بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
تعیین تکلیف شرکت مس طارم دغدغه سازمان تامین اجتماعی هم بوده است. شرکت مس طارم دارایی ارزشمندی است، اما تا شفافیت کافی در این شرکت ایجاد نشود؛ این شرکت تعیین تکلیف نخواهد شد.
کد خبر : ۲۴۷۱۵۷


به گزارش بورس نیوز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت هپکو امروز یکشنبه برگزار شد. در این مجموعه علاوه بر تصویب صورتهای مالی، به برخی سوالات و انتقادات سهامداران هم پاسخ داده شد.

از مهمترین اننقادات سهامداران در این مجمع می‌توان به افت ۵۳ درصدی قیمت سهم در یک سال اخیر، بلاتکلیفی شرکت مس طارم و همچنین عدم تعیین تکلیف واگذاری هپکو اشاره کرد.

دو شرکت جهت بازارگردانی سهام هپکو اعلام آمادگی کرده‌اند که در حال مذاکره با آنها هستیم و به زودی "تپکو" دارای بازارگردان خواهد شد.

مدیریت درتلاش است ویلای توقیف شده توسط بانک دی را بازپس گیرد. ارزش فعلی ویلا ۱۲ میلیارد است. اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

 

تسویه و تهاتر کل بدهی های بانکی و گرفتن ضمانت نامه و قرارداد. حدود ۵۰ میلیارد تومان که قابلیت تهاتر نداشته نیز تسویه شده است

اسامی بانک هایی که سال ۹۹ تهاتر شد توسط تامین اجتماعی.
حدود ۱۰۴۷ میلیارد

ضعف مدیریتی در شرکت مس طارم مشهود است، اما با توجه به درصد مالکیت هپکو امکان نفوذ چندانی در آن شرکت نداشتیم؛ اما طبق تعاملی که اخیراً با یکی از سهامداران شرکت مثل طارم انجام شده ، نفوذ هپکو در آن شرکت افزایش یافته و شخصاً به عضویت هیئت مدیره شرکت مس طارم در آمده‌ام. کارشناس رسمی دادگستری هم هفته گذشته موفق شده وارد این شرکت شود. سازمان حسابرسی هم اخیراً جهت تهیه گزارش ویژه از این شرکت اعلام آمادگی کرده است.
تاخیری از طرف شرکت هپکو در مورد وضعیت مس طارم وجود نداشته و تلاش می شود بابت مالکیت مس طارم، حداکثر انتفاع نصیب سهامداران شود‌. سعی می‌شود هم اطلاعات کافی ، لازم و شفاف از مس طارم کسب گردد و هم مدیریت این مجموعه به مدیریتی استاندارد و حرفه ای تبدیل شود که سودآوری این شرکت افزایش یابد. از جمله اقدامات انجام شده در مس طارم، ممانعت از اجرای یک پروژه ۷۰ میلیارد تومانی بوده که به نظر می رسید توجیه اقتصادی نداشته باشد.

تعیین تکلیف شرکت مس طارم دغدغه سازمان تامین اجتماعی هم بوده است. سال گذشته هم تاکید شد که این شرکت حسابرسی ویژه شود،اما اینطور نیست که مشکلات به راحتی و با برگزاری چند جلسه برطرف شود. شرکت مس طارم دارایی ارزشمندی است، اما تا شفافیت کافی در این شرکت ایجاد نشود؛ این شرکت تعیین تکلیف نخواهد شد. واحد حقوقی سازمان تامین اجتماعی یک واحد قوی و خوب است و به شدت پیگیر مشکلات و تخلفات انجام شده در شرکت مس طارم بوده و به نتایج خوبی هم رسیده است. اینطور نیست که قضیه شرکت مس طارم به حال خود رها شده باشد و دنبال رفع و رجوع مشکلات این مجموعه هستیم.

موضوع واگذاری سهام هپکو به مجموعه شستا صحت ندارد آنچه در فضای مجازی منتشر شد پیش نویس قرارداد یا در واقع شب نامه ای بدون امضا بوده که هیچ اعتباری ندارد.

واگذاری سهام هپکو بر اساس میانگین قیمت ۳ ماه آخر انجام خواهد شد.

به زودی از محل تهاتر هایی که در سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته افزایش سرمایه صورت خواهد گرفت که در وضعیت سهام هپکو بسیار اثرگذار خواهد بود.

شرکت پورنام در سال ۱۴۰۰ ، مبلغ ۴ میلیارد تومان از بدهی خود را به هپکو پرداخت کرده و در حال رایزنی با این شرکت برای چگونگی تسویه مابقی آن هستیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
چشم انداز تورمی، شامه بورسی ها را تیز کرد
مدیرعامل مشاور سرمایه‌گذاری معیار در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

چشم انداز تورمی، شامه بورسی ها را تیز کرد

کسی سراغ یتیم اراکی را نگرفت/ هپکو و ۴۰درصد منفی
سفته‌بازانی که مال مردم را ذلیل کردند؛

کسی سراغ یتیم اراکی را نگرفت/ هپکو و ۴۰درصد منفی

با اعلام شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی؛

"شستا" به تامین اجتماعی "نه" گفت/ موافق خرید هپکو نیستیم

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
عالی دست همه عزیزان درد نکنه ممنون از مدیریت تامین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸
این شرکت با این وضعیت حالا حالاها درست نمیشه، ما هم اینجا ول معطلیم