بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
نوید بهبود بازار با وجود معاملات منفی
شاخص کل بورس تهران روز گذشته با افت ۲۳۶۲۵ هزار واحدی کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد را از دست داد.
کد خبر : ۲۴۹۰۲۳

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، سهامداران عزیز باید توجه داشت که حمایت مهم ۱/۳۸۶ میلیون واحدی نباید از دست رود و این بسیار مهم است در غیراینصورت باید منتظر ریزش ۷۶ هزار واحد دیگر نیز نیست و این زنگ خطر بزرگی است.

خروج نقدینگی به واسط اوراق فروشی دولت کاری کرده که سهامداران یا گیرافتادگان در بازارسرمایه باید خود را برای هر غیرممکنی آماده کنند.

آیا این زیبا نیست که نظم بازارسرمایه بخاطر اقدامات دولت قدیم و جدید به گونه‌ای پیش می‌رود که تنها از جیب سهامداران و سرمایه مردم برداشته می‌شود! و این درحالی است که قیمت دلار، نرخ‌های جهانی کامودیتی‌ها و گزارش‌های ۶ ماهه فصل بره‌کشون را باید برای سهامداران می‌آورد نه فصل سرخی و خون را.

کاهش قیمت دلار

روز گذشته دلار به رغم تلاش نوسان‌گیران برای بالا بردن قیمت ها، کاهش یافت و در ۲۷ هزار و  ۶۳۰ تومان معامله شد اما؛ خبر‌ها از جنب کوچه ارباب جمشید و معامله‌گران آن حاکی از آن بوده که تا دیشب باید تقاضا‌ها بر عرضه پیروز می‌شدند و کانال جدیدی از دلار را شاهد می‌بودیم، ولی بازارساز توانسته با افزایش عرضه سد راه روند افزایشی بازار شود.

سکه به میانه کانال ۱۱ رسید

با نگاهی به قیمت سکه می‌توان دریافت که پس از مدت‌ها این بازار نیز با تکانه‌های صعودی همراه شد و هر سکه بهار آزادی به ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان رسید و هر سکه امامی نیز به ۱۱ میلیون و ۷۴۰ تومان ایستاد.

تابلوی طلافروشی نیز گویای آن است که هر گرم طلا نیز با رشد همراه بوده و هر گرم به یک میلیون و ۱۶۷ هزارتومان و هر مثقال طلا نیز با ۵ میلیون و ۵۷ هزارتومان دست به دست می‌شود.

بهای نفت بالای ۸۵ دلار

بهای نفت با آنکه در آخرین معاملات خود تقریبا با ۰.۵۸ درصد کاهش روبه‌رو بود اما؛ کماکان بالای ۸۵ دلار بوده و در نرخ ۸۵ دلار و ۲۲ سنت در هر بسکه معامله می‌شود، ولی این گمانه وجود دارد که با سردتر شدن هوا به خصوص در اروپا، نرخ نفت بالای ۹۰ دلار را هم تاچ کند.

از شرق تا غرب

شاخص سهام ژاپن روز گذشته ۵۱۵.۹۵ واحد صعود را به کام گرفت و سهامداران را از این رشد خوشحال کرد و شاخص شانگ‌های نیز کمی بیش از ۳ واحد با رشد همراه بود.

از سوی دیگر وال‌استریت نیز گویای آن بوده که شاخص داوجونز با ۶۴.۱۳ واحد و S&P با ۲۱.۵۸ واحد سبزپوش بودند، اما نزدک با کمی سرخی به میزان ۰.۲۲ واحد منفی کار خود را به پایان رساند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مجید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
هدف از به زانو در آوردن سهامداران حقیقی و حقوقی چیست؟ با نگاهی گذرا به سود سه، شش، نه و ۱۲ ماهه شرکتها می توان به این نتیجه رسید که بلا استثنا اکثر نقدینگی ها را به خرید سهم ها اختصاص داده و نسبت به ماه های مشابه سال گذشته در زیان هستند و چه بسا با ادامه خرید دستوری حقوقی ها صف فروش حداکثری در بازار حاکم خواهد شد و خروج نقدینگی از شرکتها بیش از پیش زیان را بر آنها تحمیل خواهد کرد، چه بسا خودرویی ها خودرو را گران، غذایی ها مواد خوراکی را گرانتر و .. کلا خط فقر جامعه از ۱۰ میلیون فراتر خواهد رفت، بنابر این دست تیم اقتصادی درکار است و تا تصمیم در ثبات اقتصادی گرفته نشود بازار روز به روز کاری بایدروند منفی را تحمل کند. و کل جامعه را به وحشت بیندازد، دلیل این امر هم این است که هر مسئولی ابتدا به میز و جیب خود فکر می کند تا آسایش جامعه و آحاد مردم، وگرنه خرید و فروش دستوری سهم صورت نمیگرفت، و شرکتها مجبور به افزایش سرمایه و خرید سهم نبودند.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵
▪️عمل به وعده های انتخاباتی شاید وقتی دیگر

❇️یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ کَبُرَ مَقْتًا عِندَ اللَّهِ أَن تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ.(سوره صف آیات2و3)
اى کسانى که ایمان آورده اید چرا چیزى مىگویید که انجام نمیدهید نزد خدا بسيار مورد غضب است كه چيزى را بگوئيد كه عمل نمى‌كنيد.

▪️جناب آقای رییس‌جمهور در ابتدا نظر حضرتعالی را به سخنان رهبر معظم انقلاب خطاب به دولت جنابتان معطوف میدارم

✅توصیه مهم ایشان در روز تنفیذ حکم ریاست جمهوری: «باید در وعده‌ها و صحبت‌ها بسیار مراقب بود و اگر وعده‌ای داده شد، حتماً به آن عمل شود زیرا دادن وعده و عمل نکردن به آن موجب سلب اعتماد مردم خواهد شد.»