بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

افزایش نرخ بهره بدون ریسک، مغایر با اقتصاد مقاومتی

افزایش نرخ بهره بدون ریسک، مغایر با اقتصاد مقاومتی
با انتشار گزارش‌های ۶ ماهه، جذابیت‌های بازار سرمایه افزایش خواهد یافت.
کد خبر : ۲۴۸۹۴۰

افزایش نرخ بهره بدون ریسک، مغایر با اقتصاد مقاومتی

به گزارش بورس نیوز، گزارش‌های ماهانه ۶ ماهه در حال ورود به کدال بوده و کارشناسان بازار احتمالا این فاکتور را قوی‌ترین محرک بازار در این برهه از بورس می‌دانند. گزارش‌ها اگر بتواند چاشنی بهبود نسبی قیمت‌ها در بازار باشد، احتمالا روند خروج نقدینگی از بازار و صندوق‌ها، بازمی‌گردد و طبق اندیکارتور‌های MFI، ضعف جریان نقدینگی را باید سریعا پوشش داد و بزرگان بازار به حال آن فکری کنند.

بهبود قطعی و رالی ورود نقدینگی در شرایطی می‌تواند برای بورس محرک قوی باشد که تامین مالی دولت به واسطه اوراق‌ها اتمام پذیرد و تمرکز دولت برای درآمدزایی از جیب مردم به سایر پتانسیل‌های درآمدی خود جلب شود. از سوی دیگر، مجموعه‌ای از ابهامات در حوزه‌های سیاست مالی، پولی و قیمت گذاری در صنایع مختلف، فضای کسب و کار را از شادابی دور کرده است. به نظر می‌رسد بازار در میان‌مدت و بویژه پس از موعد اراده بودجه ۱۴۰۱ قادر است به مرور از این فضا خارج شود.

سید مصطفی صفاری مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: قطعاً بازار سرمایه تا پایان سال جاری بیشترین بازدهی را نسبت به سایر فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشور برای سرمایه‌گذاران به ارمغان خواهد داشت.

وی افزود: دلیل رکود و رخوت این روز‌های بازار سرمایه، همان بی اعتمادی است که در نتیجه ضرر و زیان سال گذشته ایجاد شده است. به هر حال اتفاقات سال گذشته، همچون تیری بود که شاید یکی از گنجشک‌ها را نشانه گرفته بود؛ ولی تمام گنجشک‌ها را از شاخه پراند! بازگشت سرمایه گذاران به بازار زمان بر است، ولی معتقدم با انتشار گزارش‌های ۶ ماهه، جذابیت‌های بازار سرمایه افزایش خواهد یافت.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با دغدغه‌های برخی از فعالان این بازار در خصوص تامین مالی دولت از طریق بازار سرمایه اظهار کرد: تامین مالی دولت از طریق انتشار و عرضه اوراق در بازار سرمایه به خودی خود مشکلی برای این بازار ایجاد نخواهد کرد نکته نگران کننده نرخ بهره اوراق است.

صفاری تاکید کرد: به صورت طبیعی بازار بدهی و بازار سرمایه ۲ رقیب جدی هستند و اینکه سرمایه‌گذاران تصمیم بگیرند پول خود را صرف خرید سهام کنند یا در سپرده بانکی و بازار اوراق با درآمد ثابت سرمایه گذاری کنند و بستگی به نرخ بهره بدون ریسک دارد. باید دید نرخ بهره بانکی به چه میزان تعیین خواهد شد و نرخ تورم در کشور ما چقدر خواهد بود. افزایش یکی_دو درصدی نرخ بدون ریسک تاثیر با اهمیتی بر روند بازار سرمایه ما نخواهد داشت، اما اگر نرخ بهره بدون ریسک به ۳۰ درصد نزدیک شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اتفاقی که در ابتدای دولت آقای روحانی هم رخ داد؛ تولید در معرض آسیب جدی قرار خواهد گرفت. افزایش با اهمیت نرخ بهره بدون ریسک، با حمایت از تولید و اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد و امیدواریم سیاست‌گذاران به این نکته مهم توجه داشته باشند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
بودجه ۱۴۰۱، مهم‌ترین علامت سوال بورس
مدیرعامل کارگزاری راهبرد سرمایه گذاری ایران سهام در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بودجه ۱۴۰۱، مهم‌ترین علامت سوال بورس

ابهامی که ارزنده‌ها را از جلوه انداخت
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

ابهامی که ارزنده‌ها را از جلوه انداخت

خطر افزایش نرخ اوراق در کمین بازار سرمایه
کارشناسان بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کردند:

خطر افزایش نرخ اوراق در کمین بازار سرمایه

ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
به دلیل تورم های سنگین نرخ بهره اوراق قطعا تهدید ماهیتی برای بازار سرمایه در ایران نیست.و یکی دو درصد بالا و پایین تر شدن سود بانکی و اوراق نباید ماهیتا بورس تهران رو تحت تاثیر قرار بده.مشکل اصلی مبهم بودن وضعیت سودآوری و سود دهی شرکت ها در آینده هست.هم شرکت ها و هم دولت در این مسئله دخیل هستند.سهامداران هم یا از روی دانش ناکافی و یا تعمدا به این مشکلات دامن می زنند.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱
علت وضع بد بورس هر چی که هست تحلیلگران و کارشناسان بورس نمی توانند با اجماع به انها اشاره کنند یکی معاملات الگوریتمی را علت میداند ان یکی عدم شفافیت را ؛ دیگری ترس و هیجان را و ...... اقایان نظرات شما هم درست شبیه بورس مان خیلی درهم و برهم است .چرا ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۵
سلام فعلا معاملات الگوریتمی بذجور دارد بازاربورس را خراب کردهاست این معاملات الکوریتم اکر خوبهست جرا دروزارت بهداشت جنایتکار عملی نمیشود تاازشر این جنایتکاران وعلمدارشان علیاکبرولایتی جام زهرساز راحت شیم این معاملات الکوریتمی فساد وظلم بزرکیهست درحق سهامداران الان سازمان بورس شدهاست اسرائیل وبقیه بازارها حزبالله بانکیها یرباخوار شدهاند حزبالله وزارت بهداشت وخیانت وجنایت که بذترازلگن سازان داخلی هستند وزارت بهداشت درسال حدود سی میلیارد دلاررودست مردمایران هزینه میگذارد وسیمیلیارددلاردرامدشهم هپولی میشود تف به ذات منافقتانکند با ان ولیفقیه دروغکو وکذابابن کذابتان شرم وحیاراکهکمشانی خوردهاست این ناولایت فقیه دروغکو فرقانی حتا روز پیامبراسلامهم دروغ گوئی میکند جهلسال این ولیفقیه دروغکو ازاسلام بیهمه جیز حرف زد وکارکرد تاجائیکه اسلام ونماز وهمهجیزانرا خصوصی کرد شهید سلامتراه انداخت انموقع روز پیامبراکرم دروغگوئی میکند انشائالله به حق پیامبراکرم از شر شما متجاهرالاسلمهای موسادی واین اسلام بیهمهجیزتان راحت میشویم تف بهذات نداشتهتان
Mrs Mabel
Nigeria
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳
من همیشه توصیه می کنم وقتی می خواهید تجارت کنید ، باید از یک پرسنل آموزش دیده کمک بگیرید. من با تجارت Phoenix octaFx معامله می کنم و اگر آنها را توصیه نکنم ، خودخواهانه خواهد بود. من با سیگنال های محافظت شده خوب و استراتژی های فعال همیشه توانستم بیش از 11،200 دلار در هفته درآمد داشته باشم. لطفاً اینجا وب سایت آنها است و ایمیل آن را خودتان بررسی کنید.

ایمیل: phoenixoctafxtrade@gmail.com
وب: phoenixoctafxtrade.wixsite.com/mysite-1