بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
مدیرعامل کارگزاری راهبرد سرمایه گذاری ایران سهام در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بودجه ۱۴۰۱، مهم‌ترین علامت سوال بورس

بودجه ۱۴۰۱، مهم‌ترین علامت سوال بورس
هنوز مشخص نیست سیاست های اقتصادی دولت جدید چگونه خواهد بود و آیا دولت در بودجه ۱۴۰۱ برنامه برای افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها یا افزایش حق مالکانه معادن و... دارد یا نه.
کد خبر : ۲۴۸۸۴۶

بودجه ۱۴۰۱، مهمترین علامت سوال بازار سرمایه

به گزارش بورس نیوز درجا زدن‌های بازار سرمایه همچنان ادامه دارد. شاخص بورس امروز پنج هزار پله ای نزول کرده و به نظر می‌رسد انگیزه یا قدرت کافی برای عبور از کانال ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی وجود ندارد. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این روزهای بازار، تمرکز دولت بر تامین مالی از طریق انتشار اوراق است. در چند هفته اخیر حجم قابل توجهی اوراق اخزا در بازار سرمایه عرضه شده و باید دید آیا دولتمردان مجال رشد به این بازار خواهند داد یا نه.

حمید علیخانی مدیرعامل کارگزاری راهبرد سرمایه گذاری ایران سهام در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: مسلماً اگر دولت بیش از آنچه در بودجه ۱۴۰۰ لحاظ شده اوراق در بازار سرمایه عرضه کند به این بازار آسیب خواهد زد؛ اما معتقدم وضعیت فعلی بازار سرمایه ما تحت تاثیر ریسک هایی بزرگتر از عرضه اوراق دولتی در این بازار است.

وی افزود: از مهمترین ریسک های اقتصادی که بر بازار سرمایه ما سایه افکنده، ریسک بودجه ۱۴۰۱ است. هنوز مشخص نیست سیاست های اقتصادی دولت جدید چگونه خواهد بود و آیا دولت در بودجه ۱۴۰۱ برنامه برای افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها یا افزایش حق مالکانه معادن و... دارد یا نه. علاوه بر این وضعیت مذاکرات همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

این کارشناس بازار سرمایه ضمن تاکید بر ارزندگی بسیاری از سهام این بازار از منظر تحلیلی اظهار کرد: از نگاه تحلیلی و فاندامنتال، بسیاری از سهم های بازار که نسبت P/E پایین تری دارند، ارزنده هستند و دلیلی برای افت قیمتی آنها وجود ندارد. از نگاه تکنیکال هم به نظر می‌رسد شاخص کل بورس به پایان موج ۴ رسیده و احتمالاً در اواخر پاییز موج ۵ آغاز خواهد شد و بازار از این درجا زدن ها، رها خواهد شد.

علیخانی در خاتمه در رابطه با گزینه های مناسب تر برای سرمایه گذاری تا پایان سال گفت: با توجه به ابهام نرخ ارز نمی توان با قاطعیت در پاسخ به این سوال اظهار نظر کرد. به نظر می‌رسد دلار در محدوده ۲۵ الی ۲۷ هزار تومانی مدتی تثبیت خواهد شد. با این فرض اگر تصمیم خاصی در مورد افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها و... اتخاذ نشود، گروه پتروشیمی و معدنی گزینه‌های مناسب تری برای سرمایه گذاری خواهند بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ابهامی که ارزنده‌ها را از جلوه انداخت
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

ابهامی که ارزنده‌ها را از جلوه انداخت

خطر افزایش نرخ اوراق در کمین بازار سرمایه
کارشناسان بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کردند:

خطر افزایش نرخ اوراق در کمین بازار سرمایه

روش‌های تامین مالی بدون فشار بر بورس
یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

روش‌های تامین مالی بدون فشار بر بورس

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
France
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
..........