بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
مدیرعامل شرکت عمران و توسعه فارس گفت:

افزایش نقدینگی "ثفارس" از محل آورده نقدی در دست بررسی

افزایش نقدینگی
مدیرعامل شرکت عمران و توسعه فارس گفت:مجتمع کشت و صنعت لوتوس با زمینی به مساحت ۱۲۷ هکتار بوده که ارزش مجتمع مذکور بسیار پایین‌تر از مبلغی است که در فضای مجازی منتشر شده و سالیانه سود اندکی از این مجتمع به دست می‌آید که تاثیر کمی در سود کل شرکت دارد.
کد خبر : ۲۴۷۷۰۱

ثفارس+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، هادی منصوری، مدیرعامل شرکت عمران و توسعه فارس در خصوص پروژه نیکان اظهار کرد: پروژه نیکان دارای پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصد بوده و به جز قسمت هتل که به صورت اسکلت باقی مانده بقیه پروژه تکمیل شده و در حال بهره برداری است.



وی افزود: بخش قابل توجهی از املاک سهم این شرکت به فروش رسیده و عمده بخش‌های باقیمانده نیز شامل پارکینگ و هتل بوده که ارزش بسیار کمتری نسبت به املاک تجاری دارد.

مدیرعامل شرکت عمران و توسعه فارس با اشاره به پروژه آسمان صدرا ادامه داد: در حال حاضر پروژه مذکور در قالب قرارداد مشارکت در حال ساخت بوده که پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

منصوری همچنین درباره مجتمع کشت و صنعت لوتوس خاطرنشان کرد: مجتمع کشت و صنعت لوتوس با زمینی به مساحت ۱۲۷ هکتار بوده که ارزش مجتمع مذکور بسیار پایین‌تر از مبلغی است که در فضای مجازی منتشر شده و سالیانه سود اندکی از این مجتمع به دست می‌آید که تاثیر کمی در سود کل شرکت دارد.

وی تاکید کرد: در خصوص پروژه‌های شرکت، فقط پروژه‌هایی که از طریق سامانه اطلاع رسانی کدال به صورت ماهیانه منتشر می‌شود در حال انجام بوده که اطلاعات آن در کدال وجود دارد و پروژه‌هایی که از طریق فضای مجازی به این شرکت منتسب می‌شود صحیح نیست.

مدیرعامل شرکت عمران و توسعه فارس درباره منطقه ویژه اقتصادی شیراز تصریح کرد: این شرکت مالک ۱۰ درصد از سهام شرکت مزبور است.

منصوری با اشاره به پروژه باران نیز توضیح داد: در این پروژه زمین و پروانه متعلق به این شرکت بوده و ساخت به عهده شریک پروژه است.

وی ادامه داد: پروژه‌های موسوم به ونزوئلا، ایلخانی، وصال، شارستان، کارخانجات الکترونیک سمیع فارس، پاساژ مبلمان شیراز، پاساژ ملاصدرا، پاساژ معلم و فاز‌های اعلام شده برای پروژ صدرا یا متعلق به این شرکت نبوده و یا سال‌ها پیش به فروش رسیده است.

مدیرعامل شرکت عمران و توسعه فارس همچنین، درخصوص افزایش سرمایه و تجدید ارزیابی دارایی‌ها توضیح داد: از آنجایی که عمده دارایی‌های شرکت همانند سایر شرکت‌های گروه انبوه سازی دارایی‌های در حال ساخت بوده و طبق استاندارد‌های حسابداری امکان انجام تجدید ارزیابی از این محل وجود ندارد، اما امکان انجام افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی غیرجاری و آورده نقدی در حال بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت توجیه پذیر بودن افزایش سرمایه روند انجام کارشناسی و تصویب در جلسه هیات مدیره و طی مراحل قانونی به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

منصوری همچنین در خصوص تاثیر فسخ قرارداد فروش مجتمع دلگشا بر سود دوره ۹ ماهه سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ گفت: با توجه به ثبت سند حسابداری فروش مجتمع دلگشا در سال مالی ۹۸ به مبلغ ۶۵۰ میلیارد ریال که از این بابت ۱۱۵ میلیارد ریال سود شناسایی شده است.

وی افزود: با توجه به مفاد قرارداد و عدم انجام تعهدات خریدار و پیگیری‌های مستمر واحد حقوقی در نهایت منجر به فسخ قرارداد مذکور شد که در گزارش ۹ ماهه سال مالی جاری سند برگشت از فروش مجتمع دلگشا صادر و از ان بابت سود سال جاری به میزان ۱۱۵ میلیارد ریال کاهش یافت.

مدیرعامل شرکت توسعه و عمران فارس گفت: هرچند که سود دوره جاری از این بابت فسخ قرارداد مجتمع مذکور کاهش داشته، اما با توجه به افزایش قیمت املاک در سال‌های اخیر در صورت فروش آن مجتمع قطعا سود بسیار بیشتری نصیب سهامداران می‌شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
سلام لطفادرمورد میزان افزایش سرمایه شفاف سازی کنید