بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
کاهش ۰.۰۷ شاخص دلار در معاملات امروز
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارز‌های جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۷ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۳.۹۶ واحد بسته شد.
کد خبر : ۲۴۸۶۶۴

قیمت دلار+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، وضعیت تورم و همچنین بازار کار ژاپن کاملا با چیزی که بانک مرکزی این کشور هدفگذاری کرده، فاصله گرفته است. طبق اعلام کابینه این کشور، متوسط نرخ تورم ژاپن در ۱۲ ماه منتهی به آگوست با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به منفی ۰.۴ رسید که این رقم، یکی از کمترین تورم‌های ثبت شده در این کشور طی هشت ماه اخیر بوده است.



افزایش احتمال توافق انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر مساله ایرلند به تقویت ارزش یورو وپوند در برابر دلار انجامیده است. ایرلند شمالی تحت حاکمیت انگلیس و ایرلند جنوبی عضو اتحادیه اروپا است و دو طرف بر سر میزان تعرفه گمرکی و اعمال قوانین داخلی در نقاط مرزی اختلاف نظر دارند. اتحادیه اروپا با عقب نشینی از مواضع قبلی خود پیشنهاد داده است که نظام گمرکی و تعرفه‌ای جدید در مرز دو ایرلند تا ۸۰ درصد شامل مقررات مد نظر لندن باشد البته انگلیس هنوز با این پیشنهاد موافقت نکرده است.

دلار در روز‌های اخیر صعود قابل توجهی مقابل رقبا داشته و اکنون برخی از معامله گران در حال خارج کردن بخشی از سود خود هستند. با توجه به اینکه هم صندوق بین المللی پول و هم بانک جهانی از رشد خوب اقتصادی آمریکا در سال جاری و سال آینده خبر داده اند اسکناس سبز موقعیت مستحکمی خواهد داشت البته عملکرد اقتصادی بهتر چین، توجه معامله گران را به روی سرمایه گذاری بر روی یوان نیز جلب کرده و دلار کاملا از نرخ برابری بالای هفت یوانی سال قبل فاصله گرفته است.

ارز‌های اروپایی در هفته‌های اخیر تا حد زیادی برابر دلار عقب نشسته اند که یکی از دلایل اصلی آن، رشد اقتصادی بیشتر آمریکا در ماه‌های قبل و همچنین انتظار رشد اقتصادی بیشتر برای این کشور تا سال آینده به نسبت کشور‌های اروپایی بوده است. در بین ارز‌های مهم اروپایی، یورو عملکرد بدتری را نسبت به سایر سایرین مقابل اسکناس سبز داشته و نرخ برابری آن به طور معناداری از محدوده ۱.۲ دلاری که اواخر سال قبل ثبت شد، فاصله گرفته است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارز‌های جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۷ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۳.۹۶ واحد بسته شد.

شاخص دلار معمولا در برابر ۶ ارز مهم جهانی یا ۱۰ ارز برتر جهانی بیان می‌شود که شاخص دلار شاخص ۱۰ ارزی و در بردارنده تغییرات قیمتی دلار مقابل ارز‌های یورو، پوند انگلیس، روپیه هند، دلار استرالیا، دلار کانادا، دلار سنگاپور، فرانک سوییس، رینگت مالزی، ین ژاپن و یوان چین است.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۳ دلار اعلام شد.

ارز‌های اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۱۵ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۷۹ دلار مبادله شد. یورو ۰.۰۴ درصد بالا رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۵ به ۱.۱۵۹ دلار رسید.

ارز‌های آسیایی

در معاملات بازار‌های ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۰۸ درصد افزایش به ۱۱۴.۳۲۲ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۴۸ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۳۷ یوان چین اعلام شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر