بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
روز تایید گل‌های خرید‌های شده در پرتفو
خریدارانی که در آخرین روز به سوی کامودیتی‌ها و پتروپالایشی‌ها رفتند و این نوع سهم‌ها را به پرتفوی خود اضافه کردند، امروز در انتظار تایید روند صعودی سهم خریداری شده خواهند نشست و اگر شاخص‌کل و هم‌وزن را هم نگاه کنید؛ زمان، زمان بازگشت است.
کد خبر : ۲۴۸۵۸۳

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، امروز روز استقبال از آقای رئیسی است که درخواست کرد دسته‌گل برایش نفرستند و بشکن شادباش نزنند گویا او می‌خواهد تمام عزیزان دسته‌گل فرست؛ خود را در بازار نشان دهند و زیرپای آقای رئیس، فرش سبز پهن کنند.

در آخرین روز معاملاتی بازارسرمایه به آماده بودن شاخص‌ها روی تابلوی بورس را اشاره داشتیم که احیانا با توجه به مجموع شرایط بازار، روند‌ها صعودی خواهد بود و البته، چون خبرچین‌ها به اهالی پیر بازار خبر برکناری رئیس سابق را داده بودند، فتیله‌ها پایین کشیده شد و امروز برای بره‌کشون مقابل پای آقای رئیس شاید انتخاب شده باشد و شاید دیگری هم وجود دارد؛ گربه را دم حجله بکشیم!

اما؛ اگر به خود بازار نگاه کنیم، خریدارانی که در آخرین روز به سوی کامودیتی‌ها و پتروپالایشی‌ها رفتند و این نوع سهم‌ها را به پرتفوی خود اضافه کردند، امروز در انتظار تایید روند صعودی سهم خریداری شده خواهند نشست و اگر شاخص‌کل و هم‌وزن را هم نگاه کنید؛ زمان، زمان بازگشت است.

سهامداران عزیز توجه داشته باشید که فاکتور‌هایی که امروز باید به خدمت بگیرید برای تعیین استراتژی «پوست‌اندازی تیم جدید مدیریتی در سازمان بورس»، «رشد سرسام‌آور نرخ‌ها در بازار‌های جهانی»، «افق جدید روی در ۳۸۰۰ دلار»، «احتمال رشد نرخ دلار پس از یک هفته اصلاح و درجا زدن» و عوامل بیرونی سیاسی که باید لحظه‌ای گوش به زنگ بود.

روی شاخص‌کل نیز اگر متمرکز شویم نیز الگوی دو کف یا همان W در محدوده یک میلیون و ۳۸۶ هزار واحد شکل گرفته و از نگاهی دیگر نیز پولبک به خط بالایی کانال نزول در بخش انتهایی شاخص کل را شاهد هستیم؛ ولی شاید امروز روز ویترین‌سازی باشد و خرید‌های زیادی را شاهد نباشیم، زیرا شاخص هم‌وزن به احتمال فراوان امروز می‌تواند اصلاح و روندی نزولی که طی چند روز گذشته آغاز کرده بود را پایان دهد.

دلیل این ادعا نیز قرار گرفتن اندیکاتور RSI در محدوده ۳۰ واحد و هینطور محدوده حمایتی سخت ۳۸۶۰۰۰ واحد امکان اصلاح بیشتر را به‌شدت کاهش می‌دهد.

اصلاح در کانال ۲۷ هزارتومان به پایان رسید!

دلار به گفته فعالان این بازار در آخرین روز‌های اصلاحی خود در کانال ۲۷ هزار تومان قرار دارد و در آخرین معاملات، نرخ دلار به ۲۷ هزار و ۱۳۰ تومان نیز رسید و برخی خبر‌هایی رسیده نیز آن بوده که ایران در حال ترمیم تیم گفت‌وگوی هسته‌ای خود بوده تا مجددا مذاکرات و توافق هسته‌ای آغاز شود.

باید اشاره شود که دلار امروز را با نرخ ۲۷ هزار و ۳۵۰ تومان آغاز کرد.

سکه نیز عزم رشد دارد

نرخ هر سکه بهار آزادی نیز به ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان رسید و فروش‌ها را این پله انجام شد اما؛ از فروشندگان بخت‌برگشته هر سکه ۱۱ میلیون خریداری شد و هر سکه امامی نیز با نرخ ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان برای خریداران قیمت‌گذاری شده بود.

با نگاهی به تابلوی طلافروشی‌ها نیز باید اینگونه عنوان شود که نرخ هر گرم طلا با یک میلیون و ۱۴۱ هزارتومان و هر مثقال با ۴ میلیون و ۹۴۶ هزارتومان برای خریداران، نرخ‌گذاری شده بود.

نفت و ورودیه ۸۵ دلاری

بهای نفت درحالی با رشد اندک ۰.۳۷ درصدی به ۸۴ دلار و ۴۲ سنت رسید که عربستان کماکان در لابه‌لای اوپک پلاس شیطنت کرده و درخواست‌های تامین اضافه نفت را رد می‌کند و می‌خواهد خود به تنهایی بازیگر میدان باشد؛ طبق اخبار رسیده، روزانه یک میلیون بشکه کسری در دنیا وجود دارد و سرد شدن هوا و اوج‌گیری زمستان به‌خصوص در اروپا چالش انرژی را مطرح خواهد کرد.

از شرق تا غرب

شاخص Nikkei پس از مدت‌ها رستگاری را شاهد بود و ۵۱۷ واحد رشد را به خود دید و شاخص شانگ‌های نیز رشد ۱۴ واحدی را تجربه کرد.

از سوی دیگر، اهالی بازار‌های غربی نیز نزدک را با مثبت ۲.۳، داوجونز با ۳۸۲ واحد رشد و S&P را با ۳۳.۱ واحد سبزپوشی به نظاره نشستند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر