بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
معاونت بازاریابی و فروش شرکت سیمان شرق در گفت‌وگو با بورس نیوز پاسخ داد:

آیا اجرای طرح مسکن، سیمان را گران می‌کند

آیا اجرای طرح مسکن، سیمان را گران می‌کند
در حال حاضر حدود ۱۵ میلیون تن ظرفیت خالی در صنعت سیمان وجود دارد. ضمن اینکه به نظر می‌رسد با اجرای طرح جهش مسکن، تولید مسکن در کشور ما حالت متمرکزتری به خود بگیرد و برخی از ساخت و ساز‌های پراکنده در این طرح تجمیع می‌شوند.
کد خبر : ۲۴۸۹۴۷

آیا با اجرای طرح جهش مسکن، سیمان گران خواهد شد

به گزارش بورس نیوز، ثبت نام طرح جهش مسکن یا همان و عهده دولت آقای رئیسی مبنی بر احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی برای متقاضیان واقعی مسکن، آغاز شده است. با اجرای این طرح به ازای ساخت هر یک متر مربع مسکن، حداقل ۲۲۰ کیلوگرم سیمان مصرف خواهد شد. یکی از دغدغه‌های انبوه‌سازان این است که با افزایش تقاضای مصالح ساختمانی از جمله سیمان قیمت‌ها افزایش یابد.

سید محمدرضا طباطبایی معاونت بازاریابی و فروش شرکت سیمان شرق در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: پیش‌بینی صنعت سیمان این بوده که با اجرای طرح جهش مسکن (احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی) حدود ۱۵ الی ۲۰ میلیون تن سیمان در کشور مصرف خواهد شد.

وی افزود: معتقدم این تجمع از تقاضا موجب افزایش قیمت سیمان در کشور نخواهد شد. چرا که در حال حاضر سالانه حدود ۶۵ میلیون تن سیمان در کشور تولید می‌گردد حال آن که ظرفیت تولید سیمان در کشور ما حدود ۸۰ میلیون تن است و در حال حاضر حدود ۱۵ میلیون تن ظرفیت خالی در صنعت سیمان وجود دارد. ضمن اینکه به نظر می‌رسد با اجرای طرح جهش مسکن، تولید مسکن در کشور ما حالت متمرکزتری به خود بگیرد و برخی از ساخت و ساز‌های پراکنده در این طرح تجمیع گردد؛ بنابراین بخشی از تقاضای سیمان که مربوط به سازندگان خرد یا انبوه سازان بوده، کاهش خواهد یافت. اجرای این طرح اثر قابل ملاحظه‌ای بر قیمت سیمان در کشور نخواهد داشت و روند تقاضای این روز‌های سیمان در بورس کالا هم گواه این ادعاست.

این کارشناس صنعت سیمان در پاسخ به این سوال که "آیا صنعت سیمان ما قادر به تولید انواع سیمانی که در تولید مسکن صنعتی و با کیفیت، مورد استفاده قرار بگیرد هست یا نه" اظهار کرد: تمامی سیمانی که در کارخانجات مختلف سیمانی در کشور تولید می‌گردد مطابق استاندارد‌های بین المللی است. ضمن اینکه کارخانجات سیمانی پتانسیل و توانایی تولید تیپ‌های مختلف سیمان را دارند مثلاً در حال حاضر در شرکت سیمان شرق علاوه بر سیمان سفید بیش از ۱۵ تیپ سیمان تولید می‌گردد؛ بنابراین آنچه مورد نیاز صنعت انبوه سازی برای تولید مسکن کیفی و صنعتی باشد در کشور تولید می‌شود.

معاونت بازاریابی و فروش شرکت سیمان شرق در خاتمه با اشاره به محصول جدید این شرکت سیمانی گفت: شرکت سیمان شرق به تکنولوژی تولید انواع ملات و سیمان رنگی دست یافته و از آذر ماه ملات رنگی در ۸ رنگ مختلف راهی بازار خواهد شد. ملات رنگی و سیمان رنگی کاربرد‌های مختلفی هم در داخل ساختمان و هم در نمای ساختمان دارد که به نظر می‌رسد این محصول هم قابل استفاده در طرح جهش مسکن باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
خوب و بد‌های عرضه اولیه با روش جدید!
مدیر سرمایه‌گذاری شرکت تحلیلگر امید اظهار کرد؛

خوب و بد‌های عرضه اولیه با روش جدید!

در حاشیه دخالت وزیر صمت برای تعیین قیمت دستوری فولاد؛

مرغی که تخم طلا می کرد، مُرد

ارسال نظر