بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
موافقت با پذیره‌نویسی عمومی دو شرکت تازه تاسیس
مدیرعامل فرابورس ایران گفت: پذیره‌نویسی عمومی شرکت‌های تامین سرمایه خلیج فارس و بیمه اتکایی آوای پارس از طریق بازار سوم فرابورس ایران و به روش ثبت سفارش انجام می‌شود که جزئیات آن به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
کد خبر : ۲۴۸۷۲۸

موافقت با پذیره‌نویسی عمومی دو شرکت تازه تاسیس

به گزارش بورس نیوز، امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران درخصوص پذیره‌نویسی دو شرکت تامین سرمایه خلیج فارس و بیمه اتکایی آوای پارس، اظهار کرد: سرمایه شرکت تامین سرمایه خلیج فارس (سهامی‌عام در شرف تاسیس) ۵ هزار میلیارد ریال بوده که از این میزان ۳ هزار میلیارد ریال آن توسط موسسین پرداخت شده و ۲ هزار میلیارد ریال نیز از طریق پذیره‌نویسی عمومی با قیمت هر سهم، هزار ریال تامین خواهد شد.



وی حداکثر تعداد سهام قابل خرید در پذیره‌نویسی شرکت تامین سرمایه خلیج فارس توسط اشخاص حقیقی و حقوقی را ۴۰ هزار سهم اعلام کرد و افزود: با این حال حداکثر سهام قابل خرید تعیین‌شده در پذیره‎نویسی‌ها به منزله تخصیص قطعی سهام نبوده و منوط به وجود سهام متناسب در زمان عرضه و با رعایت الزامات روش ثبت سفارش است.

مدیرعامل فرابورس ایران در ادامه در خصوص جزئیات پذیره‌نویسی شرکت بیمه اتکایی آوای پارس (سهامی‌عام در شرف تاسیس) با سرمایه ۵ هزار میلیارد ریالی نیز، بیان کرد: از این میزان سرمایه، موسسین ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال را تعهد کرده و ۷۰ درصد این مبلغ معادل ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال را به صورت نقدی پرداخت کرده‌اند. ضمن آنکه پذیره‌نویسان، ۱۵۰۰ میلیارد ریال از کل سرمایه این شرکت را متعهد شده‌اند که ۷۰ درصد آن معادل ۱۰۵۰ میلیارد ریال به صورت نقدی در زمان پذیره‌نویسی توسط عموم تامین خواهد شد.

به گفته هامونی، مبلغ قابل پرداخت به ازای هر سهم شرکت بیمه اتکایی آوای پارس در پذیره‌نویسی ۷۰۰ ریال (معادل ۷۰ درصد ارزش اسمی سهم) در نظر گرفته شده که در زمان پذیره‌نویسی به صورت نقدی واریز خواهد شد.

وی ادامه داد: مابقی ارزش اسمی هر سهم این شرکت یعنی مبلغ ۳۰۰ ریال به ازای هر سهم نیز در تعهد پذیره‌نویسان خواهد بود که حداکثر ظرف مدت دو سال از تاریخ ثبت شرکت و طبق برنامه اعلامی آتی شرکت وصول خواهد شد.

مدیرعامل فرابورس ایران همچنین حداکثر تعداد سهام قابل خریداری در پذیره‌نویسی شرکت بیمه اتکایی آوای پارس از سوی اشخاص حقوقی و حقیقی را به ترتیب یک میلیون سهم و ۱۰۰ هزار سهم اعلام کرد.

هامونی در نهایت در خصوص معاملات ثانویه سهام این دو شرکت با اشاره به اینکه پس از اتمام پذیره‌نویسی، نماد مربوطه در بازار سوم متوقف خواهد شد، افزود: انجام معاملات ثانویه سهام شرکت‌های پذیره‌نویسی‌شده پس از صرف زمان لازم برای انجام امور مربوط به ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها و ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین درج در یکی از تابلو‌های فرابورس، امکان‌پذیر خواهد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر