بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
انتقال ۵ درصد از سهام بورس کالا
مدیر عملیات بازار بورس تهران از انتقال ۵ درصد از سهام بورس کالا متعلق به سهامداران دسته نهاد‌های مالی به دسته سایر اشخاص با (نمادکالا) خبر داد.
کد خبر : ۲۴۷۱۸۱

انتقال ۵ درصد از سهام بورس کالا

به گزارش بورس‌نیوز، مریم کشمیری مدیر عملیات بازار بورس تهران از انتقال ۵ درصد از سهام بورس کالا متعلق به سهامداران دسته نهاد‌های مالی، کارگزاران و تولیدکنندگان بورس کالا به دسته سایر اشخاص (نمادکالا) خبر داد و اظهار داشت: این اقدام عطف به نامه شماره ۱۵۳۰۲۱/۱۲۱ مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۳۱سرپرست محترم مدیریت نظارت بر بورس‌ها در خصوص اجرای بند ۵ ششصد و هشتاد و یکمین صورتجلسه هیات مدیره محترم سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با ادغام نماد‌های معاملاتی بورس‌ها انجام شد.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای تدریجی مصوبه مزبور و درگام نخست، ۵ درصد از سهام بورس کالا متعلق به سهامداران دسته نهاد‌های مالی، کارگزاران و تولیدکنندگان بورس کالا به دسته سایر اشخاص (نمادکالا) انتقال و قابلیت معامله برای آن‌ها در نماد کالا فراهم شد.

کشمیری در پایان خاطرنشان کرد: این ۵ درصد شامل سهام کلیه سهامداران مربوطه می‌شود. در واقع هر دارایی که در نماد‌های دیگر قرار دارد ۵ درصدش در نماد‌های اعلام شده می‌نشیند و ۹۵ درصد باقی مانده در همان نماد قبلی باقی می‌ماند. به این معنی که دارایی فرد در دو نماد تعریف می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر