بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
تصمیم اوپک برای افزایش تدریجی تولید
برخی منابع اعلام کردند که دلیل تصمیم سازمان کشور‌های صادرکننده نفت و متحدانش برای ادامه افزایش تدریجی و محدود تولید - با وجود افزایش قیمت‌ها به بالاترین رقم در چند سال اخیر - نگرانی از تضعیف شرایط تقاضا و قیمت‌ها بوده است.
کد خبر : ۲۴۸۲۷۱

اوپک+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز،  سه منبع اوپک پلاس گفتند: دلیل اصلی دیگر پول بود، تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس که از کاهش درآمد خود در اوج بحران کرونا و سقوط قیمت‌ها در سال ۲۰۲۰ آسیب دیدند، اکنون از افزایش درآمد راضی هستند.



یک نماینده اوپک پلاس درباره سطح کنونی قیمت نفت گفت: همه خوشحال هستند.

یک منبع اوپک پلاس با توضیح درباره دلایل افزایش ندادن بیشتر تولید گفت: بر مبنای درس‌های گذشته اوپک محتاط‌تر شده است، زیرا هر تصمیم شتابزده‌ای ممکن است سبب افت شدید قیمت نفت شود.

وی افزود: بنابراین فشار سیاسی آمریکا و کشور‌های دیگر در تغییر این راهبرد مؤثر نبوده است.

این منبع گفت: بازار نفت همچنان شکننده است و هیچ تضمینی برای ثبات قیمت‌ها وجود ندارد.

یک منبع دیگر پیش از نشست روز دوشنبه این ائتلاف با بیان اینکه اوپک پلاس با فشار بسیاری برای تسریع افزایش روبه‌رو بوده است، گفت: نگران موج چهارم شیوع ویروس کرونا هستیم و هیچ‌کس نمی‌خواهد حرکت بزرگی انجام دهد.

این نگرانی از سوی بعضی از اعضای اوپک پلاس مطرح شد که افزایش بیشتر تولید ممکن است توازن بازار نفت در سال آینده را به هم بزند و خطر افزایش ذخیره‌سازی‌ها به بیش از میانگین پنج ساله در نیمه دوم ۲۰۲۲ را تشدید کند. اوپک پلاس اکنون معتقد است که در سال ۲۰۲۲ با عرضه مازاد نفت روبه‌رو خواهیم بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر