بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷
مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

مزایای سامانه جامع آزمون های تخصصی

مزایای سامانه جامع آزمون های تخصصی
مهم‌ترین مزیت راه‌اندازی سامانه جامع آزمون این است که ازاین‌پس دیگر مشکلی به نام پشت صف ایستادن برای شرکت در آزمون‌های بازار سرمایه را نخواهیم داشت و ظرفیت آزمون‌ها متناسب با افزایش صدور مجوز نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه افزایش‌یافته است.
کد خبر : ۲۴۷۸۷۱

مزایای راه اندازی سامانه جامع آزمون های تخصصی بازار سرمایه

به گزارش بورس نیوز، سامانه جامع آزمون‌های تخصصی بازار سرمایه رسماً آغاز به کارکرد.

علیرضا قنادان مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: دیروز شاهد یک رویداد در جمع اصحاب رسانه و فعالان بازار سرمایه بودیم و رسماً از یکی از فعالیت‌هایی که به شرکت توسعه مدیریت آموزش بورس واگذارشده است رونمایی کردیم. البته این روال ادامه خواهد داشت و چندین محصول و خدمت جدید و متنوع در ۳ _ ۴ ماه گذشته توسط همکاران موردبررسی قرارگرفته و رونمایی آن‌ها به‌زودی انجام خواهد شد.

مزایای راه اندازی سامانه جامع آزمون های تخصصی بازار سرمایه

وی اضافه کرد: در یک سال گذشته، آزمون‌های تخصصی بازارسرمایه برای فعالان این بازار و افرادی که برای فعالیت در نهادهای مالی به این گواهینامه‌ها نیاز داشتند، چالش‌هایی ایجاد کرده و در سال گذشته ظرفیت برگزاری ۱۱ هزار آزمون را داشتیم، ولی با توجه به این‌که از تیرماه به دلیل وضعیت قرمز برگزاری آزمون‌ها لغو شده بود، سال گذشته تقریباً ۳۸۰۰ آزمون برگزار شد. اما با راه‌اندازی سامانه جامع آزمون‌های تخصصی بازار سرمایه، این فرآیند تسهیل و تسریع شده و ظرفیت برگزاری ۲۵ هزار آزمون تا پایان آذرماه را ایجاد کرده‌ایم.

قنادان با اشاره به مزایای این سامانه اظهار کرد: در مدل جدید سامانه جامع آزمون‌های تخصصی بازار سرمایه، چند کار جدید انجام‌شده است. نخست آنکه این سامانه، مشکلات سامانه قبلی را ندارد و بسیار کاربر پسند است. چند روزی است که به‌صورت آزمایشی برای کاربرانی که آزمون آن‌ها درگذشته لغو شده بود، این سامانه بازشده و به آن‌ها اطلاع‌رسانی شده است و این افراد در حال استفاده از سامانه هستند. امروز هم بعد از رونمایی، این سامانه برای تمام فعالان بازار سرمایه بازشده است. ضمن اینکه همان‌طور که اشاره شد، ظرفیت برگزاری آزمون هم افزایش‌یافته است. بخشی از افزایش ظرفیت به دلیل افزایش تنوع آزمون‌ها است. علاوه بر این، امکان برگزاری آزمون الکترونیک در خارج از شهر تهران و برای کاربران شهرستانی فراهم‌شده است.

قنادان خاطرنشان کرد: در اصفهان رسماً ثبت‌نام شروع‌شده و برای شهرهای مشهد، تبریز، یزد و شیراز نیز برگزاری آزمون الکترونیک در دستور کار است و سامانه باز خواهد شد. برای سایر شهرها هم متناسب با نیاز تقاضای آن شهر، این ظرفیت را ایجاد خواهیم کرد. یکی دیگر از موضوعات جدیدی که در این سامانه مورداستفاده قرارگرفته، راه‌اندازی مرکز تماس در سامانه جامع آزمون‌های تخصصی بازار سرمایه است. هر یک از کاربران که با مشکلی برخورد کنند به‌راحتی امکان تماس و رفع این مشکل را خواهند داشت. درنهایت مهم‌ترین مزیت راه‌اندازی سامانه جامع آزمون این است که ازاین‌پس دیگر مشکلی به نام پشت صف ایستادن برای شرکت در آزمون‌های بازار سرمایه را نخواهیم داشت و ظرفیت آزمون‌ها متناسب با افزایش صدور مجوز نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه افزایش‌یافته است.

قنادان در مورد دوره‌های مدیریت MBA و این خبر که شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس متولی برگزاری دوره‌های مدیریت mba شده است؛ گفت: در مورد نگرانی‌هایی که برای بعضی از فعالان بازار سرمایه در این مورد ایجادشده است، امروز صحبت شد. نکته اول اینکه تمام تغییر و تحولات مربوط به دوره مدیریت MBA مربوط به دوره‌های جدید است و افرادی که در حال حاضر دانشجوی مدیریت MBA هستند, نباید نگران این موضوع باشند. نکته دیگر اینکه درگذشته ظرفیت دوره‌های مدیریت MBA مربوط به کارکنان نهادهای مالی بود، اما در حال حاضر این ظرفیت برای تمام مؤسسات بازشده و تمام فعالان بازار سرمایه و علاقه‌مندانی که با مباحث مالی و حسابداری آشنایی اولیه داشته باشند، می‌توانند در این دوره حضورداشته باشند و با حضور در این دوره‌ها دانش خود را ارتقا دهند. در انتهای دوره هم گواهینامه مدیریت MBA را دریافت کنند. اما ازآنجاکه سطح برگزاری آزمون‌ها در این مؤسسات متنوع است
ما اقدام به برگزاری ۲ مرحله آزمون جامع در سال خواهیم کرد تا افرادی که در دوره‌های مدیریت MBA حضور یافته‌اند، در صورت تمایل علاوه بر دریافت گواهینامه‌های مدیریت MBA ، گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه را هم دریافت کنند.

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
صورت مالی شرکت‌های تابعه سازمان بورس افشا می‌شود
عضو هیات مدیره و معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار:

صورت مالی شرکت‌های تابعه سازمان بورس افشا می‌شود

دو صنعت جذاب از منظر تحلیلی
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

دو صنعت جذاب از منظر تحلیلی

تنور بورس داغ می شود
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

تنور بورس داغ می شود

ارسال نظر