بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
افزایش ۰.۲۶درصدی شاخص دلار نسبت به روز گذشته
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارز‌های جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۶ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۴.۳۲۸ واحد بسته شد.
کد خبر : ۲۴۸۴۳۶

قیمت دلار+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، گروهی از اقتصاددانان آمریکایی در نامه مشترکی هشدار دادند که تداوم روند کاهش اطمینان مصرف کنندگان به شرایط اقتصادی این کشور باعث خواهد شد تا رشد اقتصادی به دلیل کاهش سرمایه‌های ورودی جدید کاهش قابل توجهی پیدا کند.



در بازار ارز معامله گران کماکان امیدوارند دولت و کنگره بر سر افزایش سقف بدهی دولت به توافق برسند تا از تعطیلی دولت جلوگیری شود. نگرانی از بدهی‌های دولت در ماه‌های اخیر در بین فعالان اقتصادی آمریکا بالا گرفته است.

بانک جهانی در گزارش جدید خود از چشم انداز اقتصادی کشور‌های جهان اعلام کرد که همه گیری کرونا کماکان اصلی‌ترین ریسک مشترک بر سر راه اقتصاد جهانی است و در نتیجه شیوع سویه‌های جدید انتظار می‌رود رشد اقتصادی جهان کمتر از چیزی باشد که پیشتر تصور می‌شد. در این بین، رشد اقتصادی چین در سال اینده به ۵.۴ درصد خواهد رسید که نسبت به رشد ۸.۵ درصدی پیش بینی شده امسال آن یک کاهش محسوس است. اقتصاد چین سال قبل را با رشد ۲.۳ درصدی به پایان برده بود.

ارز‌های اروپایی در هفته‌های اخیر تا حد زیادی برابر دلار عقب نشسته اند که یکی از دلایل اصلی آن، رشد اقتصادی بیشتر آمریکا در ماه‌های گذشته و همچنین انتظار رشد اقتصادی بیشتر برای این کشور تا سال اینده به نسبت کشور‌های اروپایی بوده است. در بین ارز‌های مهم اروپایی، یورو عملکرد بدتری را نسبت به سایر سایرین مقابل اسکناس سبز داشته و نرخ برابری آن به طور معناداری از محدوده ۱.۲ دلاری که اواخر سال قبل ثبت شد، فاصله گرفته است.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارز‌های جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۶ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۴.۳۲۸ واحد بسته شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر