه گذشته رسید. زیرا سرمایه گذاران امیداورند که نخست وزیر جدید محرک اقتصادی گسترده‌ای را ایجاد کند. دولت ژاپن یک برنامه اساسی برای کاهش محدودیت‌های کووید ۱۹ با استفاده از گواهی واکسن تصویب کرد.

بازار امروز نوبت کیست

در پیش بینی بازار امروز می توان گفت با این قیمت نرخ ارز و قیمت‌های جهانی و صد البته برگشت خوبی که چهارشنبه از محدوده تقریبی ۱/۵۲۰ میلیون واحد داشتیم، بازار امروز دست‌کم در نیمه دوم معاملات جذاب خواهد شد.

براین اساس انتظار داریم که بازار در یک فرایند منطقی در ورای ۱/۵۳۰ میلیون واحد تثبیت شده و به مرور مهیای عبور از حد بالای مقاومت جاری در محدوده ۱/۵۸۶ میلیون واحد شود. در صورت بروز چنین اتفاقی در روز‌های ابتدایی پاییز، باید آماده حرکت به سمت مقاومت بین راهی بعدی در محدوده ۱/۷۳۶ میلیون واحد باشیم. در این مدت منتظر شکل گیری و یا ظهور الگوی جدید در شاخص کل خواهیم بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر