بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
سبدگردان ها در انتخاب نرم افزار سبدگردانی به چه نکاتی توجه کنند؟
در انتخاب نرم افزار سبدگردانی چند مورد برای شرکت‌های سبدگردانی بسیار حائز اهمیت است. اتوماسیون مدیریت عملیات و حسابداری سبدگردانی و گزارش‌دهی دقیق و اتومات مهمترین این موارد هستند.
کد خبر : ۲۴۸۰۷۰

سبدگردان ها در انتخاب نرم افزار سبدگردانی به چه نکاتی توجه کنند؟

به گزارش بورس نیوز، در انتخاب نرم افزار سبدگردانی چند مورد برای شرکت‌های سبدگردانی بسیار حائز اهمیت است. اتوماسیون مدیریت عملیات و حسابداری سبدگردانی و گزارش‌دهی دقیق و اتومات مهمترین این موارد هستند. در این مطلب نکاتی که باید پیش از انتخاب نرم افزار سبدگردانی در نظر داشته باشید و باید قبل از خرید نرم افزار از ارائه‌دهنده آن در موردشان سؤال کنید ذکر شده است.

طبق دستور‌العمل سازمان بورس و اوراق بهادار شرکت‌های سبدگردانی موظفند تا در کنار نیروی انسانی و ساختار سرمایه، از یک نرم افزار سبدگردانی جامع برای مدیریت و انجام امور سبدگردانی استفاده کنند. مطابق این دستورالعمل نرم افزار مذکور باید تحت وب بوده و قابلیت گزارش‌دهی مطابق الزامات سازمان بورس را داشته باشد.

سبدگردان ها در انتخاب نرم افزار سبدگردانی به چه نکاتی توجه کنند؟

 

بخشی از مهمترین خصوصیات یک نرم افزار سبدگردانی به قرار زیر هستند:

۱- پشتیبانی از ابزار‌های مالی مختلف

از جمله (سهام، اوراق مشارکت و صکوک، اختیار معامله، صندوق‌های سرمایه گذاری و ...)

۲- محاسبه خودکار وقایع مالی:

وقایع مالی، مثل افزایش سرمایه یا تقسیم سود نقدی، جزو اتفاقات هر روزه بازار نیستند و سبدگردان باید با دقت آن‌ها را دنبال کند تا در محاسبات سبد‌های تحت مدیریت اعمال شود. ولی با وجود یک نرم افزار سبدگردانی مناسب این کار به‌صورت اتوماتیک انجام خواهد شد.

۳- به‌روزرسانی خودکار وقایع بازار:

در بازار سرمایه ایران درحال‌حاضر یک نر‌م‌افزار سبدگردانی وجود دارد که وقایع بازار را به‌صورت اتوماتیک، و آن هم هر پانزده دقیقه، به‌روزرسانی کرده و در سبد‌ها اعمال می‌کند. این امکان سرعت واکنش مدیران سبدگردانی به اتفاقات بازار، متناسب با سبد‌های تحت مدیریت را تا حد زیادی بالا می‌برد.

همچنین محاسبه قیمت پایانی در طول زمان بازار نکته حائز اهمیتی است. این موضوع باعث می‌شود تا پرتفوی در هر لحظه به‌روز باشد و دست مدیر سبد را برای تصمیم‌گیری بهتر باز بگذارد.

۴- گزارش‌دهی اتومات و متناسب با سطح دسترسی‌ها:

اگرچه شاید ساده به نظر برسد، ولی یکی از مشکلات عمده مدیران سبدگردان‌ها و تامین سرمایه همین است که زمان زیادی برای مطالعه گزارش‌های مفصل و طولانی ندارند. این موضوع درباره کارفرمایانی که مدیریت داراییشان را در اختیار سبدگردان می‌گذارند کمی پیچیده‌تر هم می‌شود. چون آن‌ها نه‌تن‌ها علاقه‌ای به خواندن گزارش‌های طولانی نشان نمی‌دهند، بلکه در بسیاری مواقع تخصص آن را هم ندارند. به همین دلیل است که امکان ارائه گزارش‌های کوتاه و در عین حال گویا و کاربردی برای یک نرم افزار سبدگردانی بسیار مهم تلقی می‌شود.

سبدگردان ها در انتخاب نرم افزار سبدگردانی به چه نکاتی توجه کنند؟

جمع‌بندی + پیشنهاد یک نرم افزار سبدگردانی

از مهمترین امکانات نرم افزار‌های سبدگردانی پشتیبانی از ابزار‌های مالی مختلف، ثبت و محاسبه خودکار وقایع مالی و بازدهی و همینطور گزارش‌دهی هوشمند و خودکار است. نرم افزار‌هایی که بتوانند این خصوصیات را احراز کنند می‌توانند خواسته‌های سبدگردان‌ها را بیش از رقبا تأمین و سهم بیشتری از بازار داشته باشند.

سبدگردان ها در انتخاب نرم افزار سبدگردانی به چه نکاتی توجه کنند؟

با بررسی انجام‌شده نرم افزار سبدگردانی سبدیار تمام خصوصیات ذکرشده در این مطلب را داراست و می‌تواند تقریباً تمام خواسته‌های شرکت‌های سبدگردانی و تامین سرمایه را تأمین کند اما پیشنهاد ما این است که چه قصد استفاده از نرم‌افزار سبدیار را داشتید و چه نرم افزار سبدگردانی دیگری مدنظرتان بود، حتماً از ارائه‌دهندگان آن درباره موارد ذکرشده در این مطلب سؤال کنید. نرم افزار سبدگردانی سبدیار یکی از محصولات شرکت پردازش اطلاعات مالی مبناست.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر