بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام سرمایه‌گذاری صبا تأمین؛

بازدهی دو برابری پرتفوی صبا نسبت به صندوق‌های سهامی

بازدهی دو برابری پرتفوی صبا نسبت به صندوق‌های سهامی
شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین در سال مالی ۱۳۹۹، پرتفوی سرمایه‌گذاری صبا تأمین بازدهی ۵۳۳ درصدی را کسب کرده و در مقابل بازدهی بورس به میزان ۳۵۹ درصد و متوسط بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری به میزان ۳۶۳ درصد عملکرد بسیار مطلوبی داشته است.
کد خبر : ۲۴۷۰۹۴

بازدهی دو برابری پرتفوی صبا نسبت به صندوق‌های سهامیبازدهی دو برابری پرتفوی صبا نسبت به صندوق‌های سهامی+بورس نیوز

به گزارش گروه بورس نیوز، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین روز شنبه ۲۰‌ام شهریورماه با حضور ۸۷.۱۴ درصد سهامداران در سالن تلاش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین در سال مالی ۱۳۹۹، پرتفوی سرمایه‌گذاری صبا تأمین بازدهی ۵۳۳ درصدی را کسب کرده و در مقابل بازدهی بورس به میزان ۳۵۹ درصد و متوسط بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری به میزان ۳۶۳ درصد عملکرد بسیار مطلوبی داشته است. در سال منتهی به ۳۱/۰۲ / ۱۴۰۰ نیز صبا تأمین با بازدهی ۲۵ درصد نسبت به بازدهی بورس به میزان ۱۷ درصد و متوسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهام به میزان ۱۳ درصد عملکردی به میزان دو برابر متوسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری، بازدهی داشته است.

بازدهی دو برابری پرتفوی صبا نسبت به صندوق‌های سهامیبازدهی دو برابری پرتفوی صبا نسبت به صندوق‌های سهامی+بورس نیوز

در ابتدای این جلسه محمدعلی شیرازی مدیرعامل شرکت صبا تأمین با ارائه گزارشی از عملکرد شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، با اشاره به سیاست‌های این شرکت گفت: یکی از سیاست‌هایی در سال‌های اخیر دنبال کرده‌ایم، تنوع بیشتر در ترکیب سبد سرمایه‌گذاری بوده است همچنین خروج از صنایع با سود‌آوری پایین و افزایش وزن صنایع با تقسیم سود بالا از برنامه‌هایی بوده است که به‌منظور مدیریت ریسک و افزایش سودآوری دنبال شده است.

همین موضوعات باعث شده شرکت سرمایه‌گذاری صبا بازدهی بیشتری نسبت به شاخص کل بورس را کسب کند.

محمدعلی شیرازی در ادامه با اشاره به اهم اقدامات شرکت در سال گذشته گفت: تأسیس شرکت سبد گردانی و اخذ مجوز فعالیت، افزایش سرمایه، توسعه سبدگردانی، تأسیس شرکت لیزینگ (در مرحله اخذ مجوز از بانک مرکزی) از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: اخذ کرسی هیئت‌مدیره برای اولین بار در تاریخ شرکت به‌طور هم‌زمان در شرکت بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس ایران، بورس کالا ایران، بورس انرژی، کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار و کانون نهاد‌های سرمایه‌گذاری بوده است. موضوعی که از این زاویه شرکت را به در وضعیتی متمایز قرار داده است.

رشد ۴۰ درصدی سود خالص نسبت به سال گذشته

بازدهی دو برابری پرتفوی صبا نسبت به صندوق‌های سهامیبازدهی دو برابری پرتفوی صبا نسبت به صندوق‌های سهامی+بورس نیوز

بر اساس عملکرد مالی طی دوره یک‌ساله منتهی به اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، درآمد‌های عملیاتی صبا تأمین به ۱۰۱,۷۲۱ میلیارد ریال رسیده است که از رشد ۳۸ درصدی نسبت به دوره مشابه خبر می‌دهد. سود خالص این شرکت نیز همین جهش را تجربه کرده با رشدی ۴۰ درصدی به ۹۸۹۵۶ میلیارد ریال رسیده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد رشد سودآوری صبا در شرکت‌های زیرمجموعه آن نیز نمود یافته است. به‌عنوان مثال شرکت سرمایه‌گذاری هامون صبا رشد ۳۴۹ درصدی، کارگزاری صبا تأمین رشدی ۲۴۱ درصدی و کارگزاری بیمه تأمین آینده رشدی ۷۲ درصدی را به ثبت رسانده است.

در این راستا شرکت خدمات مدیریت صبا تأمین از زیان خارج‌شده و ۳۶ میلیارد تومان سود ساخته است.

کسب رکورد ۲۰ عرضه اولیه در دو سال

بر اساس اظهارات شیرازی توسعه عملیات شرکت سبدگردان‌اندیشه صبا، تجدید ساختار خدمات مدیریت صبا به‌منظور سرمایه‌گذاری در حوزه فن‌آوری و سرمایه‌گذاری جسورانه، تداوم فرآیند عرضه و پذیرش سهام شرکت‌های گروه شستا و اقدام برای انتقال سهام شرکت از فرابورس به بورس اوراق بهادار تهران از برنامه‌های آتی صبا تأمین در سال مالی پیش رو است.

لیست شرکت‌هایی که توسط صبا تأمین به بازار سرمایه راه پیداکرده‌اند، در دو سال اخیر به ۲۰ شرکت رسیده است.

همچنین شرکت صبا تأمین در سال گذشته پس از ۶ سال از سازمان حسابرسی گزارش مقبول دریافت کرد، صبا تأمین توانست در آخرین گزارش خود نیز بار دیگر گزارش مقبول دریافت کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر