بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی کشور گفت:

افزایش تولیدات پتروشیمی کشور به ۱۶۷ میلیون تن

افزایش تولیدات پتروشیمی کشور به ۱۶۷ میلیون تن
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی کشور گفت: طی یک برنامه ۶ ساله میزان تولیدات پتروشیمی ایران از ۸۳ میلیون تن فعلی در هر سال به ۱۶۷ میلیون تن می رسد.
کد خبر : ۲۴۹۰۵۵

تولیدات پتروشیمی+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی کشور در آیین گشایش نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر آیفیکس ۲۰۲۱ در جزیره کیش اظهار کرد: این برنامه تا سال ۱۴۰۶ تدوین شده و با توجه به طرح‌های در حال احداث تحقق آن قطعی است.



وی افزود: در صورت تحقق این برنامه میزان سرمایه گذاری بخش پتروشیمی کشور از ۷۹ میلیارد دلار فعلی در پایان برنامه به ۱۴۰ میلیارد دلار می‌رسد.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی کشور ادامه داد: میزان درآمد‌های سالیانه کشور نیز از ۱۴ میلیارد دلار در هر سال به ۵۳ میلیارد دلار افزایش پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا ۶ زنجیره توسعه صنایع پتروشیمی کشور شامل متانول، پروپلین، بنزن، بوتیلن، اوره و اتیلن شناسایی و برای آن‌ها در مرحله اول ۳۳ فرصت سرمایه‌گذاری تدوین شده است.

وی بیان کرد: برای این طرح‌ها سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری می‌شود که پس از بهره برادی ۳.۵ میلیون تن به ظرفیت کشور اضافه می‌شود.‌

محمدی گفت: انتظار می‌رود سرمایه گذاران بتوانند از این فرصت‌ها در راستای تحقق اهداف این شرکت و نقش‌آفرینی آن در توسعه صادرات کشور استفاده کنند.

نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدید پذیر در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی موسوم به آیفیکس ۲۰۲۱ در نمایشگاه بین المللی کیش با حضور سعید محمد مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری گشایش یافت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افزایش تولید صنعت پتروشیمی به ۱۳۷ میلیون تن
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت:

افزایش تولید صنعت پتروشیمی به ۱۳۷ میلیون تن

تقدیر معاون وزیر نفت از مدیران عامل پتروشیمی‌های اروند، ارومیه و شهید تندگویان

رکورد تولید در سه پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس شکسته شد

مهر تایید زنگنه بر انتخاب پارسیان به عنوان هاب سوم پتروشیمی کشور:

طرح جامع توسعه پتروشیمی در این منطقه ویژه کلید خورد

ارسال نظر