بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
وقتی وزن ارزشی
بورس کالا انتظار ورود خودرو به رینگ را می‌کشد و احتمالا با اضافه شدن خودرو به سبد محصولاتی که در رینگ بورس کالا عرضه می‌شود، "کالا" جذاب‌تر هم خواهد شد.
کد خبر : ۲۴۷۲۵۴

جهش ۸۰ برابری ارزش بازار یک نماد بورسی فقط در ۶ سال

به گزارش بورس نیوز، یکی از نمادهایی که در روز گذشته با فشار تقاضا، صف خرید شد؛ سهم شرکت بورس کالای ایران با نماد "کالا" بود.

این سهم که از ۲۱ تیرماه تقریبا هر روز صف خرید بوده، در این چندماه بازدهی خیره کننده ای هم برای سهامداران خود به ارمغان آورده و در ۲ ماه اخیر حدود ۱۵۰ درصد رشد کرده است.

ارزش بازار کالا در حالی از ۲۲ هزار میلیارد تومان عبور کرده که در سال ۹۴ (همزمان با تغییر نگاه مدیریت در این شرکت) ارزش بازار این شرکت کمتر از ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است. 

جهش ۸۰ برابری ارزش بازار یک نماد بورسی فقط در ۶ سال

بورس کالا در ۳ ماهه اول امسال با رشد ۱۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، سود ۸۵ میلیارد تومانی محقق کرد.

در دو ماهه اول تابستان (تیر و مرداد) هم بیش از ۱۴۱ میلیارد تومان درآمد شناسایی کرده است. در حالی که کل درآمد ۱۲ ماهه ۹۹ حدود ۲۶۱ میلیارد تومان بوده است.

توسعه ابزارهای مشتقه در بورس کالا و ورود محصولات جدیدی همچون زیره و زعفران و حتی عرضه سیمان در رشد درآمدی بورس کالا و به دنبال آن جهش ۸۰ برابری "کالا" بی تاثیر نبوده است.

"کالا" که امسال افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل اندوخته و سود انباشته را هم به ثبت رسانده، انتظار ورود خودرو به رینگ را می کشد و احتمالا با اضافه شدن خودرو به سبد محصولاتی که در رینگ بورس کالا عرضه می شود، "کالا" جذاب تر هم خواهد شد.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر