بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
جادوگر بزرگ در سعادت آباد شناسایی شد!
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به حاتم بخشی ۱ میلیارد دلاری از جیب سهامداران چند شرکت بورسی و یک عقب ماندگی بزرگ در جاده مخصوص و مشتریانی که منتظرند تا مفت بخرند و...
کد خبر : ۲۴۸۰۲۶

جادوگر بزرگ در سعادت آباد شناسایی شد!

به گزارش بورس نیوز، هر چند بورس امروز سبزپوش بود، ولی رنگ سرخ بر تن ۲۹۰ نماد بازار، مجال شادی به سهامداران نمی دهد. در شرایطی که اوضاع قیمت های جهانی گل و بلبل است و صرافی ملی هم دیگ ارز را روی چراغ سه فیتیله ای گذاشته تا آرام آرام بالا برود، فعالان بازار سرمایه بیشتر تماشاچی هستند و البته فرصتی هم به چنگ بیاورند می فروشند و... با این تفاسیر، بازار سرمایه ۲ _ ۳ هفته دیگر دیدنی است. یا هول می زنند که بخرند مبادا جا بمانند؛ یا بورس می ماند و سهم های under value شده ای که مشتری ندارد!


عقب ماندگی بزرگ در جاده مخصوص
از جاده مخصوص بوهای خوبی به مشام مان نمی رسد. دوستان چند ده هزار دستگاهی از برنامه تولید عقب هستند؛ حال آنکه بخش عمده محصولی را که این روزها تولید می شود، پارسال فروخته اند! غول بزرگ هم سال قبل یک خودروی جدید پیش فروش کرده که با گذشت بیش از یکسال از پیش فروش این محصول، هنوز خبری از تولید نیست!

سحر و جادو در سعادت آباد
در سعادت‌آباد این روزها انگار یک جادوگر شبانه ۸۲ دستگاه ماینر وارد ساختمان بورس کرده، بی اینکه یک نفر ببیند و خبر دار شود! ۳ عدد بیت کوین هم استخراج شده که معلوم نیست مال‌ کی هست. حالا چطور خواب دوستان در سعادت‌آباد اینقدر سنگین بوده که این ۸ دستگاه ماینر وارد شده، خدا می داند. اما نکته جالب تر اینجاست که با وجود فعالیت ۸۲ ماینر در زیرزمین سعادت آباد، دوستان در توانیر در ابتدا کلاً کتمان کردند! به نظر می رسد در این قضیه پای خیلی بیشتر از یک نفر گیر باشد!

حاتم بخشی از جیب سهامدار
این روزها سهامداران شرکت های تولید کننده اوره گلایه های فراوانی بابت رانتی که با خرید اوره با قیمت پایین و به اسم دولتی، از این شرکت‌ها نصیب عده ای که معلوم نیست چه کسانی هستند می شود، دارند. با فروش اوراق به قیمت دولتی حدود یک میلیارد دلار از جیب شرکت‌های بورسی می‌پرد و این وسط هم کسی به روی خودش نمی آورد این پولی که ظاهراً یارانه‌ای است که شرکت‌های نور ساز به بخش کشاورزی می دهند از جیب سهامداران می رود! البته نه فقط سهام داران ۴ شرکت اوره ساز، بلکه سهامداران هلدینگ هایی هم که سهامدار عمده این شرکت هستند، بابت این قضیه متضرر می‌شود. حاتم بخشی از جیب سهامدار ، هنری است که فقط در بازار سرمایه ما یافت می‌شود و بس!


جولان کلاهبرداران در بازار املاک
و اما مطلب آخر اینکه خیلی از فعالان بازار سرمایه ناراحتند که چرا جای سهام، ملک نخریده اند؛ اما خبر ندارند در بازار املاک هم کلاهبرداران جولان می دهند و اصلا بعید نیست که خرید ملکی که نزد مشاوران املاک قراردادش را منعقد کرده اند، سرآغازی باشد برای آنکه کفش آهنی به پا کنند تا شاید پول شان زنده شود. طبق آمارها، شکایات رسمی از مشاوران املاک و تخلفات در معاملات ملکی به شدت افزایش یافته است!

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسین عباسی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۲
چرا به یک صنف شریف و زحمتکش تهمت کلاه برداری می زنید ؟ مگر در طول یکسال اخیر چه تعداد از مشاورین املاک مجوز دار در تهران پُلمپ شده اند ؟ در کدامیک از نهادها ، وزارت خانه ها یا سازمانها و بانکها یا شرکتها و اصناف دیگر ، دزدی و کلاهبرداری صورت نمیگیرد ؟ مگر خود شما برای تبلیغ و فروش عرضه اولیها با چند برابر قیمت به سهامداران حق السکوت و رشوه دریافت نمیکنید ؟ این مملکت از ریشه فاسد شده و هیچکس نمی تواند به دیگران اتهام بزند ،، چون خودش فاسد تر از دیگران است ! ای کاش حداقل شهامت منتشر کردن این پیام بنده را داشتید !!!!