بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
بشنوید از "بریکت‌سازی سرد" اولین واحد در بین ۸ طرح ملی فولاد؛

با "فسبزوار" پلاک ۵۸۹ بورس تهران بیشتر آشنا شوید

با
بیشترین دارایی "فسبزوار" در اختیار بخش «دارایی‌های ثابت مشهود» با ۱۰ هزار و ۲ میلیارد ریال بوده که نسبت به پایان سال گذشته ۲۰ درصد رشد را شاهد بوده است.
کد خبر : ۲۴۷۳۰۱

رشد ۳۱درصدی سود انباشته

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت پارس فولاد سبزوار در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای تلفیقی ۶ ماهه منتهی به خردادماه ۱۴۰۰ (حسابرسی شده) مجموع درآمد‌های عملیاتی‌ خود طی این دوره ۶ ماهه برابر با ۲۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال ارائه کرده که رشد ۲۰۶ درصدی را نسبت به سال گذشته از آن خودکرده، سود ناخالص شرکت فسبزوار طی این دوره ۶ ماهه با رشد ۳۷۵ درصدی به مبلغی بالغ‌بر ۱۳ هزار و ۵۵۷ میلیارد ریال رسیده است.

مجموع سود عملیاتی شرکت فسبزوار در پایان دوره ۶ ماهه میاندوره‌ای برابر با ۱۳ هزار و ۲۵۵ میلیارد ریال گزارش‌شده که نسبت به سال گذشته افزایش ۳۹۳ درصدی را به ثبت رسانده است.

عملکرد 6 ماهه میاندوره ای فسبزوار+بورس نیوز

این شرکت در پایان دوره ۶ ماهه منتهی به خردادماه ۱۴۰۰ هزینه‌های مالی به ثبت نرسانده، همچنین پارس فولاد سبزوار با سود خالص ۱۳ هزار و ۷۳۳ میلیارد ریالی مواجه بوده که نسبت به سال گذشته ۳۸۵ درصد افزایش قابل توجه را تجربه کرده و سود خالص هر سهم برابر با ۳.۴۳۳ ریال بوده که ۳۸۵ درصد رشد را به همراه داشته است.

صورت‌وضعیت مالی منتهی به پایان خردادماه ۱۴۰۰

بر پایه این گزارش صورت گرفته، شرکت فسبزوار در گزارش صورت‌وضعیت مالی میاندوره‌ای ۶ ماهه خود مجموع دارایی‌های ثبت‌شده را برابر با ۳۰ هزار و ۹۶۴ میلیارد ریال ارائه کرده که رشد ۴۶ درصدی را نسبت به پایان سال گذشته شاهد بوده و بیشترین دارایی در اختیار بخش «دارایی‌های ثابت مشهود» با ۱۰ هزار و ۲ میلیارد ریال بوده که نسبت به پایان سال گذشته ۲۰ درصد رشد را شاهد بوده است.


بیشتر بخوانید: "بریکت" منتظر فاینانس چینی‌ها/ از سودسازی ۱۴۰۰ "فسبزوار" تا آدرس محل فروش آهن‌اسفنجی


میزان سرمایه پارس فولاد سبزوار مبلغ ۳ هزار و ۴۵۷ میلیارد ریال گزارش‌شده که نسبت به سال گذشته بدون تغییر باقی‌مانده، همچنین سود انباشته ارائه‌‎شده فسبزوار در پایان دوره ۶ ماهه منتهی به خردادماه ۱۴۰۰ برابر با ۱۵ هزار ۶۲۸ میلیارد ریال بوده که با رشد ۳۱ درصدی مواجه بوده است.

رشد ۳۱درصدی سود انباشته

در آخرین شفاف‌سازی آقای مدیرعامل چه گذشت

شعبانی مدیرعامل پارس فولاد سبزوار با اشاره به چگونگی نیازهای مواداولیه شرکت گفت: سهامدار عمده شرکت یعنی اپال کانی پارس تامین‌کننده بیش از ۸۰درصد مواداولیه شرکت بوده و فسبزوار در این راستا با کمبود و مشکلیمواجه نبوده و خبر خوب نیز آن است که برای حمل و نقل مواداولیه تا کارخانه، ریل کاملا در دسترس قرار دارد.

وی درباره میزان سودسازی سال آتی و افزایش سرمایه نیز اظهارکرد: ۲.۳ همت برای سال ۱۴۰۰ سود پیش‌بینی شده اما؛ تاکنون برنامه‌ای برای افزایش سرمایه طرح‌ریزی نشده است.

"بریکت" منتظر فاینانس چینی‌ها

شعبانی همچنین در خصوص طرح‌های توسعه‌ای در دست اقدام شرکت نیز اشاره‌ای داشت و افزود: : از یک‌سال گذشته پرداخت فاینانس طرح یک‌میلیون تنی شمش در دستور کار قرار گرفته اما؛ به‌دلایلی همچون تحریم‌ها کماکان این موضوع عملیاتی نشده است.

مدیرعامل پارس فولاد سبزوار درخصوص مشکلات شرکت‌های فولادی درباره نبود برق و تاثیر آن بر شرکت متبوع خود نیز گفت: بسیاری از شرکت‌های فولادی کاملا متکی به برق هستند اما؛ قیمت برق کم تر از یک درصد در شرکت تاثیر دارد و‌ گاز تاثیر بیشتری در تولید آهن اسفنجی دارد.

در همین راستا زحمتکش، معاونت مالی در صحبت‌های تکمیلی خاطرنشان کرد: در خصوص مقدار مصرف به ازای هر تن آهن اسفنجی: نرخ گاز ۷۰۰ تومان به ازای هر متر مکعب و هر تن ۳۱۵ متر مکعب گاز مصرف می‌کند.

در ادامه مجددا شعبانی با اشاره به اینکه تمام محصول بریکت به فروش می‌رسد نیز تصریح کرد: مجموع تولید سالانه بریکت شرکت برابر با ۳۰ هزارتن بوده و تمام بریکت تولیدی، کاملا به فروش می‌رسد و محصول اصلی شرکت آهن اسفنجی است که ۸۰۰ هزار تن ظرفیت تولید دارد.

از طرح بیرکت چه می‌دانیم

مدیرعامل این شرکت درخصوص توضیحات تکمیلی در طرح بریکت نیز عنوان کرد: در طرح سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی تولید یک میلیون و ۶۷۰ هزار تنی گنجانده شده و طبق پیش‌بینی‌ها نیازمند مدت زمانی ۴سال برای افتتاح این طرح است.

وی افزود: همانطور که اعلام شد ۱۷۰ میلیون یورو برآورد هزینه صورت گرفته این طرح بوده که ۳۴ میلیون یورو آن پرداخت و ادامه همکاری‌ها منتظر شرکت و بانک‌های جینی هستیم.

در پایان همچنین درخصوص تاثیر قیمت گذاری دستوری بر روی شرکت نیز اینگونه مطرح شد که تاکنون قیمت دستوری ابلاغ نشده و عرضه کالا و خرید مواد اولیه در بورس کالا انجام می‌شود.

لازم به ذکر است که واحد بریکت سازی سرد شرکت پارس فولاد سبزوار، اولین واحد در بین ۸ طرح ملی فولاد بوده که در اردیبهشت ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید.

ظرفیت اسمی کارخانه ۱۲ تن بریکت بر ساعت بوده و با توجه به نرمه تولید شده در فرایند احیا مستقیم ظرفیت آن تا ۸۰ هزار تن بر سال می‌تواند باشد. 

سود انباشته

 
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
آرش
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹
با سلام خدمت کاربران محترم و مسئولان گرامی سایت بورس نیوز و مدیران و مسئولین محترم حوزه بورس اوراق بهادار ،ب نظرم یک فرصت تنفس هم به بازار باید داد و هر هفته عرضه اوّلیه عرضه نکرد و یک تعادل و ثبات در بازار در نظر گرفت سهم های دیگر هم حق رشد و بازارگردانی دارند و حضورشون اهمیت دارد باید به این هم توجه شود نظم طبیعی بازار کنترل بشه اگه عرضه اولیه با اشل سهم های دیگه نمیخونه یک بازار جدا با کاربری جدا برای آن در نظر گرفته بشه درسته الان بازارهای اول دوم پایه تابلوهای اول زرد نارنجی قرمز داریم ولی فرآیند معاملاتی تفکیکی باید بشه درسته کمی ثقیل و سخته امّا عملکرد تابلوها حتی الامکان ملاک عام معاملاتی و روند بازار گردانی کل نشود تبعیت سهمها از هم در روند ریزشی نباشه و استقلال بازار گردانی شاهد باشیم بیشتر میشه بازار منظم تری رو دید کاربران و فعالان بازار سرمایه هم حداکثر سه درگاه ورودی مختلف برای بازارهای کوچک متوسط و بزرگ و یکی عرضه اولیه چهارمی دسترسی داشته که روند معاملات با هم تداخل نکنه این به نفع اکثر و کلیت بازار هست
آرش
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴
نقد شوندگی حق محترم‌سهامداره ولی هدایت و مقصد دادن و خروج سرمایه جهت تامین عرضه اولیه نیاز به یک مدیریت داره که اگه یه تفکیک بین بازارها همراه با درگاه هدایت سرمایه مختص همون بازارها باشه نظم بیشتری در روند هدایت نقدینگیها در کلیت بازار فراهم میشه ، هر رسته کوچک متوسط بزرگ عرضه اولیه صرفا منبع نقدینگیش از خود اون درگاه جابه جا و ترابرد بشه صحیح تر باید باشد ، ممنون
ممد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
خوب گرون غالب ملن میکنن فسبزوار و فجهان 80%گرونتر از ارزش ذاتی عرضه شدن وکبهمنو ببینین وسپهر و ببینین آخه هیچ کس نیست از حقوق سهامدار خرد دفاع کنه,؟
امین
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
فسبزوار بزرگترین تولید کننده . فولاد و آهن گندله و بیش از 50 محصول ورق فولاد . استراتژیک مرزی . قیمت سهام این شرکت باید بالای 300 هزار تومن باشد .