بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
چرتکه وزرای دولت دوازدهم پیدا شد!
گزارش ساعت پنج‌ونیم امروز نیم‌نگاهی دارد به مدعیان شفافیتی که قیمت‌گذاری دستوری را به تاریک‌خانه می‌برند تا بانکی که تولید کالای آب‌‌دوغ‌خیاری حمایت می‌کند تا تولید مصرفی ...
کد خبر : ۲۴۷۰۷۷

پنج و نیم عصر

به گزارش بورس نیوز، بازارسرمایه را باید بازار استثنا و عجایب دانست چراکه بازار ما امروز سبز بود اما؛ رنگ سرخ سهم‌ها کاملا بر بازار غلبه داشت!

به نظر می رسد بورس هم مثل ما این روزها بر سر دوراهی بیم و امید قرار دارد. از یک طرف می داند که ته جاده این اقتصاد به تورمی سنگین می رسد و قیمت ها باید بالا برود . از طرف دیگر اما؛ گوشه دلش کورسوی امیدی هست که شاید این بار اهالی پاستور فقط لب و دهان نباشند و اندکی هم عمل از آنها ببینیم و برای یک بار هم که شده بعد از چندین دهه، ثباتی ولو کوتاه مدت را هم تجربه کند!

البته این دلخوشی و امید هر چند شیرین، ولی کمرنگ است. ورای دلخوشی هایمان، دیو دلواپسی می گوید شاید اهالی پاستور دوباره خواب بمانند و شنبه صبحی، بیدار شویم و ببینیم بنزین گران شد و... وای بر آن روز!

هر کاری غیر از بانکداری ...

بانک لاکچری ساز فقط علاقه به مال ندارد؛ هنردوست هم هست! سریال خانگی سووشون را در دست ساخت دارد و برای این سریال، ۶۸ میلیارد تومان هم خرج می کند!

مصالح‌فروش‌ها اول پورسانت بعدا مسکن ...

وعده ساخت ۱ میلیون واحد مسکونی را که یادتان هست؟ علی الحساب ۴۰۰ هزار واحدش را کسر کنید؛ چون گویا سالی ۴۰۰ هزار واحدش قرار است در مناطق محروم روستایی احداث شود که خب دخلی هم به رفع مشکلات بازار مسکن ندارد. اما هر چه هست آقایان هنوز یک کلنگ هم نزده، فکر پورسانت گرفتن از مصالح سازان هستند.

طبق محاسبات برخی دوستان، اگر معاملات مصالح ساختمانی را وارد رینگ بورس نکنیم و آقایان فقط ۱۰ درصد ناقابل پورسانت بگیرند، فقط روی یک قلم مصالح یعنی تیر آهن و میلگرد می توانند ۴۸۰ میلیارد تومان پورسانت به جیب بزنند.

برای همین هم هست که سفت و سخت مخالف بورس کالا هستند. البته برای به جیب زدن این پورسانت، یک کلنگ و دریافت پول از متقاضیان و علم کردن چند ساختمان نیمه کاره کفایت می کند و حتما لازم نیست که واقعا مسکن بسازند!

اقتصاد را گاز گرفت جان ما رو غافلگیری 

از انجمن شرکت های مهندسی و پیمانکاری نفت، گاز و پتروشیمی پیغام داده اند "وحشتناک ترین کمبود گاز را امسال زمستان تجربه خواهید کرد!" سلام ما را به این بزرگواران برسانید و بگویید ما عادت به غافلگیری های این چنینی داریم! اصلا فیلم های مهیج و ترسناک و آخرالزمانی هالیوود را از سرنوشت ما الهام می گیرند؛ خبر مهیج تر ندارید؟

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
نادر قلی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
درود خدا بر، دستاندر کاران ساعت پنج ونیم بورس نیوز که درکمال صداقت و دلسوزی حقایق را می نویسند ،اما گویا گوشهای همه پنبه کاری شده است .